۰
پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۲

لیگ ملت های اروپا پر تماشاگرتر از جام جهانی

هواداران کشور های مختلف استقبال خوبی از لیگ ملت های اروپا داشتند تا جایی که میانگین حضور تماشاگران در این رقابت ها بالاتر از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بوده است.
هواداران کشور های مختلف استقبال خوبی از لیگ ملت های اروپا داشتند تا جایی که میانگین حضور تماشاگران در این رقابت ها بالاتر از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بوده است.
به گزارش ايسنا، لیگ ملت های اروپا از لحاظ داشتن هوادار موفق بوده است. پیش از آغاز این بازی ها ابهام زیادی در رابطه با واکنش هواداران کشورهای مختلف به بازی هایی که بیشتر دوستانه به نظر می رسید تا یک رقابت مهم وجود داشت. این ابهام پس از دومین فیفا دی فصل برطرف شد. در لیگ A که تیم های برتر یوفا حضور دارند میانگین حضور تماشاگران در بازی ها به ۸۰.۶ درصد رسید. این آمار در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه ۷۷.۱ درصد بود.
در حالی که در روسیه هربازی میانگین ۳۶ هزار و ۹۶۳ تماشاگر داشت در ۱۶ بازی انجام شده در لیگ A اروپا این رقم به ۴۴ هزار و ۶۳۴ نفر می رسد (بدون در نظر گرفتن بازی کرواسی و انگلیس که به علت جریمه یوفا پشت درهای بسته برگزار شد). دو هفته از نخستین دوره لیگ ملت ها باقی مانده است که پانزدهم و بیستم نوامبر برگزار می شود. اغلب تیم ها برای حضور در نیمه نهایی تلاش خواهند کرد و هنوز سقوط دیگر تیم ها به جز لهستان و ایسلند به لیگ B مشخص نشده است. به همین خاطر انتظار می رود بازی ها با حضور تماشاگران بیشتری انجام شود.
تماشاگران فرانسوی بیشترین حضور را داشتند که اتفاقی عادی است چون مردم این کشور در دورانی به سر می برند که تیم ملی شان به تازگی قهرمانی در جهان را پشت سر گذاشته است. در دیدارهای فرانسه و هلند (دو بر یک به سود فرانسه) با فرانسه و آلمان (دو بر یک به سود فرانسه) به ترتیب ۹۴ و ۹۲ درصد استادو فرانس پر شده بود. در مقابل بدترین آمار به دیدار ایتالیا و لهستان اختصاص دارد که تنها ۲۴ هزار نفر این بازی را از نزدیک تماشا کردند. فقظ ۶۲.۶ درصد ورزشگاه دالارا بولونیا پر شده بود. بد بودن شرایط تیم ملی ایتالیا باعث شده کمتر از این تیم حمایت شود.
 
کد مطلب: 96005
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *