۰
جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۴۳
کواکبیان در دومین مجمع عمومی سراسری خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور در ساری خواستار شد:

ارائه هرچه سریع‌تر لایحه جامع اطلاع‌رسانی از سوی دولت به مجلس

خانه مطبوعات در هر استان عصاره رسانه‌های کشور و جامع‌ترین تشکل غیر دولتی دموکراتیک و غیرسیاسی فراگیر در عرصه رسانه محسوب می‌شود
رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور در مراسم افتتاح همایش سراسری و دومین مجمع عمومی این خانه که در مجتمع شهید بهشتی بهزیستی ساری با حضور دکتر صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مقامات محلی و دست‌اندرکاران معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد و اعضای هیات مدیره خانه‌های مطبوعات 28 استان کشور صبح روز پنج‌شنبه 26 مهرماه برگزار شد خواستار ارائه لایحه جامع اطلاع‌رسانی از سوی دولت به مجلس شد.
ارائه هرچه سریع‌تر لایحه جامع اطلاع‌رسانی از سوی دولت به مجلس
رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور در مراسم افتتاح همایش سراسری و دومین مجمع عمومی این خانه که در مجتمع شهید بهشتی بهزیستی ساری با حضور دکتر صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مقامات محلی و دست‌اندرکاران معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد و اعضای هیات مدیره خانه‌های مطبوعات 28 استان کشور صبح روز پنج‌شنبه 26 مهرماه برگزار شد خواستار ارائه لایحه جامع اطلاع‌رسانی از سوی دولت به مجلس شد.
دکتر مصطفی کواکبیان در این همایش با گرامیداشت ایام ماه صفر از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری استانداری و سازمان بهزیستی کشور در برگزاری این همایش تشکر کرد و گفت اعضای شرکت کننده در این مراسم عصاره همه مطبوعات و رسانه‌های کشور هستند که همچنان با سختی معیشت و مشکلات قضایی و نامهربانی‌های مسوولان اجرایی توانسته‌اند چراغ مطبوعات و خبرگزاری‌ها را در استانها روشن نگه دارند. وی با بیان ویژگی‌های خانه‌های مطبوعات و رسانه‌ها در استانها اظهار داشت: تنها تشکل جامع همه بخش‌های مطبوعات و فراگیر در سراسر کشور که به صورت غیر دولتی و غیرسیاسی فعالیت می‌کنند همین خانه‌های مطبوعات هستند و علی‌رغم تمام فشارها و تهدیدها و سختی‌ها منتظر حمایت جدی همه ارکان حکومت به ویژه مسوولان اجرایی از این نهاد صنفی هستند.
نماینده مردم تهران- ری شمیرانات اسلام شهر و پردیس افزود: البته در سنگر خانه ملت بارها از گرانی کاغذ و ضرورت تداوم امنیت شغلی و لزوم بیمه خبرنگاران سخن گفته و تاکید کرده‌ام نباید مطبوعات جزو اقلامی باشد که شامل صرفه‌جویی در هزینه‌ها گردد بلکه باید اجازه داد این رکن چهارم دموکراسی به صورت طبیعی به فعالیت خویش ادامه دهد در عین حال خوشحال هستیم که با همین پیگیری‌ها موجب شدیم تا دست‌اندرکاران، کاغذ مطبوعات و نشر را در گروه کالاهای اساسی قرار دهند، رئیس خانه مطبوعات کشور افزود: باید هویت مستقل و غیردولتی و انتخابی بودن این نهاد صنفی حفظ شده و همه مسوولان ادارات بدانند که نهاد صنفی خانه مطبوعات مافوق سایر تشکل‌های مطبوعاتی در هر استان است. این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماجرای خاشقچی روزنامه نگار معترض سعودی اظهار داشت: همین ماجرا بیانگر اهمیت حرفه روزنامه‌نگاری و جایگاه والای خبرنگاران در عرصه سیاست و روابط بین‌الملل است که حتی آل سعود گفته می‌شود می‌خواهد با پرداخت 5 میلیارد دلار رشوه این ماجرا را لاپوشانی کند که ممکن است دولت ترکیه این رقم را هم کم بداند.
رئیس خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور افزود: مطبوعات زبان گویای فشارهای اقتصادی تحمیل شده بر مردم و سنگرهای مقابله با تحریم‌های ظالمانه کشورهای سلطه‌گر هستند و لذا همه دست‌اندرکاران باید درصدد رفع مشکلات این قشر شریف و زحمتکش کشور باشند.
این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه از مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست هیات نظارت بر مطبوعات نباید به توصیه افراد ذی‌نفوذ و به صورت فله‌ای مجوز مطبوعات و نشریات را صادر کند. کما اینکه باید جلوی کسانی که صاحب امتیاز چندین نشریه بوده اما آن را منتشر نمی‌کنند بگیرد یعنی تبصره 16 را با دقت اجرا کند.
وی در پایان با تبیین جزئیات همایش دو روزه در مازندران گفت ما امیدواریم آن چهار استانی هم که تاکنون اساسنامه‌های آنها تصویب نشده است هرچه زودتر از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد رفع مشکل گردد و ما در سال آینده بتوانیم مجمع عمومی خودمان را با حضور تمامی خانه‌های مطبوعات سراسر کشور برگزار کنیم.
شایان ذکر است در این مراسم اسماعیلی نماینده مردم نور و دبیر مجمع نمایندگان استان مازندران و حسین‌زادگان معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران و شالویی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران قبل از سخنان دکتر صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی ضمن خیرمقدم به شرکت‌کنندگان در همایش گزارشی از فعالیت‌های مطبوعاتی و رسانه‌ای استان مازندران را ارائه دادند. آنگاه مجمع عمومی با حضور 102 نفر از اعضای هیات مدیره خانه‌های مطبوعات استان‌ها شروع به کار کرد و 10 مورد از پیشنهادات اعضا را برای اصلاح اساسنامه خانه مطبوعات کشور به تصویب رساند و با تقسیم‌بندی شرکت کنندگان در 6 کمیته آموزشی – پژوهشی، رفاهی – پشتیبانی، امور استان‌ها، حقوقی، اطلاع‌رسانی و امور خبرنگاران اولویت‌های برنامه‌های یکسال آینده را نیز به تصویب رساند.
برنامه بازدید شرکت کنندگان از صنایع چوب و کاغذ مازندران از جمله برنامه‌های شرکت‌کنندگان این همایش بود که در روز جمعه انجام پذیرفت.
 
کد مطلب: 96053
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *