۰
شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۸

حقوق معلمان کفاف زندگی معمولی را نمی دهد

وزیر آموزش و پرورش گفت: وضعیت اقتصادی امروزجامعه به نحوی است که حقوق معلم، کفاف زندگی معمولی او را نمی دهد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: وضعیت اقتصادی امروزجامعه به نحوی است که حقوق معلم، کفاف زندگی معمولی او را نمی دهد.
به گزارش ايرنا، سیدمحمد بطحایی روز سه شنبه در حاشیه افتتاح مدرسه هفت کلاسه روستای حصار قاضی ورامین در جمع خبرنگاران افزود: حقوق و دریافتی معلمان مشکل مزمنی است که از گذشته وجود داشته به گونه ای که وضعیت معیشتی معلمان در سطحی نیست که بتوانند به صورت کامل همه فکر و ذکر خود را برای تعلیم و تربیت صرف کنند. 
وی اظهارداشت: شرایط اقتصادی معلمان به نحوی است که حقوق آن ها کفاف زندگی معمولی آن ها را نمی دهد و آنان مجبورند تا برای امورات زندگی ،شغل دوم و سوم اختیار کنند و یقینا به عنوان یک معلم نمی توانند همه انرژی و فکر خود را برای کار خود بگذارند.
بطحایی تصریح کرد: بر اساس تکلیفی که مجلس شورای اسلامی برای دولت وضع کرده ، دولت موظف به اجرای رتبه بندی فرهنگیان است که پیش نویس آن آماده شده و در دستور کار دولت قرار گرفته که با اجرای آن ، ضمن این که شایستگی معلمان افزایش می یابد ، در حوزه پرداخت و حقوق آن ها نیز اتفاقات خوبی می افتد. وی گفت: هم اکنون این طرح در کمیسیون های دولت در حال بررسی است و با اهتمامی که در میان نمایندگان وجود دارد ، پیش بینی می شود به محض آن که به مجلس ارائه شود با اولویت در دستور کار نمایندگان مجلس قرار گیرد. وی تأکید کرد: با اجرای طرح رتبه بندی معلمان ، سرفصل جدیدی در حوزه شایستگی و نظام پرداخت آنان به وجود می آید. وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تحصیل 480 هزار نفر از اتباع خارجی در مدارس کشور گفت: به دستور رهبر معظم انقلاب ، همه اتباع خارجی باید همانند دانش آموزان ایرانی در مدارس عادی به تحصیل بپردازند و از مدرسه بیرون نباشند. وی افزود: برخی از عوامل بیرونی و خارج از حیطه آموزش و پرورش مانند نیروی کار و بچه های کار باعث می شود تا مدیریت تحصیل اتباع از دسترس آموزش و پرورش خارج شده و این افراد نتوانند در مدارس ثبت نام کنند. بطحایی گفت: امروز نزدیک به 80 درصد از دانش آموزان اتباع خارجی به مدارس ما دسترسی دارند. وی در خصوص لزوم نوسازی مدارس قدیمی گفت: یک سوم از مدارس کشور فرسوده و نیاز به بازسازی دارد تا در صورت بروز حوادثی مانند زلزله ، کمترین آسیب به دانش آموزان وارد شود. 
وی تصریح کرد: در حال حاضر 30 هزار مدرسه کشور نیاز به بازسازی و مقاوم سازی دارد.
 
کد مطلب: 96065
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *