۰
شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۶

پیروزی در دادگاه لاهه کمتر از برجام نیست

فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر اینکه دولت باید دستاوردهای بین المللی خود را در دادگاه لاهه و دیگر عرصه ها برای مردم تبیین کند، گفت: پیروزی در دادگاه لاهه کمتر از برجام نیست.
فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر اینکه دولت باید دستاوردهای بین المللی خود را در دادگاه لاهه و دیگر عرصه ها برای مردم تبیین کند، گفت: پیروزی در دادگاه لاهه کمتر از برجام نیست.
به گزارش ايرنا، «عبدالله ناصری» با اشاره به سخنان حسن روحانی رئیس جمهوری در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری کشور در دانشگاه تهران درباره شکست های سیاسی و دیپلماتیک آمریکا در برابر جمهوری اسلامی ایران در چند ماه اخیر، بر ضرورت داشتن یک برنامه جامع و مدون اطلاع رسانی و تبلیغاتی برای رسانه ای کردن این دستاوردها تاکید کرد
این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: درباره پیروزی تیم ایران در دادگاه لاهه و شکست های آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل آن طور که باید و شاید در فضای رسانه ای کشور منعکس نشد و به اهمیت و ضرورت 
بهره برداری رسانه ای از این موضوع در سطح بین المللی نیز مورد غفلت قرار گرفت.
فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: دستاوردهای سفر رئیس جمهوری به نیویورک، شکست های آمریکا در سازمان ملل و پیروزی در دادگاه لاهه، باید پس از جمع بندی در شورای اطلاع رسانی دولت، با برگزاری نشست های توجیهی و تخصصی برای مسئولان و اصحاب رسانه ها تبیین می شد.
وی افزود: از صدا و سیما نباید توقع داشته باشیم که در زمینه پیروزی های دولت تبلیغات کند، اما از رسانه های دولت بیشتر از سایر رسانه ها انتظار می رود تا دستاوردهای دیپلماتیک دولت را تشریح کنند.
ناصری بیان کرد: البته دولت هم باید به عنوان پیش برنده این موضوع و کار بزرگ، از رسانه های خود به بهترین نحو استفاده می کرد، گلایه آقای روحانی از بخش عمومی رسانه ها است و موضوع اصلی هم معطوف به نبود حوزه سخنگویی در دولت است.
به گزارش ایرنا، حسن روحانی رییس جمهوری یکشنبه هفته گذشته در دانشگاه تهران اظهارداشت: همه می‌دانند آمریکا از لحاظ حقوقی، سیاسی و زیرپاگذاشتن تعهدات بین‌المللی، حتماً دچار شکست شده است و ما موفقیت و پیروزی به دست آوردیم، از لحاظ سیاست خارجی قطعاً ایران پیروز این ماجرا و آمریکا شکست‌خورده این ماجراست و فکر نمی‌کنم هیچ کس در این مسأله تردید داشته باشد.
روحانی تاکید کرد که رسانه ها، صدا و سیما، مطبوعات و دانشگاهیان کشور باید این موفقیت ها را برای مردم توضیح دهند و این پیروزی را برای مردم به طور روشن و شفاف بیان کنند.
دولت باید تقویت وحدت ملی را پیش ببرد
ناصری همچنین در خصوص مهمترین اقدامات برای عبور از شرایط «جنگ تحمیلی اقتصادی»، تاکید کرد: بار اصلی این مسئولیت بر دوش رئیس جمهوری به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی است، لذا باید فضای داخلی را به سمت تقویت وحدت ملی در درون کشور پیش ببرد.
فعال سیاسی گفت: اگر دولت و شخص رئیس جمهوری گفت و گوی ملی و متعاقب آن وحدت ملی را در داخل کشور شکل دهد تمام برنامه ها و سیاست های خود را چه در داخل و چه در خارج از کشور در برابر برنامه های دشمنان می تواند اجرا کند.
به یک عزم ملی و حکومتی نیازمندیم
ناصری بیان کرد: برای عبور از شرایط جنگ اقتصادی ابتدا به شکل گیری یک عزم ملی و عزم حکومتی - مانند دوران برجام- برای اصلاح ساختارهای اقتصادی نیازمندیم.
وی تاکید کرد: برای ایجاد گشایش در مسائل و مشکلات اقتصادی ملت، ساختار اقتصادی کشور در گام نخست باید اصلاح و سپس فضای اقتصادی کشور باید مدیریت شود.
این فعال سیاسی با اشاره به مذاکرات برجام و کاهش هزینه های تحمیلی به مردم در دوران پسابرجام، گفت: ما باید در تعامل با فضای جهانی رویکرد خود را تغییر دهیم، و از اینکه ملت ایران مجددا هزینه های به مراتب سنگین تر از پیش از برجام پرداخت کردند، جلوگیری کنیم.
 
کد مطلب: 96069
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *