۰
سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۱

راه‌اندازی نخستین شهرک ماهیان زینتی

فرماندار محلات با بیان این که 90 درصد صادرات ماهیان زینتی کشور از این شهرستان صورت می‌گیرد از احداث نخستین شهرک پرورش ماهیان زینتی کشور در محلات خبر داد.
فرماندار محلات با بیان این که 90 درصد صادرات ماهیان زینتی کشور از این شهرستان صورت می‌گیرد از احداث نخستین شهرک پرورش ماهیان زینتی کشور در محلات خبر داد.
به گزارش ایسنا، مهندس قمری که سه شنبه اول آبان ماه در افتتاحیه سومین کنگره ملی گل و گیاهان زینتی در محلات سخن می گفت خاطرنشان کرد: محلات پایتخت گل و سنگ ایران شناخته می شود و رتبه اول تولید و صادرات این دو محصول مهم را در کشور دارد. 12 درصد تولید سنگ های زینتی کشور در این شهرست و این شهرستان با دارا بودن هزار هکتار گلخانه سال گذشته 18 تا 20 میلیون دلار صادرات گل داشته است.
وی گفت: محلات همچنین در زمینه تولید پوشاک و تریکو در رتبه سوم کشور است و با جذب سالانه یک میلیون نفر گردشگر در رتبه اول گردشگری استان مرکزی است.
به گفته فرماندار محلات برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره های گل و گیاه و سنگ های زینتی از عوامل موثر در جلب گردشگران است به طوری که امسال بالغ  بر 200 هزار نفر از این نمایشگاه ها بازدید کرده اند
قمری در ادامه با بیان این که امسال و سال گذشته دو تن از صادرکنندگان محلاتی عنوان صادرکننده برتر کشور را کسب کرده اند اظهار داشت: حجم صادرات شهرستان هنوز با ظرفیتهای موجود فاصله زیادی دارد و مطمئنا ظرفیت کسب سهمی بسیار بیشتر از بازار 24 میلیارد دلاری گل منطقه را داریم. ضعفی که در حوزه صادرات سنگ و گل داریم در زمینه تجاری سازی و بازاریابی است که نتوانسته ایم همپای تولید در این حوزه ها رشد کنیم.
وی در ادامه برگزاری جسنواره ها و نمایشگاه ها را گامی موثر در زمینه تجاری سازی عنوان و از طرح احداث بزرگترین واحد نمایشگاهی گل و گیاه خاورمیانه توسط بخش خصوصی در محلات خبر داد.
فرماندار محلات در پایان با دعوت از بخش خصوصی برای تعامل بیشتر با پژوهشکده گل و گیاهان زینتی اظهار داشت: دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور که این هفته از شهرستان محلات و پژوهشکده بازدید داشت با تحسین دستاوردهای پژوهشکده گل و گیاهان زینتی اعلام کرد در صورت تعریف طرح های مشترک بین پژوشکده و بخش حصوصی معاونت علمی و فناوری 50 درصد هزینه طرح را متقبل خواهد شد.
 
گفتنی است دومین کنگره بین المللی و سومین کنگره ملی گل و گیاهان زینتی با همکاری انجمن گل و گیاهان زینتی ایران تا سوم آبان ماه در پژوهشکده گل و گیاهان زینتی در محلات ادامه دارد.
کد مطلب: 96305
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *