۰
شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۲

هشدار چین علیه افزایش قیمت گاز

دولت چین به شرکت‌های انرژی دولتی CNPC، CNOOC و سینوپک هشدار داد در تعیین قیمت گاز در آستانه فصل زمستان که تقاضا افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند، دقت کنند.
دولت چین به شرکت‌های انرژی دولتی CNPC، CNOOC و سینوپک هشدار داد در تعیین قیمت گاز در آستانه فصل زمستان که تقاضا افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند، دقت کنند.
به گزارش ایسنا، مصرف گاز طبیعی چین در ۱۰ سال گذشته چهار برابر شده و به بیش از ۲۵ میلیارد فوت مکعب در روز رسیده است. چین دومین واردکننده بزرگ LNG جهان است و حدود ۳۸ میلیون تن از این سوخت را در سال ۲۰۱۷ خریداری کرد که ۴۶ درصد نسبت به سال ۲۰۱۶ افزایش داشت. اکنون شرکت‌ها برای اجتناب از تکرار کمبود گاز زمستان گذشته، میادین گاز قدیمی را به تاسیسات ذخیره سازی تبدیل کرده‌اند.
با وجود رشد مصرف گاز در چین، این سوخت تنها هفت درصد در سبد انرژی این کشور سهم دارد در حالی که سهم گاز در اقتصادهای توسعه یافته، یک سوم است؛ بنابراین تعجبی ندارد که تولید گاز طبیعی چین پیوسته رو به رشد است و طی یک دهه گذشته، نرخ رشد سالانه ۹ درصدی داشته است که دو برابر نرخ رشد سالانه چهار درصدی تولید آمریکا است.
بر اساس گزارش اویل پرایس، آمار رسمی نشان داد تولید گاز طبیعی چین در سپتامبر به ۱۲.۲ میلیارد متر مکعب رسید که ۸.۵ درصد رشد سالانه داشت. تولید این کشور طی ۹ ماه نخست امسال به ۱۱۶.۲ میلیارد متر مکعب رسید که ۶.۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت.
واردات این کشور نیز در آستانه فصل پیک تقاضا، رشد کرده و به ۷.۶۲ میلیون تن در سپتامبر رسید که ۲۸.۳ درصد نسبت به سپتامبر گذشته افزایش داشت. آمار صادرات ۹ ماهه به ۶۴.۷۸ میلیون تن رسید که ۳۴ درصد افزایش سالانه داشت.
کد مطلب: 96501
برچسب ها: چین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *