۰
پنجشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۱

نرخ بازدهی پایین دارایی‌های وقفی در کشور

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نرخ بازدهی دارایی‌های وقفی در کشور بین 3 تا 5 درصد است، گفت: حلقه مفقوده فعالیت‌های حوزه وقف در کشور، فقدان بازدهی کامل از مجموعه دارایی‌های وقفی در اقتصاد کشور است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نرخ بازدهی دارایی‌های وقفی در کشور بین 3 تا 5 درصد است، گفت: حلقه مفقوده فعالیت‌های حوزه وقف در کشور، فقدان بازدهی کامل از مجموعه دارایی‌های وقفی در اقتصاد کشور است.
به گزارش ایسنا، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه شورای اداری ماهان با محوریت نشست تخصصی و صنفی یاوران وقف اظهار کرد: با رویکرد جدیدی که در مدیریت حوزه وقف کشور وجود دارد، انتظار است که مسائل مربوطه به سرعت برطرف شوند.
وی اتصال میان مجموعه وقفی و میراثی را مورد تاکید قرار داد و افزود: مجموعه‌های زیادی در حوزه وقف داریم که کاربری و ویژگی آنها میراثی است و این مسئله اداره مجموعه را با سختی مواجه کرده است.
پورابراهیمی عنوان کرد: بعضا مجموعه‌ای به دلیل قدمت در حال تخریب است و باید طبق ضوابط میراث نسبت به مرمت آن اقدام شود و از سویی اوقاف نمی‌تواند در زمینه اعتبارات مورد نیاز آنگونه که باید ورود کند که در این میان همکاری و هماهنگی بیشتر دو مجموعه لازم است.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: انتظار از حوزه وقف این است که درآمدهای قابل توجهی را هم برای ذی‌نفعان خودش ایجاد کند و هم به اقتصاد کشور کمک داشته باشد.
پورابراهیمی با اعلام اینکه طبق محاسبات به عمل آمده، نرخ بازدهی دارایی‌های وقفی در کشور بین 3 تا 5 درصد است، حلقه مفقوده فعالیت‌های حوزه وقف در کشور را فقدان یک بازدهی کامل از مجموعه دارایی های وقفی در اقتصاد کشور دانست.
وی خاطرنشان کرد: مجموعه اوقاف با توجه به زمین‌ها و املاکی که در اختیار دارد، باید تحولی در حوزه اقتصادی ایجاد کند که ظرفیت آن در استان کرمان وجود دارد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضوعات مربوط به حوزه میراث فرهنگی نیازمند دو مرحله تصمیمات استانی و ملی است.
پورابراهیمی گفت: از رئیس سازمان میراث فرهنگی برای حضور در کرمان دعوت کردیم و امیدواریم طی هفته‌های آینده عملیاتی شود تا مباحث ملی مربوطه را اتخاذ تصمیم کنیم.
وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه زیرساخت‌ها در ماهان اقدامات خوبی انجام شده است، البته خلاءها و اشکالاتی نیز داریم، عنوان کرد: مجموعه ملی فرش در شهر ماهان قول داده تا نمایشگاه دائمی و موزه فرش را راه اندازی کنند، همچنین در بحث اشتغال فرش هم سهمیه‌ای برای شهرستان کرمان گرفته‌ایم که ماهان امکان اجرا را دارد.
 
کد مطلب: 96764
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *