۰
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۹

دستور عقب نشینی بشاراسد

یک روزنامه آمریکایی با انتشار گزارشی خبر از دستور دولت بشار اسد به واحدهای نظامی این کشور برای حفظ فاصله ۱۰ کیلومتری با مرز تر کیه داد.
به گزارش عصر ایران روزنامه محافظه کار آمریکایی "وال استریت ژورنال" به نقل از منابع مخالف حکومت سوریه خبر داد که حکومت بشار اسد پس از درگیری های اخیر مرزی با ترکیه و گلوله باران مناطقی از خاک سوریه از سوی ارتش ترکیه ، به هلی کوپترها و هواپیماهای نظامی ارتش دستور داده تا از فاصله ۱۰ کیلومتری مرز ترکیه جلوتر نروند.

بر اساس این گزارش این دستور نظامی نوعی عقب نشینی از سوی حکومت سوریه در قبال حملات توپخانه ای چند روز گذشته ارتش ترکیه تلقی می شود.

چهارشنبه هفته گذشته در اثر شلیک یک خمپاره از خاک سوریه به شهر مرزی " آقچا قلعه " ترکیه ۵ نفر از جمله سه کودک کشته و ۹ نفر زخمی شدند . ارتش ترکیه پس از این اقدام در چند نوبت اقدام به گلوله باران مناطقی از خاک سوریه کرده است.

دولت سوریه اعلام کرده که از کشته شدن غیر نظامیان ترکیه متاسف است و درباره این حمله خمپاره ای از خاک خود علیه ترکیه تحقیق می کند.

همچنین درگزارش وال استریت ژورنال به نقل از منابع مخالف حکومت سوریه از مرگ ۱۴ نظامی سوری و زخمی شدن ۲۵ تن از آنها در جریان حملات توپخانه ای چند روز اخیر ترکیه خبر داده است.

دولت سوریه پیشتر اعلام کرده بود که در جریان حملات خمپاره ای ارتش ترکیه به اهدافی در داخل خاک این کشور تنها ۲ سرباز سوری زخمی شده اند.

روابط ترکیه و سوریه در یک سال گذشته به دلیل حمایت های همه جانبه دولت ترکیه از مخالفان مسلح حکومت سوریه رو به تیرگی گذاشته است و دو کشور نسبت به یکدیگر مواضع خصمانه ای اتخاذ کرده اند.

دولت ترکیه همنوا با مخالفان داخلی حکومت سوریه خواستار برکناری بشار اسد از قدرت است و دولت سوریه این اقدام ترکیه را نافی اصل عدم مداخله در امور داخلی و حسن همجواری می داند.
کد مطلب: 9687
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *