کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سوریه به دنبال بازگرداندن آوارگان فلسطینی

16 آبان 1397 ساعت 10:39

دولت سوریه تلاش دارد تا با بازسازی اردوگاه یرموک، آوارگان فلسطینی را به این اردوگاه بازگرداند.


دولت سوریه تلاش دارد تا با بازسازی اردوگاه یرموک، آوارگان فلسطینی را به این اردوگاه بازگرداند.
به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه اعلام کرد، مقامات این کشور طرحی را برای بازگرداندن تمامی آوارگان فلسطینی که در اردوگاه یرموک واقع در نزدیکی دمشق ساکن بودند، تدوین کرده‌اند تا این اردوگاه را که طی سال‌های جنگ تخریب شده است، بازسازی کنند.
این مسؤول سوری گفت، در حال حاضر دولت تلاش می‌کند مین‌هایی را که گروه‌های مسلح به ویژه داعش در اردوگاه یرموک کار گذاشته‌اند، از بین ببرد.
وی تاکید کرد، تشکیلات خودگردان فلسطین یا سازمان امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) هم می‌توانند در بازسازی اردوگاه یرموک نقش داشته باشند.
مقداد برخی کشورها را بدون اینکه نامی از آنها ببرد، به سنگ‌اندازی در مقابل بازگشت آوارگان سوری و فلسطینی به مناطق محل سکونتشان با وجود تسهیلاتی که در اختیار آنها گذاشته شده است، متهم کرد.
کمی پس از تشکیل رژیم اشغال‌گر صهیونیستی در سال ۱۹۴۸، اردوگاه یرموک در دهه پنجاه میلادی برای سکونت آوارگان فلسطینی که محل زندگی خود را ترک کرده بودند، ساخته شد، اما این اردوگاه با گذشت سال‌ها به محله مسکونی در مجاورت دمشق تبدیل شد و فلسطینیان و نیز سوری‌ها را در خود جای داد.
گروه تروریستی داعش در سال ۲۰۱۵ پیش از اینکه تحت فشار حملات نیروهای دولت سوریه مجبور به عقب‌نشینی شود، یرموک را تحت اشغال خود درآورد و نیروهای دولت سوریه در ماه مه این اردوگاه را از کنترل گروه‌های مسلح خارج کردند.
در حال حاضر تعداد کمی از ساکنان به اردوگاه بازگشته‌اند، اما هنوز عملیات بازسازی آغاز نشده و تنها مین‌زدایی‌ها در حال انجام است.


کد مطلب: 96995

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/96995/سوریه-دنبال-بازگرداندن-آوارگان-فلسطینی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir