۰
دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۸

دعوت مسجدی از وزیر ارتباطات عراق

فسفیر کشورمان در عراق با وزیر ارتباطات این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.
سفیر کشورمان در عراق با وزیر ارتباطات این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش ايسنا، دفتر وزیر ارتباطات عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد با نعیم الربیعی ، وزیر ارتباطات عراق دیدار و از وی دعوت کرد تا به تهران سفر کند و از آخرین دستاوردهای اطلاعاتی مطلع شود.
ایرج مسجدی در این دیدار گفت: عراق و ایران دو کشور همسایه هستند که روابط تاریخی و برادرانه و همکاری‌های مشترک متدوام و زیادی از سال‌ها پیش دارند و امیدواریم که این همکاری‌ها گسترش یابد که به سود هر دو ملت است.
دفتر وزیر ارتباطات عراق در این بیانیه اعلام کرد: اهمیت دادن به تبادل کارشناسان میان ایران و عراق برای گسترش سازمان اطلاعاتی ضروری است.
ایرج مسجدی پیش از این نیز با فؤاد حسین، معاون نخست وزیر عراق در امور اقتصادی و وزیر امور مالی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار در مورد روابط تاریخی میان ایران و عراق و راه های گسترش و تقویت آنها بحث و گفت‌وگو شد.
ایرج مسجدی در این دیدار تاکید کرد: حجم تبادلات تجاری میان ایران و عراق به سالانه ۸ و نیم میلیارد دلار رسیده است و ۷۹ شرکت ایرانی مختلف در زمینه انرژی، ساخت و ساز، گردشگری و زیر ساخت ها در کشور عراق فعالیت می کنند و پروژه های این شرکت ها ارزشی بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار دارند. تعداد گردشگران میان دو کشور نیز افزایش قابل توجهی نسبت به سال های گذشته داشته است.
از سوی دیگر فؤاد حسین تاکید کرد که عراق خواهان ایجاد روابطی محکم و قوی با همسایگان است و برای ایجاد ثبات در منطقه حفظ این روابط ضروری است.
 
کد مطلب: 97256
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *