۰
دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۳

ادعاهای سفیر سعودی در آلمان علیه ایران

سفیر عربستان در آلمان ادعاهای بی اساسی علیه جمهوری اسلامی ایران از جمله فعالیت نظامی در لبنان، سوریه و یمن مطرح کرد.
سفیر عربستان در آلمان ادعاهای بی اساسی علیه جمهوری اسلامی ایران از جمله فعالیت نظامی در لبنان، سوریه و یمن مطرح کرد.
به گزارش ايسنا، خالد بن بندر بن سلطان، سفیر عربستان در آلمان در گفت وگو با یک روزنامه آلمانی با طرح ادعاهایی علیه ایران گفت: امیدواریم بفهمیم که چرا کشورهای اروپایی موضع مخالفت با تحریم های آمریکا علیه ایران اتخاذ کردند.
وی با بیان اینکه عربستان ایران را تهدیدی برای ثبات منطقه می‌داند مدعی شد: فعالیت های نظامی ایران تا لبنان، یمن و سوریه امتداد دارد.
خالد بن بندر در ادامه مدعی شد: مشکل موجود رقابت عربی_ ایرانی نیست بلکه مشکل ما با نظام کنونی ایران است و قبل از به قدرت رسیدن این نظام ما هیچ مشکلی با ایران نداشتیم زیرا این نظام به دنبال ایجاد بی ثباتی و سلطه گری حتی در اروپا است.
به گزارش ایسنا، ادعای تلاش ایران برای ایجاد بی‌ثباتی در دیگر کشورها درحالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می‌کنند جمهوری اسلامی ایران به دنبال ایجاد صلح، ثبات و امنیت در منطقه است و برای حل بحران‌های منطقه از جمله بحران یمن و سوریه تلاش‌های فراوانی کرده است و از ایجاد راه حل سیاسی و مسالمت‌آمیز به جای راه حل نظامی استقبال کرده است
ادعای این دیپلمات سعودی مبنی بر فعالیت نظامی ایران در دیگر کشورها درحالی مطرح می شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می کنند حضور ایران در برخی کشورها مستشاری بوده و هیچ فعالیت نظامی در دیگر کشورها نداریم. همچنین حضور ایران در برخی کشورها به درخواست دولت قانونی آنها و به منظور مبارزه با تروریسم است.

 
کد مطلب: 97258
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *