; ?>; ?> مردم سالاری آنلاين - تاثیر نقاشیهای دیواری بر روحیه مردم - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تاثیر نقاشیهای دیواری بر روحیه مردم

21 آبان 1397 ساعت 16:56

یک نقاش رئالیسم استرالیایی گفت: نقاشی‌های دیواری و هنری که در خیابان عرضه می شود پل ارتباطی بین گالری‌ها و مردم عادی است.


یک نقاش رئالیسم استرالیایی گفت: نقاشی‌های دیواری و هنری که در خیابان عرضه می شود پل ارتباطی بین گالری‌ها و مردم عادی است.
فینتن اسکات مگی در گفتوگو با ایسنا در پاسخ به اینکه چرا مردم در طراحی دیواری وی اهمیت دارند، بیان کرد: مردم عادی در جامعه وقت زیادی ندارند که به هنر بپردازند و فرصت بازدید از نمایشگاه‌ها و گالری‌های هنری را هم ندارند، ولی نقاشی‌های دیواری و هنری که در خیابان عرضه می شود یک پل ارتباطی بین گالری ها و مردم عادی است. مردم روزانه در مسیر رفت و آمد در سطح شهر هستند و با دیوارهای نقاشی شده روبرو می شوند و تا حدی با هنر و موضوعات هنری آشنا می شوند. با این دیدگاه و شناخت، به اجرای دیوارنگاری با موضوع مردم عادی در مکان‌های عمومی شهر تصمیم گرفتم و در سفر به تمام دنیا با این گرایش اقدام می‌کنم و زندگی مردم عادی و وضعیت آنها را به تصویر می‌کشم.
وی در ادامه افزود: سبکی که در نقاشی دیواری مورد استفاده قرار می‌گیرد سبک رئالیسمی است. شیوه کار این چنین است که در دیوارنگاری اول از زندگی مردم کوچه و بازار عکس تهیه می‌کنم و سپس از این عکس‌ها در کار هنری و نقاشی‌های دیواری در شهرهای مختلف دنیا با موضوعات مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استفاده می‌شود.
این نقاش استرالیایی اظهار کرد: در سفر به ایران از شهر کاشان بازدید کردیم و در جریان زندگی مردم و هنر فرش‌بافی جذاب آنها قرار گرفتم. قرار است در موضوع دیوارنگاری در کلانشهر تهران، ویژگی‌ها و هنر مردم کاشان مورد استفاده قرار گیرد.
اسکات مگی با اشاره به تاثیر نقاشی های دیواری در سطح شهر بر روحیه مردم و فضای جامعه، خاطرنشان کرد: دیوارنگاری در تلطیف روحیه مردم و بهبود فضای شهری خیلی موثر است. در این راستا نیز کارهای دیگری مانند درخت‌کاری و گسترش فضای سبز نیز به نوبه خود در تلطیف و ایجاد آرامش در فضای شلوغ و ترافیک شهری، موثر است.


کد مطلب: 97289

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/97289/تاثیر-نقاشیهای-دیواری-روحیه-مردم

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir