۰
دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۳
افشانی در افتتاح 21 پروژه شهری در منطقه 2 تهران:

با شادی فراوان خداحافظی می‌کنم

کواکبیان : باید شهروندان را با حقوق خودشان آشنا کنیم
پل معلق آسمان در پایتخت به همراه 20 پروژه دیگر اجتماعی، فرهنگی، عمرانی و خدمات شهری منطقه 2 شهر تهران روز گذشته در آیینی با حضور شهردار تهران به بهره برداری رسید.
با شادی فراوان خداحافظی می‌کنم
پل معلق آسمان در پایتخت به همراه 20 پروژه دیگر اجتماعی، فرهنگی، عمرانی و خدمات شهری منطقه 2 شهر تهران روز گذشته  در آیینی با حضور شهردار تهران به بهره برداری رسید.
تفرجگاه پردیس کوهستانی، مرکز توسعه مشارکت های فکری شهروندان، سرای محله، توسعه فاز سوم بوستان پرواز و تعریض بزرگراه حکیم بخشی از پروژه های بهره برداری شده است. براساس اعلام شهرداری تهران پل معلق آسمان که روی بوستان نهج البلاغه احداث شده به عنوان یکی از مقاصد گردشگری شهر تهران، اولین پل معلق پایتخت و دومین پل معلق کشور است.
محمدعلی افشانی در این مراسم  با بیان اینکه از روزی که مسئولیت امور در هر سمتی را بر عهده گرفتم، مبنای عملم قانون، رعایت حقوق انسان‌ها و تعامل منهای تحمیل بود، گفت: همیشه از همکارانم درخواست کردم که حداقل هفته‌ای یک بار حتی به صورت روخوانی نامه امام علی(ع) به مالک اشتر را بخوانند تا در خصوص مسئولیت و تعهدشان به نکات زیادی پی ببرند.
وی با بیان اینکه من با شادی فراوان از مسئولیتم در شهرداری خداحافظی می‌کنم، گفت: مبنای من قانون است اما اعضای شورای به اصرار درخواست کردند که تا روز پایان استعفا ندهم و بر سر عهد خود با آنها وفادار ماندم.
وی با بیان اینکه خوشحالم که هوشمندسازی شهر تهران در حال جا افتادن است و آینده نویدبخش و روشنی را می‌بینم، گفت: معتقدم که باید پروژه‌های شهرداری بر اساس میزان تاثیرگذاری ارزیابی شود و دو هدف بهبود کیفیت مردم و ایجاد رضایتمندی را سرلوحه کار خود قرار دهم.
افشانی با بیان اینکه امروز اپلکیشین‌ها با هزینه کم در سطح شهر تهران فعال هستند و این در حالیست که میزان رضایتمندی مردم زیاد است، گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها توسعه حمل و نقل عمومی است هر چند که تهران رتبه‌بندی خوبی در سطح دنیا ندارد اما شرایط ما رو به پیشرفت است و توانستیم در این مدت پنج ایستگاه مترو به طول شش کیلومتر را افتتاح کنیم و قرارمان این بود که تا پایان سال آینده ۵۰ کیلومتر مترو با ۲۱ ایستگاه را افتتاح کنیم.
مصطفی کواکبیان در مراسم افتتاح 21 پروژه مدیریت شهری در منطقه 2 تهران ضمن تقدیر از زحمات چند ماهه محمدعلی افشانی اظهار داشت: با همت ایشان و آقای کشت‌پور امروز 21 پروژه مدیریت شهری در منطقه 2 افتتاح می‌شود که یکی از آنها پل معلق آسمان در بوستان نهج‌البلاغه است.
نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: امروز یک مرکز آموزشی برای آموزش شهروندان نیز در منطقه 2 افتتاح شده که امیدواریم الگویی برای همه مناطق 22 گانه تهران باشد؛ چرا که یکی از مسائلی که در عالم ریاست هم به آن گرفتاریم این است که شهروندان به حقوق خودشان علم ندارند. شهروندی یک حق است که صرفا اطاعت از مدیران نیست یعنی این شهروندان هستند که باید به مدیران بگویند چه کنند و چه نکنند؛ در حالی که اکنون کار بر عکس است.
وی با بیان اینکه من عضو شورای ساماندهی امور پایتخت از طرف مجلس هستم گفت: به آقای افشانی دست مریزاد می‌گویم که نشان دادند شهرداری مردمی هستند. حضرت علی(ع) در نهج البلاغه به اشعث، حاکم وقت آذربایجان فرمود این حکومت، به گردن تو یک امانت است. فکر نکن که حکومت یک لقمه چرب است اگر ما این گونه به حکومت نگاه کنیم وقتی از مسئولیت فارغ شدیم باید خوشحال باشیم.
کواکبیان با اشاره به تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان در مجلس گفت: این قانون را تصویب کردیم تا جوانان به جایگاه‌های مختلف دولتی بیایند.
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه آقای کشت‌پور به نفع مردم منطقه 2 از نامزدی تصدی شهرداری تهران انصراف داد، عنوان کرد: اگر شهرداران به سمت مسائل سیاسی بروند و شهر را بی‌دفاع بگذارند هرز رفته‌اند. شهرداران باید در خدمت مردم باشند.
 
 
کد مطلب: 97300
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *