۰
چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۵

نقش کاخ سفید در لاپوشانی قتل خاشقجی

یکی از افسران سابق سیا و تحلیلگر اطلاعاتی سی.ان.ان مدعی شده که دولت آمریکا به لاپوشانی قتل روزنامه‌نگار مخالف دولت سعودی کمک می‌کند.
یکی از افسران سابق سیا و تحلیلگر اطلاعاتی سی.ان.ان مدعی شده که دولت آمریکا به لاپوشانی قتل روزنامه‌نگار مخالف دولت سعودی کمک می‌کند.
به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه حریت، باب بائر، یکی از افسران سابق سیا و تحلیلگر اطلاعاتی سی.ان.ان گفت: آمریکا عمدا در برابر واکنش به قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار مخالف سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول ساکت مانده است. ما همواره چشمانمان را آنچه در عربستان رخ می‌دهد، بسته‌ایم.
وی ادامه داد: راهی که امروز عربستان در پیش گرفته نشان می دهد که محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور یک خودکامه است. سرویس‌های امنیتی در اختیار و کنترل او هستند. عربستان قبلا چنین عملیات وحشتناکی را نداشته و چنین چیزی تا کنون اتفاق نیافته است.
ان افسر سابق سیا تصریح کرد: اینکه چنین عملیاتی به دستور بن سلمان بوده باشد، ۱۰۰ درصد است. از این منظر، کاخ سفید راه گریزی ندارد. عربستان یک آتشفشان است و تلاش می‌کند تا ولیعهد را از مسند قدرت به پایین بکشاند. بنابراین ما در طرف عربستان کسی را حامی خود نداریم. نمی‌دانیم باید چه کنیم. ما یک حاکم دیوانه در ریاض داریم که این کشور را کنترل می‌کند. هیچ یک از شاهزاده‌های سعودی تا به حال چنین کاری را در تاریخ این کشور انجام نداده‌اند. فکر می‌کنم آنچه که کاخ سفید را درباره عربستان نگران می‌کند، این است که ایا این آتشفشان فوران می‌کند و ما بعدا چه کاری می‌خواهیم انجام دهیم؟
کد مطلب: 97436
برچسب ها: کاخ سفید
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *