۰
چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۲

مخالفت نماینده کارفرمایان برای افزایش دستمزد

عضو شورای عالی کار گفت: کارگران برای تامین هزینه های زندگی علاوه بر حمایت های غیرنقدی، به افزایش نقدی حقوق و دستمزد نیازمندند اما کارفرمایان با پرداخت هر نوع هزینه ای از سوی خود مخالفند.
عضو شورای عالی کار گفت: کارگران برای تامین هزینه های زندگی علاوه بر حمایت های غیرنقدی، به افزایش نقدی حقوق و دستمزد نیازمندند اما کارفرمایان با پرداخت هر نوع هزینه ای از سوی خود مخالفند.
«علی خدایی» امروز (چهارشنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: کارفرمایان براین باورند که اگر قرار است از کارگران حمایتی صورت بگیرد باید هزینه آن از سوی دولت پرداخت شود؛ در غیراین صورت آنها با هر نوع طرح حمایتی مخالفت می کنند.
نمایندگان کارگری در شورای عالی کار ادامه داد: تا پیش از این، سهم حقوق و دستمزد کارگران در بخش تولید بیش از 15 درصد بود که این رقم اکنون به سه درصد رسیده است؛ با این حالهمه، کارفرمایان برای کسب منافع بیشتر به دنبال کاهش حقوق و دستمزد کارگرانند.
وی یادآوری کرد: طبق اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه سه شنبه شورای عالی کار، دولت با حمایت غیرنقدی از کارگران موافقت کرده است و همه کارگران مشمول دریافت بسته حمایتی می شوند.
خدایی تصریح کرد: نمایندگان بخش کارگری در شورای عالی کار برای افزایش نقدی حقوق و دستمزد کارگران و همچنین تخصیص حمایت های غیرنقدی به همه کارگران تلاش می کنند.

** کارفرمایان چه می گویند
در همین پیوند، نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: امکان افزایش نقدی حقوق و دستمزد کارگران وجود ندارد.
«اصغر آهنی ها» افزود: تلاش می کنیم قدرت خرید این قشر در قالب حمایت های غیرنقدی دولت تقویت شود اما نماینده کارگری در شورای عالی کار بر این باور است که کارگران به حمایت نقدی و آبرومندانه بیشتری نیاز دارند.
به گزارش ایرنا، دیروز (بیست و دوم آبان ماه) نخستین جلسه شورای عالی کار به ریاست «محمد شریعتمداری» وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تشکیل شد تا برخی از مهمترین مسائل مطرح شده از سوی کارگران مانند تامین معیشت و افزایش قدرت خرید آنان بررسی شود.
نشست های شورای عالی کار باید هر ماه برگزار شود؛ اگر سه نفر از اعضای این شورا برگزاری جلسه اضطراری را درخواست کنند باید جلسه به شکل ویژه برگزار شود اما در سه ماه گذشته با وجود درخواست های پیاپی نمایندگان بخش کارگری و کارفرمایی، این نشست ها برگزار نشده بود.
آهنی ها عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایرنا، اعلام کرد شریعتمداری در این جلسه از برنامه دولت برای «حمایت غیرنقدی کارگران» خبر داد.
آهنی ها اضافه کرد: در این جلسه از افزایش «نقدی» حقوق و دستمزد کارگران صحبتی مطرح نشد و قرار است دولت به همه کارگران بسته های حمایتی تخصیص دهد.
کد مطلب: 97445
برچسب ها: دستمزد
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *