۰
چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۷
کواکبیان در نشست عمومی بررسی مشکلات شهر پردیس:

امیدوارم وزیر جدید مشکل مسکن مهر و عوارض آزادراه پردیس را حل ‌کند

نشست عمومی جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مسئولین و مردم شهر پردیس در مسجد جامع پردیس برگزار شد.
امیدوارم وزیر جدید مشکل مسکن مهر و عوارض آزادراه پردیس را حل ‌کند
نشست عمومی جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مسئولین و مردم شهر پردیس در مسجد جامع پردیس برگزار شد.
در این ملاقات که در راستای دیدارهای عمومی نمایندگان مجلس با مسئولین و مردم مناطق و شهرستان‌های استان تهران برگزار شد، مصطفی کواکبیان، غلامرضا حیدری، سید فرید موسوی، سیده فاطمه ذوالقدر نمایندگان مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با حضور در مسجد جامع پردیس ضمن شنیدن مشکلات و معضلات موجود در پردیس با حضور امیر حقیقی فرماندار پردیس و شهردار و اعضای شورای شهر و سایر مسئولین با مردم شهرستان پردیس نیز به گفت‌وگو پرداخته و در جریان مشکلات و دغدغه‌های مردم شریف پردیس قرار گرفتند.
در ابتدای این جلسه پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، نایب رئیس شورای اسلامی شهر پردیس به بیان برخی مشکلات زیربنایی موجود پرداخت و در ادامه شهردار این شهر از برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در حوزه مدیریت شهری برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم سخن گفت و سپس فرماندار پردیس، ضمن تشریح وضعیت کلی شهرستان، از حضور و اهتمام نمایندگان مجلس برای رفع مشکلات مردم قدردانی کرد.
حقیقی در ابتدای سخنان خود مشارکت مردم در این جلسه را مایه دلگرمی مسئولان دانست و گفت: این موضوع یک پشتوانه برای مسئولان و نمایندگان مجلس است که با قدرت و جدیت بیشتری به وظایف خود عمل کنند.
فرماندار پردیس پیگیری نمایندگان مجلس و حضور هفتگی یکی از نمایندگان حوزه انتخابیه تهران در شهرستان پردیس را فرصت مغتنمی برای بازگو کردن مشکلات کلان شهرستان دانست و افزود: مردم می‌توانند با مراجعه به دفتر نمایندگان در پردیس، مشکلات خود را عنوان کرده و مسئولان نیز با برقراری ارتباط مناسب با منتخبان مردم در قوه مقننه، زمینه را برای برطرف سازی مشکلات عمده فراهم سازند.
وی به برگزاری جلسه پرسش و پاسخ میان مردم و نمایندگان اشاره کرد و گفت: شهرستان پردیس تازه تاسیس و با آینده روشن است، اما واگذاری مسکن مهر در شهر پردیس و برخی مشکلات زیربنایی در بومهن، نیازمند روحیه جهادی، تفکری آینده‌نگر و نگاه ویژه مسئولان است تا با تبدیل تهدیدها به فرصت در شهرستانی که در آینده به یکی از پرجمعیت‌ترین‌های استان تبدیل می‌شود، زمینه زندگی توأم با رفاه و امنیت را برای شهروندان فراهم کرد.
نماینده عالی دولت در شهرستان پردیس، رفع مشکلات مسکن مهر را فرا استانی دانست و افزود: این موضوع نیازمند حمایت و پیگیری نمایندگان مجلس است تا در سطح ملی و با بسیج حداکثر امکانات، این پروژه بزرگ که تأمین سرپناه برای مردم بسیاری را در بر می‌گیرد، به سرانجام رسیده و یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی نظام اسلامی با موفقیت به پایان برسد.
 فرماندار پردیس توجه به زیرساخت‌ها، احداث فضاهای فرهنگی، مذهبی، آموزشی و انتظامی، توسعه و تجهیز حمل و نقل عمومی به ویژه مترو، با توجه به اینکه امکانات موجود، وضعیت فعلی را نیز به درستی پاسخگو نیست، مباحث فاضلاب شهری، قرار گرفتن بیش از ۸۰ درصد از پهنه شهرستان در مناطق حفاظت شده محیط زیست، لزوم توجه به بحث بهداشت و درمان، احداث بیمارستان و مراکز درمانی دولتی و تعیین تکلیف بیمارستان خیریه در حال احداث الغدیر، به عنوان یکی از نیازهای مهم شهرستان، اعتبارات تملک دارایی‌ها، ارتقاء رتبه و درجه شهرستان، مباحث تقسیمات کشوری و ساماندهی واحدهای تولیدی و صنعتی برای رونق اشتغال و حمایت از تولید را از جمله مشکلات عمده شهرستان دانست که حمایت نمایندگان تهران در این مباحث می‌تواند بسیار کارگشا باشد.
در ادامه این جلسه نمایندگان شهروندان حاضر در مسجد جامع شهر پردیس یک به یک پشت تریبون قرار گرفته و مشکلات خود را از قبیل مشکلات فازهای مختلف مسکن مهر، اسناد مالکیت، انشعابات بافت‌های فرسوده، مشکلات کشاورزان و نظام صنفی کشاورزی، مشکلات فراروی صنعتگران، تعارضات محیط زیست با بافت‌های صنعتی کشاورزی و مسکونی، تعارضات مدیریتی در مناطق مختلف شهرستان، مشکلات رفاهی فرهنگیان و حمایت از توسعه پایدار روستایی را مطرح کردند و برخی دیگر از شهروندان درخواست‌های خود را به صورت مکتوب به نمایندگان مجلس و فرماندار شهرستان ارائه کردند.
سپس حبیب الله چاغروندی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: وضعیت مسکن مهر پردیس ویژه است، با وجود اینکه هر روستا دارای بالای ۲۰ خانوار ساکن متولی تامین آب، برق، گاز و... خود را دارد، اما در پردیس خدمات شهری توسط وزیران و مقامات عالی به موسسه‌هایی سپرده می‌شود که معمولا از تخصص لازم و اعتبارات کافی جهت خدمت رسانی به مردم برخوردار نیستند.
وی افزود: مسکن مهر پردیس علی‌رغم همه تلاش‌هایی که صورت گرفته به نقطه مطلوبی نرسیده و شیرینی خانه‌دار شدن مردم به تلخی بدل شده است. به سهم خود به دلیل کمبود‌ها و مشکلاتی که برای مردم پردیس ایجاد شده است پوزش مي‌خواهم.
چاغروندی خاطرنشان کرد: ۳۰ هزار واحد مسکونی از 82 هزار واحد در حال احداث در این شهرستان افتتاح شده که به جرات مي‌گویم هیچ یک از این ۳۰هزار واحد کیفیت مطلوب خدماتی را دریافت نمي‌کنند. از دستگاه‌های متولی خواهشمندم در راستای حل مشکلات خدماتی شهرستان اقدام جدی کنند.
مدیر عامل شرکت عمران پردیس افزود: اصلی‌ترین مشکل ما نبود قانون و پیش‌بینی لازم اعتبار جهت تامین هزینه‌های دولتی در مسکن مهر است. به شدت نگران وضعیت مسکن مهر و ساکنان آن در پردیس هستیم اما در شرایط کنونی ظرفیت شرکت عمران همین هست که هست و وضعیت فعلی مطلوب ما هم نیست.
در ادامه این دیدار مردمی ماهانی، معاون اداره گاز شهرستان در پاسخ به مشکلات مطرح شده گفت: تمام انشعابات واگذار شده در پردیس طبق برنامه شرکت عمران پردیس انجام شده است. هرکاری که درخصوص نصب علمک و شمارنده‌ها انجام شده دوبار صورت گرفته است.
وی افزود: دلیل دوباره کاری‌ها در حوزه اداره گاز سهل‌انگاری پیمانکاران بوده که یکبار تجهیزات و علمک‌های نصب شده توسط اداره گاز را قلع و قمع کردند و دوباره مجبور به نصب آن‌ها مي‌شویم.
احمدوند، رئیس اداره برق در پاسخ به شهروندان گفت: در زمان ساخت مسکن مهر توافقی بین وزارت نیرو و وزارت مسکن و شهرسازی اتفاق افتاد که به موجب آن نصب و اندازه گیری در خصوص برق به عهده مسکن مهر قرار گرفت، البته پس از اجرای تاسیسات برق و دریافت هزینه‌های انشعاب، حال پس از این توافق و با دریافت هزینه انشعاب اولیه واگذاری خدمات برق به دستگاه‌های خدمات‌رسان منطقی نیست.
سیده فاطمه ذوالقدر، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در ادامه این نشست عمومی گفت: در خصوص مشکل فرهنگیان قرار شد جلسه‌ای جداگانه با حضور نمایندگان فرهنگیان و مجمع نمایندگان تهران برگزار شود تا به دقت به مشکلات آن‌ها از جمله سختی کار که مصوبه آن در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان پردیس موجود است رسیدگی شود.
وی افزود: مصوبه شهرک اداری نیز وجود دارد که زمینی جهت احداث این شهرک از سوی مسکن مهر پردیس اختصاص یافته است.
ذوالقدر در مورد وضعیت بهداشت و درمان پردیس گفت: امروز دیداری با وزیر محترم کار، جناب آقای شریعتمداری داشتم و موضوع پردیس را به ایشان یادآوری کردم، شهرستان پردیس ۸۰هزار بیمه شده تامین اجتماعی دارد که قطعا افزایش نیز خواهد داشت، اولویت ساخت بیمارستان زیر نظر تامین اجتماعی با این شهرستان است که وزیر کار نیز قول مساعدت دادند.
سیدفرید موسوی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: بهترین ساعات و شیرین‌ترین لحظات دوران مسئولیتی که به اعتماد مردم به دست آورده‌ایم همین ساعاتی است که در خدمت شما هستیم و در میان شما مردم حضور داریم.
وی افزود: در دوره جدید نمایندگان تهران، مجمع نمایندگان تهران سعی کرد ارتباط مستقیم خود را با مردم حفظ کرده و در تمامی مناطق شهر تهران و شهرستان‌های حوزه انتخابیه از جمله پردیس حاضر شویم.
موسوی خاطرنشان کرد: در آستانه تغییر استاندار تهران از تلاش‌های مهندس مقیمی تشکر مي‌کنیم، اما امیدواریم و از دولت محترم انتظار داریم استانداری با روحیه جهادی و قوی معرفی شود، چرا که با عملکرد معمولی در وضعیت فعلی مشکلات تهران حل نشدنی است.
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران پردیس باید بومی باشند و نمایندگان مجلس نیز پیگیر این موضوع خواهند بود، مدیری که در زمان اداری در شهرستان حضور داشته و در این شهرستان و بین مردم زندگی نکند نمي‌تواند مشکلات مردم را درک کرده و برای رفع‌ آن‌ها تدبیر جدی کند.
تهران بیش از ۵۰درصد مالیات کشور را پرداخت مي‌کند اما در تامین هزینه‌ها عقب مانده‌ترین شهرستان است.
سیدفرید موسوی گفت: انجمن صنفی کشاورزان باید تشکیل شود و ما نمایندگان نیز پیگیر آن خواهیم بود.
سپس غلامرضا حیدری، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبارات فراوانی در سال‌های اخیر به مسکن مهر اختصاص داده شد که ذکر نکردن آن و بیان اینکه هیچ اعتباری به مسکن مهر اختصاص نیافته است خارج از انصاف است.
حیدری گفت: پیگیر اعتبارات پردیس هستیم و تلاش مي‌کنیم به زودی متروی پردیس روی غلتک افتاده و به سرانجام برسد.
در پایان این نشست دکتر مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس ضمن تشکر از حضور گرم و صمیمانه مردم پردیس گفت:متاسفانه در تهران با اندکی بارش باران مشکلات فراوانی برای مردم ایجاد مي‌شود که تاخیر این جلسه نیز به دلیل همین مشکلات بود.
وی با تشکر از حضور علما و روحانیون در این جلسه مردمی افزود: ای کاش امام جمعه محترم شهرستان نیز در این جلسه حضور مي‌یافت تا شاهد همت و تلاش نمایندگان مردم برای رفع مشکلات مردم باشد. تلاش ما نمایندگان بر رسیدگی به امور تمامی شهرستان‌های حوزه انتخابیه است.
عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید مجلس گفت: در شرایطی هستیم که ترامپ نابخرد و غیرمتعادل در آمریکا به قدرت رسیده و مشکلات فراوانی ایجاد کرده است. اگر ترامپ نبود اکنون شرایط بسیار متفاوت بود، چرا که او همه دستاوردهایی که در برجام به دست آورده بودیم را به هم زد و دلیل آن ناراحتی ترامپ از امتیازاتی بود که ایران در این توافق به دست آورده بود.
دکتر کواکبیان افزود: در شرایط کنونی که تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه‌ای از سوی آمریکا اعمال شده است و در وضعیت جنگ اقتصادی هستیم حفظ وحدت و انسجام داخلی ضروری است و کسانی که به سمت سربازان عرصه دیپلماسی کلوخ اندازی مي‌کنند باید شرمنده باشند.
رئيس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی تصریح کرد: نباید به نمایندگانی که برای دفاع از منافع ملی رای دادند (رای به لایحه سی.اف.تی - الحاق به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم) فحش و ناسزا بگوییم و  آنها را لشکریان یزید بنامیم.
آیا ما ۱۴۳ نفر از لشکریان یزید در مجلس داریم؟ وای برما اگر چنین باشد.
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: پیمانکاران محترم به افزایش شدید قیمت‌ها و مشکلات ناشی از آن اشاره کردند و کل کشور امروز با چنین مسائلی روبرو است. البته به امید خدا از این گردنه سخت عبور خواهیم کرد و بنده به آینده کشور بسیار امیدوار هستم. قطعا ضربه اصلی از تحریم‌ها را جبهه استکبار خواهد خورد.
دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: نگرانی برای اداره کشور نداریم، چرا که آمریکا در اعمال تحریم‌های نفتی شکست خورده و با معاف کردن ۸ کشور عملا به آن اعتراف کرده است. اما برخی مدیران کم کاری‌هایی دارند که حق مردم اعتراض به این مسئولین و مطالبه حقوقشان است.
وی تصریح کرد: در خصوص ارتقا به شهر منطقه جاجرود را پیگیری خواهیم کرد تا دارای شهرداری و شورای شهر مستقل باشد که این برای شهر قیامدشت شهرری این اتفاق افتاد و هم اکنون دارای شورا و شهرداری مستقل است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل مسکن مهر در پردیس گفت: یکی از مسائلی که در مجلس نیز مطرح کرده‌ام معاف کردن ساکنان پردیس از عوارض آزادراه پردیس است. راه‌حل‌هایی مي‌توان برای این مشکل در نظر گرفت و با شناسایی ساکنین، آن‌ها را از پرداخت عوارض معاف  کرد. لذا از وزیر جدید راه و شهرسازی می‌خواهم با اهتمام جدی مشکل مسکن مهر و عوارضی آزاد راه پردیس را پیگیری و حل نماید.
دکتر کواکبیان افزود: مشکل آرامستان در پردیس بحثی جدی است، کسانی که این شهر را طراحی کرده‌اند فکری برای اموات نکرده‌اند؟ باید سریع‌تر زمینی به این کار اختصاص یافته تا این مشکل حل شود.
عضو شورای ساماندهی امور پایتخت گفت: جلسه اداری شهرستان پردیس در کمتر از یک ماه دیگر باید برگزار شود و در آن جلسه با حضور همه مسئولین شهرستان به بررسی مشکلات مطرح شده در این نشست و تصویب مصوبات اجرایی برای حل مشکلات پردیس خواهیم پرداخت.
 
کد مطلب: 97448
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *