۰
پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۴

یمن شبکه جاسوسی عربستان را متلاشی کرد

جنبش انصارالله یمن از دستگیری اعضای یک شبکه جاسوسی وابسته به ائتلاف متجاوزان به سرکردگی عربستان در استان الحدیده خبرداد.
جنبش انصارالله یمن از دستگیری اعضای یک شبکه جاسوسی وابسته به ائتلاف متجاوزان به سرکردگی عربستان در استان الحدیده خبرداد.
به گزارش ايرنا،به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این شبکه توسط افسران سعودی از پایگاه هوایی خمیس مشیط در جنوب غربی عربستان هدایت می شد.
بر اساس تحقیقات انجام شده، اعضای این شبکه در تدارک عملیات لجستیکی و جاسوسی در استان الحدیده و تلاش برای سقوط شهر تاریخی زبید در جنوب الحدیده بودند.
بر اساس این گزارش، دو افسر اطلاعاتی سعودی در پایگاه خمیس مشیط به نام الشمرانی و ابوفیصل دو یمنی را در عربستان به نام سلیمان شرف و طارق فقیر به عنوان هسته اصلی این شبکه جاسوسی به کار گرفته بودند.
ائتلاف خودخوانده عربی به سرکردگی عربستان و امارات چهارشنبه (23خرداد) به رغم هشدارهای بین المللی درباره وخامت اوضاع انسانی، حملات گسترده ای را برای اشغال بندر الحدیده در غرب یمن آغاز کرد که تاکنون با مقاومت نیروهای ارتش و کمیته های مردمی این کشور روبه رو شده است.
الحدیده دومین بندر بزرگ یمن در دریای سرخ تنها راه ارتباط دریایی مردم تحت محاصره این کشور با جهان خارج و همچنین تنها گذرگاه ورودی کمک‌های بشردوستانه به یمن است.
عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. 
تجاوز عربستان و امارات به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 16 هزار یمنی بی گناه و ویرانی زیر ساخت های این کشور شده است.
کد مطلب: 97452
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *