۰
پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۱

مناطق آزاد براندازان اقتصادی هستند

ابراهیم رزاقی با انتقاد از رویکرد اقتصادی دولت‌های سه‌ دهه اخیر، تصریح کرد: انگار مشکل اصلی از طرف دولت نیست و دولت ها نمیخواهند بفهمند با ۱۳۰۰ میلیارد دلاری که از دوره هاشمی تاکنون به کشور واردات صورت گرفته خیلی بیشتر از تولید شغل، مشاغل را از بین برده اند.
ابراهیم رزاقی با انتقاد از رویکرد اقتصادی دولت‌های سه‌ دهه اخیر، تصریح کرد: انگار مشکل اصلی از طرف دولت نیست و دولت ها نمیخواهند بفهمند با ۱۳۰۰ میلیارد دلاری که از دوره هاشمی تاکنون به کشور واردات صورت گرفته خیلی بیشتر از تولید شغل، مشاغل را از بین برده اند.
به گزارش ايلنا،ابراهیم رزاقی (اقتصاددان) درباره دلیل برخی تلاش‌ها در زمینه گسترش مناطق آزاد و ویژه تجاری گفت: ایجاد مناطق آزاد و ویژه تجاری، تجربه‌ای‌ست که یک‌سری از کشورها از آن برای توانمندکردن بخش تولید و تجارت‌شان استفاده کرده‌اند اما ساختار اقتصاد ایران، اصلا و تاکنون دربرگیرنده ‌چنین مزایا و پتانسیل‌هایی نبوده است.  
وی اظهار داشت: من فکر می‌کنم مناطق آزاد اقتصادی در راستای براندازی اقتصادی، وابسته‌سازی و زده کردن مردم از نظام عمل خواهند کرد. شاهدیم که رسانه‌های اجتماعی هم در این موقعیت، غوغا می‌کنند. خود رسانه‌های اصلاح‌طلبان و نمایندگان مجلس را ببینید که چه می‌گویند. همیشه در تلاشند جوری مشکلات را جلوه دهند که انگار مشکل اصلی از طرف دولت نیست. با ۱۳۰۰ میلیارد دلاری که از دوره هاشمی تاکنون به کشور واردات صورت گرفته، بین ۱۵ الی ۳۰ میلیون شغل ایجاد کرده‌اند. اگر این تعداد شغل را با میزان ورشکستگی‌ها و بیکاری‌ها مقایسه کنید متوجه می‌شوید که میزان شغل‌هایی که از دست رفته، به مراتب بیشتر از اشتغال‌زایی صورت گرفته در طی این سال‌هاست. 
وی در خصوص جلسات شورای عالی کار جهت بررسی تعیین مجدد دستمزد و خبر توزیع بن کارت اظهار داشت: دولت در ایران متاسفانه از کسانی که باید؛ مالیات نمی‌گیرد. در شرایط کنونی، یک‌چنین تصمیماتی باید فوری اتخاذ شوند. باید بحث مالیات را جدی گرفته، و درآمدهای آن را افزایش دهند. بررسی کنند که کسانی که یارانه گرفته‌اند آیا همه مستحق دریافت یارانه هستند؟ اگر نیستند از آنها پس گرفته شود و یا حتی جریمه آن را دریافت کنند. اما چرا این کار را نمی‌کنند؟ چون که این افراد جزو طبقات بالای جامعه و صاحب درآمدهای بالا هستند. کسانی که وام‌های کلان بانکی را دریافت کرده‌اند چه کسانی هستند؟ کسانی که نه در تولید، بلکه در فعالیت‌های دلالی هستند. آنها واردکننده هستند. بخشی از طبقه حاکمان اقتصادی هستند. 
رزاقی در پایان، اظهار داشت: من یکبار پیشنهاد کردم مستحقان واقعی دریافت یارانه شناسایی شده و میزان یارانه آنها دوبرابر شود. هم‌چنین آن بیست الی چهل درصدی که نباید یارانه بگیرند، شناسایی شوند. کار ناممکنی هم نیست. در آمریکا و اروپا این شناسایی‌ها و بررسی‌ها صورت گرفته است. تا زمانی که این افراد شناسایی نشوند، نمی‌توان فهمید چه کسی افکار عمومی ایرانیان را می‌سازد. همین گروه‌های ثروتمند وابسته به قدرت هستند که افکار عمومی را در ایران می‌سازند. به اینها نباید یارانه به شکل‌های مختلف داد. اکنون به فوریت باید پول به خانوارهای فقیر برسد. تمام کسانی که در فعالیت‌های محتکرانه بودند و هستند می‌بایستی به سختی مجازات شوند تا کسی دیگر جرات نکند یک‌چنین اقداماتی انجام دهد. 
 
کد مطلب: 97459
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *