۰
شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۴

سعودی‌ها در مقابله با آمریکا دست به کار شدند

عربستان سعودی در دو ماه گذشته صادرات نفت به آمریکا را با هدف کاهش ذخایر نفت این کشور کاهش داده و خود را در مسیر تقابل با ترامپ قرار داده که خواهان پایین ماندن قیمت نفت است.
عربستان سعودی در دو ماه گذشته صادرات نفت به آمریکا را با هدف کاهش ذخایر نفت این کشور کاهش داده و خود را در مسیر تقابل با ترامپ قرار داده که خواهان پایین ماندن قیمت نفت است.
به گزارش ايسنا، سعودی‌ها کاهش صادرات نفت به آمریکا را در سپتامبر آغاز کردند و طبق آمار شرکت "کلیپر دیتا"، آنها ماه میلادی جاری حدود ۶۰۰ هزار بشکه در روز محموله را به مقصد آمریکا ارسال کرده‌اند که در مقایسه با رقم بیش از یک میلیون بشکه در روز در ماه‌های ژوییه و اوت کمتر است.
بنا بر برآورد شرکت "کلیپر دیتا"، صادرات نفت عربستان سعودی به آمریکا ممکن است به زودی به پایین‌ترین رکورد ثبت شده برسد.
تاکتیک سعودی‌ها در ارسال حجم کمتر نفت به آمریکا که معمولا هر هفته ذخایر نفت خود را منتشر می‌کند سال گذشته موفقیت آمیز بود.
واردات کمتر نفت عربستان در ذخایر هفتگی پایین‌تر آمریکا منعکس خواهد شد. رشد ذخایر نفت آمریکا در هفته‌های اخیر به همراه هراس از اشباع عرضه بازار جهانی، کندی رشد اقتصاد جهانی و ضعیف شدن رشد تقاضا برای نفت، قیمت‌های نفت را تحت فشار کاهشی قرار داده است.
مت اسمیت، مدیر تحقیقات کالا در شرکت "کلیپر دیتا" در این باره به شبکه CNBC گفت: کاهش صادرات نفت آمریکا به عربستان در سال ۲۰۱۷ به خوبی جواب داد و ممکن است اکنون نیز شاهد کاهش ذخایر نفت آمریکا باشیم زیرا آمار این کشور شفاف و مرتب منتشر می‌شود.
خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی هفته گذشته اظهار کرد به دلیل تقاضای فصلی کمتر، این کشور میزان عرضه به بازار جهانی را در دسامبر ۵۰۰ هزار بشکه در روز در مقایسه با نوامبر کاهش خواهد داد. الفالح تایید کرد که اوپک هر آنچه در توان دارد برای متعادل کردن بازار بکار خواهد بست و اذعان کرد که تحلیل این گروه نشان می‌دهد که کاهش یک میلیون بشکه در روز ممکن است ضروری باشد.
اظهارات وزیر انرژی عربستان سعودی که پیش از توییت ترامپ خطاب به اوپک مطرح شد، کمک کرد قیمت‌های نفت اوایل معاملات دوشنبه گذشته صعود کنند. اوپک در پیام خود نوشت: امیدوارم عربستان سعودی و اوپک تولید نفت را کاهش ندهند. قیمت نفت بر مبنای عرضه، باید پایین‌تر بماند. این توییت به ریزش هفت درصدی قیمت نفت در روز سه شنبه منجر شد.

 
کد مطلب: 97523
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *