۰
يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۸

حناچی سرپرست شهرداری تهران شد

پیروز حناچی از سوی شورای شهر به عنوان سرپرست شهرداری تهران تعیین شد.
پیروز حناچی از سوی شورای شهر به عنوان سرپرست شهرداری تهران تعیین شد.
به گزارش ایسنا، در جلسه فوق العاده شورای اسلامی شهر تهران که بعد از ظهر امروز برگزار شد، پیروز حناچی از مجموع 20 رأی مأخوذه با 17 رأی اعضای شورای شهر تهران به عنوان سرپرست شهرداری تهران تعیین شد. 
در جلسه شورای اسلامی شهر تهران که با موضوع انتخاب سرپرست شهرداری تهران بعد ازظهر امروز یکشنبه تشکیل شد، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه روز گذشته نامه‌ای از سوی آقای افشانی مبنی بر درخواست انتخاب سرپرست شهردار تهران به شورا ارسال شده است، افزود: با توجه به ارسال این نامه اعضای شورای شهر تهران تصمیم گرفتند در جلسه فوق‌العاده‌ای سرپرست شورای شهر تهران را انتخاب کنند.
وی افزود: برای انتخاب شهردار تهران برگه‌ای برای هر یک از اعضای شورا در نظر گرفته شده که میان آنان توزیع شد و اعضا می‌توانند نام هر فردی را که مدنظر دارند در این برگه‌ها بنویسند.
در ادامه این جلسه فوق العاده مرتضی الویری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، پیروز حناچی را به عنوان سرپرست شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد داد و گفت: بهترین پیشنهاد آقای حناچی است؛ لذا از اعضا می‌خواهم که به ایشان رأی دهند. در ادامه این جلسه افشین حبیب زاده دیگر عضو شورای شهر تهران نیز ایرج معزی معاون فنی عمرانی شهرداری تهران را برای تصدی سرپرستی شهرداری تهران پیشنهاد داد.
حسن رسولی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز تصریح کرد: من هم آقای حناچی را به عنوان کاندیدا معرفی می‌کنم و البته می‌توانیم دوستان دیگری که در مجموعه شهرداری تهران مشغول خدمت هستند را پیشنهاد دهیم.
محمود میرلوحی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز در این جلسه گفت: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته به زودی حکم شهردار تهران صادر خواهد شد لذا احتمال دارد این سرپرستی برای مدت محدودی باشد.
شهربانو امانی نیز در این جلسه گفت: با توجه به بحث‌هایی که داشته‌ایم حتی لحظه‌ای نمی‌توان تهران را بدون شهردار و سرپرست بگذاریم لذا پیشنهاد می‌دهم آقای حناچی به عنوان سرپرست شهرداری تهران انتخاب شوند.
حجت نظری هم درباره انتخاب سرپرست شهرداری تهران گفت: اینکه اعضا وقت جلسه را بگیرند و اسم‌های تکراری را عنوان کنند، جای تعجب دارد. لذا بنده برای اینکه وقت جلسه گرفته نشود، پیشنهادی مطرح نمی‌کنم.
حسن خلیل‌آبادی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز در این جلسه ضمن انتقاد از عملکرد وزارت کشور در خصوص صدور حکم حناچی شهردار منتخب تهران گفت: ما نسبت به این رفتار انتقاد داریم. قطعا باید به گونه دیگری عمل می‌شد این بازی با نهادهای محلی است.
گفتنی است؛ صبح امروز وزارت کشور بخشنامه پایان مأموریت شهرداران بازنشسته را ابلاغ کرد. از آن جا که سید محمد علی افشانی یکی از شهرداران بازنشسته است، شورا ناگزیر شد در شرایطی که هنوز حکم پیروز حناچی، شهردار منتخب پایتخت از سوی وزارت کشور تایید نشده است، سرپرست تعیین کند.
کد مطلب: 97656
برچسب ها: حناچی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *