۰
دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۶

انتخابات نماینده مدیران مسوول به کجا رسید؟

با توجه به اینکه انتخابات نماینده مدیران مسوول در هیات نظارت بر مطبوعات، بی سرانجام ماند، قرار است دور دوم آن در تاریخ ۱۱ آذر ماه برگزار شود.
با توجه به اینکه انتخابات نماینده مدیران مسوول در هیات نظارت بر مطبوعات، بی سرانجام ماند، قرار است دور دوم آن در تاریخ ۱۱ آذر ماه برگزار شود.
به گزارش ایسنا، هفدهمین دوره انتخابات نماینده مدیران مسوول در هیات نظارت بر مطبوعات که پیش از برگزاری با حواشی همراه شده بود، به دلیل به حد نصاب نرسیدن آرای نامزدها، به مرحله دوم رفت.
این انتخابات که از ساعت ۱۰ صبح روز گذشته (۲۶ آبان ماه) آغاز و تا ساعت ۲۰ تمدید شد، با به حد نصاب نرسیدن آرا، به دور بعدی موکول شد.
علاءالدین ظهوریان ـ دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات ـ شب گذشته با اعلام این خبر، خاطرنشان کرد: با مشارکت ۱۷۱۳ نفر از مدیران مسوول واجد شرایط، نصاب مشارکت بالای ۵۰ درصدی در برگزاری انتخابات در مرحله نخست به‌دست آمد؛ اما با توجه به صراحت آیین نامه اجرایی انتخابات، منتخب مدیران مسوول نیز باید اکثریت مطلق آرا را کسب کند که این نصاب، با اندکی فاصله به دست نیامد.
ظهوریان اظهار کرد: بر همین اساس و مطابق تبصره یک ماده ۳۳ آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات، انتخابات دو هفته بعد در تاریخ یکشنبه (۱۱ آذرماه) برگزار می‌شود.
بنا بر اعلام دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌ها، پیشتاز نتیجه دور اول این انتخابات که با مشارکت ۱۷۱۳ نفر از مدیران مسوول واجد شرایط به میزبانی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد برگزار شد، حسین انتظامی بوده است. 
بر اساس نتایج شمارش آرا، حسین انتظامی مدیرمسوول نشریه «فارغ التحصیلان» با کسب ۸۵۲ رأی در انتخابات نماینده مدیران مسوول در هیات نظارت بر مطبوعات بیشترین رأی را از آن خود کرد، اما برای منتخب شدن نهایی به ۵ رأی دیگر نیاز داشت.
بعد از انتظامی، مهدی رحمانیان (مدیر مسوول روزنامه «شرق») با کسب ۲۲۲ رای دوم و میلاد زارعی با ۵۲ رای سوم شدند.
کد مطلب: 97717
برچسب ها: مدیر مسئول
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *