۰
دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۵

حمایت جمهوری چک از برجام

وزیر امورخارجه جمهوری چک گفت که این کشور از ادامه برجام حمایت می‌کند.
وزیر امورخارجه جمهوری چک گفت که این کشور از ادامه برجام حمایت می‌کند.
به گزارش ایسنا، وزیر امورخارجه جمهوری چک روز دوشنبه (امروز) پیش از برگزاری نشست شورای روابط خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل در جمع خبرنگاران گفت: چک در حال حاضر از موضع مشترک در قبال ایران حمایت می‌کند و ما خواهان ادامه برجام هستیم.
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز پیش از برگزاری این نشست با بیان اینکه باید میان مسائل دیگر مرتبط با ایران و اجرای توافق هسته‌ای تمایز قائل شد، گفت: حمایت ما از توافق هسته‌ای همچنان ادامه دارد و همان‌طور که می‌دانید تا جایی که بتوانیم برای آن تلاش می‌کینم.
وی در پاسخ به سوالی درباره زمان اجرای سازوکار ویژه مالی اروپا با ایران گفت: فعالیت ما و به‌ویژه انگلیس، فرانسه و آلمان در این زمینه ادامه دارد و ما از آن حمایت می‌کنیم. مشارکت وزیران اقتصاد این سه کشور در این مرحله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. آنها برای نهایی کردن آن به سختی تلاش می‌کنند.
موگرینی تصریح کرد: من نمی‌توانم به شما تاریخ دقیقی را اعلام کنم اما تلاش‌ها ادامه دارد و کار در مسیری مثبت در حال پیشرفت است. باز هم می‌گویم که مشارکت وزیران اقتصاد این کشورها و دیگر اعضا یک گام ضروری است که من معتقدم هرچه زودتر نتیجه دهد بهتر است.
کد مطلب: 97720
برچسب ها: برجام
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *