۰
چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۱

نقشه آمریکا برای حماس

نماینده آمریکا در سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای محکوم کردن حملات موشکی حماس به شهرک‌های صهیونیست‌نشین واقع در جنوب فلسطین اشغالی ارائه کرده است.
نماینده آمریکا در سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای محکوم کردن حملات موشکی حماس به شهرک‌های صهیونیست‌نشین واقع در جنوب فلسطین اشغالی ارائه کرده است.
به گزارش ايسنا، برخی منابع در سازمان ملل تاکید کردند که نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل که قرار است 31 دسامبر آینده دوره فعالیتش در این سمت به پایان برسد، پیش‌نویس قطعنامه‌ای را با هدف محکوم کردن حملات موشکی حماس علیه رژیم صهیونیستی و "جنایت جنگی" قلمداد کردن آن، آماده کرده است.

به گزارش روزنامه القدس العربی، این منابع اشاره کردند که قرار است 29 نوامبر جاری که مصادف است با روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین پیش‌نویس این قطعنامه در مجمع عمومی سازمان ملل به رای گذاشته شود.

به گفته منابع عربی در سازمان ملل، گروه عربی مسئول مسئله فلسطین با هماهنگی هیئت فلسطین برای اصلاح این پیش‌نویس قطعنامه تلاش می‌کنند تا محکومیت را متوجه "هدف قرار دادن غیرنظامیان" به شکل کلی و بدون اشاره به مکان، زمان، وسیله یا هدف باشد.

معمولا مجمع عمومی سازمان ملل سالانه بسته قطعنامه‌هایی را درباره مسئله فلسطین تصویب می‌کند. امسال نیز قرار است درباره 16 قطعنامه رأی‌گیری شود که از جمله آن چهار قطعنامه درباره آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی(آنروا)، یک قطعنامه درباره قدس، یک قطعنامه درباره حق ملت فلسطین درباره سرنوشت خود، قطعنامه‌هایی درباره منابع طبیعی فلسطین، قطعنامه‌هایی درباره ابقای نمایندگی فلسطین در اداره امور سیاسی به عنوان بخشی از ادارات زیرمجموعه دبیرکلی سازمان ملل و بخش اطلاع‌رسانی درباره مسئله فلسطین در اداره امور اطلاع رسانی سازمان ملل است که آمریکا برای لغو این دو مسئله تلاش زیادی کرده است. در همین راستا، روزنامه عبری زبان یدیعوت احارونوت نیز نوشت که نیکی هیلی در تلاش برای ارائه پیش نویس قطعنامه‌ای جهت محکومیت حماس است.
دولت آمریکا در جریان تجاوز اخیر دشمن صهیونیستی به نوار غزه، از حملات وحشیانه این رژیم که به شهادت 14 فلسطینی و وارد آمدن خسارت‌های سنگین به ده‌ها ساختمان و واحد مسکونی منجر شد، حمایت کرد
آمریکا مدعی شد که رژیم صهیونیستی در حال دفاع از خود بوده و این گروه‌های مقاومت فلسطین هستند که این رژیم را مورد حمله قرار داده‌اند.
وزارت امور خارجه آمریکا بلافاصله پس از شکست ارتش رژیم صهیونیستی در غزه در یک اقدام ضد فلسطینی دیگر، صالح عاروری نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را در لیست تروریسم قرار داد.
این در حالی است که اخیرا نیروهای کماندوی اسرائیلی قصد ورود به شرق خان یونس به طور مخفیانه و با استفاده از یک خودروی غیرنظامی به منظور انجام عملیاتی بزرگ در باریکه غزه را داشتند و این اقدام تجاوزکارانه در شرایطی انجام شد که مصر و سازمان ملل همچنان برای آرام سازی اوضاع در نوار غزه تلاش می‌کنند.
با این حال مبارزان گردان‌های قسام به نقشه رژیم صهیونیستی پی برده و با آنها درگیر شدند که در این درگیری و به تبع آن حملات هوایی ارتش صهیونیستی به شرق خان یونس 7 مبارز فلسطینی به شهادت رسیده و شماری هم زخمی شدند. همچنین فرمانده عملیات ارتش صهیونیستی که یک افسر ارشد اسرائیلی بود، کشته شد.
آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پس از این شکست بزرگ و کوتاه آمدن نتانیاهو در مقابل مقاومت، مجبور به استعفا از سمت خود شد.
 
کد مطلب: 97808
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *