۰
چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۷

روزنامه‌نگار منتقد عربستانی بازداشت شد

روزنامه‌نگار عربستانی منتقد سیاست‌های رئیس سازمان کل ورزش عربستان و چهره‌ای که خواستار بازداشت سعود القحطانی، یکی از متهمان پرونده قتل جمال خاشقجی بود، بازداشت شد.
روزنامه‌نگار عربستانی منتقد سیاست‌های رئیس سازمان کل ورزش عربستان و چهره‌ای که خواستار بازداشت سعود القحطانی، یکی از متهمان پرونده قتل جمال خاشقجی بود، بازداشت شد.
به گزارش ايسنا، گروه‌های حقوق بشری و آزادی‌های مدنی از جمله حساب کاربری "زندانیان عقیده" در توییتر تاکید کردند، مسؤولان عربستانی عبدالله عقیل، روزنامه‌نگار روزنامه الوطن را به دلیل انتقاداتش از سیاست‌های ترکی آل الشیخ، رئیس سازمان کل ورزش عربستان بازداشت کردند.
بعد از اینکه برای شش ماه از نوشتن مطلب در روزنامه الوطن به همین دلیل ممنوع شد. العقیل کمی قبل از خبر بازداشتش توییت کرد: من در توییتی طعنه‌آمیز از وضعیت ورزش در عربستان انتقاد کردم و بعد از آن شش ماه نتوانستم مطلبی بنویسم زیرا ایشان از نقد خوشش نیامد!
در توییت دومی این روزنامه نگار سعودی از تلاش برخی طرف‌ها برای معرفی عربستان به عنوان کشوری که مجالی برای نقد در آن وجود ندارد و نباید نقدی در آن صورت بگیرد، انتقاد کرده بود.
به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، عقیل درباره قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی نیز گفته بود: شخصی همانند سعود القحطانی مشاوری که دست راست محمد بن سلمان (ولیعهد عربستان) توصیف‌ می‌شود، در این پرونده متهم است، او با اختیارات مطلقش به شخص پادشاه، ولیعهد و تمامی مردم عربستان اهانت کرده و باید او و تمامی چهره‌های همانند او محاکمه شوند.
عمر عبد العزیز الزهرانی، فعال عربستانی مقیم کانادا با تایید بازداشت عبدالله عقیل گفت: عقیل دو روز قبل توسط نیروهای امنیتی عربستان بازداشت و ناپدید شد، تنها به دلیل انتقادش از ترکی‌ آل الشیخ!
عبدالله العودة، چهره آکادمیک عربستان نیز بازداشت عقیل را اقدامی تحریک‌آمیز علیه مردم این کشور توصیف و توییت کرد: این مساله یعنی کسی که پرونده خاشقجی، عملیات قتل او، پرونده اعدام‌ها، بازداشت‌ها و زندانیان در کشور را مدیریت می‌کند، همچنان مدیریت میدان را به شکلی تحریک‌آمیز علیه مردم در دست دارد.
کد مطلب: 97809
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *