کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کواکبیان در نشست دور دوم بررسی مشکلات منطقه 16:

به جای انکار پولشویی و اهانت به ظریف همگی به سمت شفافیت مالی حرکت کنیم

1 آذر 1397 ساعت 9:55

دور دوم نشست بررسی و رفع مشکلات مناطق ۲۲گانه تهران در مسجد فاطمه زهرا (س) منطقه ۱۶ تهران با حضور مردم این منطقه، اعضای شورایاری‌ها، شهربانو امانی عضو شورای اسلامی‌ شهر تهران و آقایان بادامچی، علیجانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، آرام معاون عمرانی شورای شهر و دبیر مجمع امید، ‌هادی زبده شهردار منطقه ۱۶ برگزار شد. در این نشست که با پیگیری دکتر مصطفی کواکبیان و با حمایت فرمانداری تهران تشکیل می‌ شود مردم و اعضای شورایاری‌ها از مشکلات باقی‌مانده و حل نشده و مسائل جدید پیش آمده در منطقه ۱۶ گفتند و مسئولین اجرایی گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کردند.


دور دوم نشست بررسی و رفع مشکلات مناطق ۲۲گانه تهران در مسجد فاطمه زهرا (س) منطقه ۱۶ تهران با حضور مردم این منطقه، اعضای شورایاری‌ها، شهربانو امانی عضو شورای اسلامی‌ شهر تهران و آقایان بادامچی، علیجانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی،  آرام معاون عمرانی شورای شهر و دبیر مجمع امید، ‌هادی زبده شهردار منطقه ۱۶ برگزار شد. در این نشست که با پیگیری دکتر مصطفی کواکبیان و با حمایت فرمانداری تهران تشکیل می‌ شود مردم و اعضای شورایاری‌ها از مشکلات باقی‌مانده و حل نشده و مسائل جدید پیش آمده در منطقه ۱۶ گفتند و مسئولین اجرایی گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کردند.
هادی زبده شهردار منطقه  در این جلسه که مسئولان و نمایندگان سازمان‌ها، ارگان‌ها و نیروی انتظامی‌ نیز حضور داشتند،  به معضلات اجتماعی منطقه۱۶ اشاره کرد وگفت: امیدوارم با همکاری و مساعدت‌های لازم دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های مرتبط این مشکلات به زودی برطرف  شود.
وی  در ادامه با اشاره به بحث انتقال  دکل‌های برق فشار قوی به زیر زمین گفت: پیرو هماهنگی وجلسات متعدد در فرمانداری و شهرداری و همچنین بازدید‌های مستمر از منطقه و تعیین مشاور از سوی اداره برق هزینه احتمالی این انتقال در نظر گرفته شد، که از فرماندار تهران و نمایندگان مردم تقاضا دارم با به توجه بودجه محدود مناطق جنوبی، اعتبارات استانی در اختیار منطقه ۱۶ قرار گیرد.
هادی زبده در ارتباط با بافت فرسوده منطقه ۱۶گفت: ما همه تلاش‌های خود را در خصوص نوسازی بافت فرسوده با ایجاد بسته‌های تشویقی و دادن امتیاز درخصوص انشعابات و... انجام می‌‌دهیم واز همه سرمایه‌گذاران، چهره‌های علمی، دانشگاهی و نخبگان دعوت می‌کنم در این زمینه ما را یاری دهند.
وی همچنین گفت: سرانه فضای سبز در همه محلات منطقه یکسان نیست و در تلاش هستیم با توجه به زیرساخت‌ها و پتانسیل‌های هر محله فضای سبز را گسترش دهیم.
موضوعاتی مانند: انتقال ترمینال جنوب،  انتقال سامانه شرکت اتوبوسرانی در محله یاغچی‌آباد وقطع فعالیت کارگاه‌های سنگ بری به دلیل مشکلات زیست محیطی وتجهیز مدارس مستهلک از جمله مواردی بود که شهردار منطقه ۱۶ در این جلسه به آن‌ها اشاره کرد.
آرام معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران گفت: در خصوص انتقال پست‌های برق به زیر زمین جلساتی داشتیم که در نتیجه آن به رقم ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای انتقال خطوط رسیدیم. راهکارهایی برای جبران این هزینه‌ها نیز درنظر داریم که از جمله آن‌ها آزاد شدن بیش از ۴۰ هکتار در منطقه ۱۶ از محل انتقال خطوط برق به زیر زمین است.
وی افزود: ۹۸درصد شبکه فاضلاب که شامل ۲۲۵ کیلومتر از ۲۲۹ کیلومتر آن است در منطقه اجرایی شده است. از این نظر منطقه ۱۶ یکی از پیشرو‌ترین مناطق تهران در ایجاد و تکمیل یکی از ضروری‌ترین زیرساخت‌های شهری است.
در ادامه این نشست پالیزبان رئیس آموزش و پرورش منطقه ۱۶ گفت: این منطقه با تقدیم بیش از ۱۱۰۰ شهید دانش‌آموز، دارالشهدای دانش‌آموزی تهران است. زمانی که کشور ما درخطر قرار گرفت جوانان و نوجوانان محله‌های علی‌آباد، نازی‌آباد، یاغچی‌آباد و … با غیرت مثال‌زدنی شان از کشور دفاع کردند.
وی افزود: مدارس منطقه ۱۶ بسیار مستهلک هستند، چرا که بنای مدارس بسیار قدیمی‌ است و ساخت آن‌ها به زمان‌های دور بر می‌ گردد. آیا زمان بازسازی مدارس فرسوده فرا نرسیده و باید منتظر ریزش مدارس بر سر فرزندانمان باشیم؟
سپس مسئول ستاد بازآفرینی بافت‌های فرسوده منطقه ۱۶ گفت: شهرداری در راستای نوسازی بافت‌های فرسوده تخفیف‌های عوارض و قول‌های داده شده را عملی کرده است، اما سایر دستگاه‌ها نسبت به تعهداتشان پاسخگو نیستند، از جمله بانک‌ها که تسهیلات کم بهره را اعطا نمی‌کنند.
در ادامه این نشست شهربانو امانی عضو شورای اسلامی‌ شهر تهران گفت: این جلسات که نمودی از مدیریت یکپارچه شهری است پیش از تصویب این لایحه در مجلس شورای اسلامی‌ نشان داد یکی از مهم‌ترین ارکان اداره شهر هماهنگی مسئولین و دستگاه‌ها است.
وی افزود: در آستانه میلاد پیامبر اکرم (ص) و هفته وحدت باید توجه کنیم چقدر به سیره پیامبر (ص) عمل می‌‌کنیم. چقدر قناعت می‌‌کنیم و سبک زندگی مناسبی داریم. تولید روزانه ۹هزار تن پسماند خانگی نشان دهنده اسراف است و بنده به عنوان یک خانم در کارهای خانه باید رعایت کنم حداقل دورریز انجام شود.
امانی گفت: در اواخر اسفندماه انتخابات شورایاری‌هاست، هرچند در این یک سال به دلیل نامه سازمان بازرسی کل کشور در راستای لغو انتخابات شورایاری‌ها فرصتی برای ساماندهی این انتخابات نبود، اما می‌‌دانیم مهم‌ترین پایه مدیریت شهری شورایاری است.
در ادامه علیجانی نماینده مردم تهران در مجلس گفت: نمایندگان شما در مجلس به فکر مردم و خدمت به مردم هستند. مجمع نمایندگان تهران ۴ دفتر در تهران، ری،  پردیس و اسلامشهر دایر کرده تا در میان مردم حضور مستمر داشته و از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار گیرند.
وی افزود: تفکر اصلاح‌طلبان حضور در بین مردم است و طبق فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند در بین مردم حضور پیدا کنید مجمع نمایندگان تهران برای اولین بار چنین جلساتی را کلید زد و در حال برگزاری دور دوم آن هستیم.
عیسی فرهادی فرماندار تهران گفت: روند جمع‌آوری و ساماندهی معتادین متجاهر توسط فرمانداری تهران با قدرت پیگیری می‌ شود و البته امیدواریم با انجام کارهای فرهنگی مناسب از اضافه شدن بر تعداد این قشر جلوگیری شود.
وی خاطرنشان کرد: کارخانه،  کارگاه،  ترمینال و دکل برق از نیازهای اساسی شهر است و اگر همه این موارد از تهران خارج شود شهر  مثل یک خوابگاه ساکت دانشجویی خواهد بود. همین کارگاه‌ها و کارخانه‌ها با وجود مشکلات زیست محیطی اشتغال فراوانی برای مناطق شهری ایجاد می‌‌کنند.
فرماندار تهران افزود: نتایج مثبت فراوانی از این جلسات حاصل شده و مصوبات اجرایی توسط فرمانداری تهران پیگیری می‌شود. حداقل نتیجه حاصل از این جلسات همین ملاقات‌های چهره به چهره با مردم و آشنایی مسئولین با مشکلات مردمی‌ است.
در پایان این نشست دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی‌ با گرامیداشت و تبریک ایام ولادت پیامبر (ص) و هفته وحدت گفت: مفهوم هفته وحدت این است که شیعه و سنی و سایر فرق اسلامی‌ در سایه پیامبر اکرم (ص) در مقابل دشمنان اسلام متحد هستند.
وی با ذکر خاطره‌ای از مرحوم فلسفی افزود: هنگامی‌ که در مکه مکرمه اتوبوس در رمل‌ها گیر می‌‌کرد همه افراد از شیعه و سنی و … هل می‌دادند تا اتوبوس به حرکت خود ادامه می‌داد و کسی از دیگری نمی‌‌پرسید شما که هل می‌دهی مکتب و فرقه ات چیست.
امروز هم به تعبیری اتوبوس اسلام در رمل‌های کفر و شرک و نفاق گیر کرده که باید با وحدت و اتحاد از این برهه عبور کنیم. عضو هیئت رئيسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی‌ گفت: دسترسی از بزرگراه آزادگان به دستواره از جمله مسائلی است که شورای شهر تهران می‌تواند پیگیری کرده و به انجام برساند. همچنین انتقال پایانه مسافربری یاغچی آباد که از درخواست‌های مردم است از سایر مواردی است که شورای شهر تهران می‌‌تواند پیگیری نماید.
دکتر کواکبیان تصریح کرد: در خصوص انتقال دکل‌های برق فشار قوی  مزاحم و زیرزمینی کردن آن‌ها هرچند اختلاف نظراتی درباره مضر بودن یا نبودنشان مطرح است، با توجه به اینکه از درخواست‌های مکرر مردمی‌ است حتما پیگیر خواهیم بود.
رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس افزود: ما منتظر ظهور آقا امام زمان (عج) هستیم و به آن امید داریم. باید به آینده بهتر امیدوار باشیم، درست است که ترامپ نابخرد تحریم‌ها را تشدید کرده و اروپایی‌ها را نیز مدام می‌ترساند، با این حال ما از این گردنه سخت عبور خواهیم کرد. 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی‌ خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها در این مدت فقط شعار دادند و اگر قصد پایبندی به برجام را دارند باید عملا آن را نشان دهند. در مورد میزبانی کانال مالی بیش از ۲۰ روز است در حال پاس دادن هستند. از همین مسجد به اروپایی‌ها پیام می‌دهیم که باید هرچه سریع‌تر موضع‌گیری عملی مشخص داشته باشند.
دکتر کواکبیان تصریح کرد: عده‌ای بر سر اظهارات دکتر ظریف در خصوص پولشویی جریان سازی و جنجال آفرینی کردند در حالی که ایشان این موضوع را به هیچ نهاد خاصی نسبت ندادند. ۱۴هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور داریم که باید جلوی این روند گرفته شود.
عضو شورای ساماندهی امور پایتخت افزود: پولشویی در کشور وجود دارد و باید با آن برخورد جدی شود. وقتی سلطان سکه می‌گوید ۷۰۰ میلیارد تومان پول زیادی نیست و یک خانم با 7۰۰ میلیارد گردش مالی توسط حسابی که به نام یک کودک باز شده نشان از این است که باید با عزمی‌ ملی به مبارزه با پولشویی و ایجاد شفافیت مالی حرکت کنیم.


کد مطلب: 97847

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/97847/جای-انکار-پولشویی-اهانت-ظریف-همگی-سمت-شفافیت-مالی-حرکت-کنیم

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir