۱
جمعه ۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۵

خاموشی آتشکده‌ فارس از آثار وجودی پیامبر بود

آیت‌الله‌ سید احمد علم‌الهدی گفت: وحدت به معنای یکی شدن در یک جامعه انسانی معنا ندارد به این خاطر که انسان‌ها در هر اقلیم و وضعیتی و مذهبی از نظر اندیشه با هم متفاوت هستند و نمی‌توان گفت که انسان‌ها باهم یکی هستند.
آیت‌الله‌ سید احمد علم‌الهدی گفت: وحدت به معنای یکی شدن در یک جامعه انسانی معنا ندارد به این خاطر که انسان‌ها در هر اقلیم و وضعیتی و مذهبی از نظر اندیشه با هم متفاوت هستند و نمی‌توان گفت که انسان‌ها باهم یکی هستند.
 
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، نماینده‌ی ولی فقیه در مشهد صبح امروز که در همایش «محمد، بشیر وحدت» سخن می‌گفت، اظهار کرد: قلب نازنین رسول اکرم(ص) از این آمادگی خدمت‌گذاران قرآن در موقعیت حساس امروز جهان خشنود می‌شود و دعای این حضرت در همه‌ی مراحل انجام تکلیف و وظیفه‌ی موید همه‌ی ما و شما باشد، که در عرصه‌ی خدمت‌گذاری به  ساحت پیامبر اکرم با همه‌ی امکانات و ظرفیت وجودی اجتماعی‌مان فعالیت ‌کنیم.
 
وی ادامه داد: ذات مقدس خداوند در اجرای یک جریان تکوینی در مقدمه ظهور ولادت پیامبر، جهانی بودن اسلام را به رخ تمام جهانیان کشاند و می‌‎کشاند. مسائلی  که در مقدمه‌ی ولادت پیامبر(ص) در عالم اتفاق افتاد ثابت کرد که شخصیت رسول اکرم(ص) شخصیتی جهانی در کل عالم بشریت تا روز قیامت است؛ تعالیم و معارف پیامبر هم به عنوان آیین نجات بخش و انسان ساز تا صبح قیامت برای جهانیان ثابت خواهد شد.
 
آیت‌الله‌ سید احمد علم‌الهدی افزود: مجموعه‌ی آن حوادث اصول اثرگذاری اسلام در جهان را ثابت کرد؛ فروریختن 14 کنگره، شکستن طاق کسرا، خاموش شدن آتش آتشکده‌ی فارس و جوشیدن آب از دل کویر هرکدام بیانگر واقعیت اصیل و جاودانه‌‌ای از آثار وجودی پیامبر در کل جهان بود.
 
امام جمعه مشهد عنوان کرد: حد فاصل بین 12 تا 17 ربیع دو تاریخ ولادت پیامبر از سال اول پیروزی انقلاب در کشور به عنوان هفته‌ی وحدت اعلام شد. 
 
وی اضافه کرد: وحدت در دو چیز معنا پیدا می‌کند، یکی محور فکری یا عاطفی و دیگری وحدت در یک موضع اجتماعی است؛ وحدت بین ما زمانی محقق می‌شود که این دو موضوع تحقق پیدا کند.
 
آیت‌الله‌ سید احمد علم‌الهدی ادامه داد: وحدت محور فکری می‌خواهد که با یک باور انسان‌هایی با هم یکی شوند که این مساله یک محور عاطفی می‌خواهد که همه‌ی دل‌ها به یک جریان اتصال پیدا کند که در بخش فکری خداباوری و معادباوری بالاترین محور است.
 
نماینده‌ ولی فقیه در خراسان رضوی ابراز کرد: انسان‌ها این دو باورمندی در فکر، اعتقاد و درکشان وجود دارد، خدا و معاد را باور کرده‌اند. محور عاطفی انسان‌هایی که دل‌های آن‌ها به یک نقطه متصل شده است حقیقتی است که برای ما حاصل شده است.
 
وی افزود: محور هم در حوزه‌ی فکر و هم در حوزه‌ی احساس برای ما حاصل شده است، محور وحدت از نظر موضع که همه‌‎ی ما باید با هر اندیشه و شناختی در آن قرار بگیریم، موضع جهاد در راه دفاع از دین و مقابله‌ با دشمنان پیامبر(ص) و دشمنان اسلام است، این برای ما یک اصل و یک موضع اجتماعی است.
 
آیت‌الله‌ سید احمد علم‌الهدی خاطرنشان کرد: ممکن است افرادی با افکار و پندارهای متفاوت وجود داشته باشند اما ما در موضع اجتماعی هم در محور فکری و هم در محور عاطفی متحد هستیم. 
 
امام جمعه مشهد ادامه داد: در وحدت باید سه اصل را مد نظر قرار دهیم، این‌که در کنار هم باشیم و از همه‌ی مسائل گذشته و تمام تحلیل‌ها در مورد مبانی صرف نظر کنیم؛ واقعیتی که امروز ما به عنوان امت اسلامی با آن رو به رو هستیم این است که از روز اول بعثت پیامبر(ص) تا به امروز وضعیتی که اسلام دارد در هیچ زمانی نداشته است.
 
وی ابراز کرد: اقتداری که امروز اسلام دارد در طول1400  سال برای پیامبر(ص) و این دین وجود نداشته است؛ اسلام به عنوان یک جریان فکری، سیاسی و اجتماعی کلیه‌ی معادلات بین‌المللی و سیاسی دنیا را بهم ریخته و به عنوان یک اصل قابل تقدیر و پیروی جهان بشریت در همه‌ی مجامع بشری، مطرح شده است. 
 
آیت‌الله‌ سید احمد علم‌الهدی مطرح کرد: امروز شما روی کره زمین هیچ مجمعی از جوامع اسلامی را از جمله علمی و سیاسی پیدا نمی‌کنید که بحث پیامبر اسلام مطرح نباشد.
 
نماینده ولی‌فقیه در خراسان عنوان کرد: توسعه و اقتداری که اسلام دارد از آغاز تا به امروز وجود نداشته است؛ از بعثت تا به امروز هیچ زمانی وجود نداشته که همه‌ی قدرت‌های دنیا بخواهند اسلام و پیامبر را نابود کنند. 
 
وی افزود: بر حسب توسعه‌ی ارتباطات، جهان به شکل یک دهکده درآمده و ارتباطات، انسان‌ها و ملت‌‌ها را به هم متصل کرده و مرزهای جغرافیایی از بین رفته است و مرزهای فرهنگی به کلی از میان برداشته و دنیا یک پارچه شده است، هر قدرت حکومتی در دنیا بر ضد پیامبر و بر خط براندازی پیامبر و اسلام امروز اقدام می‌کند که در هیچ زمان این‌گونه نبوده است.
 
آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی خاطرنشان کرد: در دوره‌ای که تمام قدرت‌های دنیا در صدد براندازی پیامبر هستند یک جبهه در مقابل دنیا تشکیل شده است که آن جبهه انقلاب اسلامی ایران است؛ مهم این است که در این جبهه جای ما پر است یا خالی؟ امروز در جبهه‌ی انقلاب اسلامی مسلمانانی که رو به کعبه می‌ایستد و قرآن را کتاب آسمانی خداوند می‌داند اگر در این جبهه حضور نداشته باشند، در جبهه دفاع از دین و پیامبر غایب هستند. 
 
امام جمعه مشهد اضافه کرد: چطور یک مسلمان می‌تواند ادعای مسلمانی کند و در جبهه‌ی منحصر به فرد جهانی در مقابل کفر جهانی، حضور نداشته باشد. انقلاب امروز در یک موضع مبارزاتی در برابر کفر جهانی قرار گرفته است که تا به امروز این انقلاب پیروز بوده است و در این 40 سال شکستی به خود ندیده است.
 
وی عنوان کرد: این انقلاب در منطقه حرف اول را می‌زند، جریان مقاومت در تمام منطقه اسلامی از ایران و عراق و سوریه و ... به عنوان یک جریان مولود به وجود آمده و این انقلاب اسلامی به عنوان یک قدرت استکبارستیز روی زمین مطرح شده است.
 
آیت‌الله‌ سید احمد علم‌الهدی ادامه داد: هر چه غیر از اسلام است دست به دست هم داده‌اند که پیامبر را از چشم ها بیاندازند، هدف خود پیامبر است و چیز دیگری نیست؛ مقابله با این جبهه مقابله با پیامبر است و بیرون آمدن از این جبهه همانند بیرون آمدن از جبهه پیامبر در جنگ احزاب است و این‌ها واقعیتی است که ما چه بخواهیم و نخواهیم و چه بپسندیم و نپسندیم به وجود آمده است.
 
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: انقلاب ما تا به امروز پیروز بوده است، 40 سال زمان کمی نیست، ما پیشرفت  و تکامل پیدا کرده‌ایم و این دشمن است که شکست خورده است. اگر امروز را با 40 سال پیش مقایسه کنیم دشمن از نظر خذلان به مراتب مخذول‌تر از گذشته و جبهه‌ی مقاومت از نظر عزت به مراتب قدرتمندتر و عزیزتر شده است و اکنون پایان کار نیست. 
 
وی ابراز کرد: روزی که پیامبر(ص) بر دنیا حاکم شود و اسلام همه‌ی دنیا را بگیرد، آن روز پایان انقلاب و جبهه ما است؛ بنابراین ما از نظر موضع وحدانی که اقتضای وحدت برای همه‌ی مسلمانان بوده و موضع مقاومت و انقلاب در جهان اسلام سخن می‌گوییم.
 
آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ادامه داد: ما اگر در عرصه‌ی زندگانی نتوانستیم آن‌گونه که شایسته حضرت محمد(ص) بوده است خدمتی انجام دهیم ان‌شاالله با مرگ خود بتوانیم خدمت شایسته را در محضر پیامبر اکرم(ص) به جا بیاوریم.
کد مطلب: 97880
برچسب ها: علم الهدی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *