۰
يکشنبه ۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۷

«آل پاچینو» سرانجام به «شاه لیر» رسید

«آل پاچینو» ـ بازیگر نامدار سینمای جهان ـ قرار است در اقتباس سینمایی از تراژدی معروف «شاه لیر» اثر «ویلیام شکسپیر» در نقش اصلی بازی کند.
«آل پاچینو» ـ بازیگر نامدار سینمای جهان ـ قرار است در اقتباس سینمایی از تراژدی معروف «شاه لیر» اثر «ویلیام شکسپیر» در نقش اصلی بازی کند.
به گزارش ایسنا، پس از این که سال‌ها شایعاتی پیرامون بازی «آل پاچینو» در نقش «شاه لیر» شخصیت معروف نمایشنامه «ویلیام شکسپیر» مطرح بود، حالا این گمانه‌زنی‌ها رنگ واقعیت گرفته و این بازیگر برنده اسکار در نقش اصلی یک پروژه بزرگ سینمایی با اقتباس از این نمایشنامه بازی خواهد کرد که از سال آینده مقابل دوربین می‌رود. 
«پاچینو» با بازی در فیلم‌های گانگستری و پلیسی از جمله «پدرخوانده»، «صورت زخمی» و «سرپیکو» به اوج شهرت رسید و حالا با بازی در نقش «شاه لیر» جا پای بزرگانی چون «لاورنس اولیویه» و «اورسن ولز» می‌گذارد و بازی در یکی از محبوب‌ترین نقش‌های بازیگری جهان را تجربه می‌کند. 
این فیلم که روایتگر افول یک شاه از شکوه و جلال به دیوانگی و جنون است را «مایکل ردفورد» کارگردانی خواهد کرد که پیش از این با فیلم «پستچی» در سال ۱۹۹۴ نامزد پنج جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم و کارگردانی شد.
«ردفورد» درباره این فیلم گفت: داستان «شاه لیر» چیزی است که همه آن را دوست دارند و «آل پاچینو» مدت زمان زیادی است که بازی در این نقش را در سر دارد. نقش او در فیلم «شاه لیر» با فیلم «تاجر ونیزی» متفاوت است که تنها در پنج صحنه بازی کرد اما در «شاه لیر» او تقریبا در همه صحنه‌ها حضور خواهد داشت. فکر می‌کنم «پاچینو» نیز به این نقش افتخار خواهد کرد چون بازیگری فوق‌العاده است. 
همچنین «بری نویدی» تهیه‌کننده متولد ایران که پیش از این در سال ۲۰۰۴ فیلم «تاجر ونیزی» بر اساس دیگر نمایشنامه «شکسپیر» با بازی «آل پاچینو» را نیز تهیه‌ کرده بود، تهیه‌کنندگی اقتباس سینمایی جدید از نمایشنامه «شاه لیر» را بر عهده دارد. 
«آل پاچینو» طی پنج دهه حضور فعال در دنیای سینما در فیلم‌های مطرحی بازی کرده است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به «پدرخوانده»، «سرپیکو»، «بعدازظهر سگی»، «عدالت برای همه»، «گشت‌زنی»، «صورت‌زخمی»، «بوی خوش زن»، «مخمصه»، «وکیل مدافع شیطان»، «کافه چینی»، «تاجر ونیزی»، «۱۳ یار اوشن» و «قتل منصفانه» اشاره کرد.
وی برای فیلم‌های «پدرخوانده»، «سرپیکو»، «پدرخوانده۲»، «بعدازظهر سگی» «عدالت برای همه»، «گلن گلی گلنراس»، «دیک تریسی» و «بوی خوش زن» نامزد جایزه‌ اسکار شد که برای فیلم آخر موفق به دریافت این جایزه شد.
«پاچینو» ۷۸ ساله از جمله معدود بازیگران جهان است که موفق شده سه جایزه اسکار (سینما)، تونی (تئاتر) و امی (تلویزیون) را کسب کند. 
«مرد ایرلندی» جدیدترین ساخته «مارتین اسکورسیزی» و اولین همکاری وی با «آل پاچینو» و «روزی روزگاری در هالیوود» به کارگردانی «کوئنتین تارانتینو»، جدیدترین پروژه‌های سینمایی با بازی «آل پاچینو» هستند که هر دو برای نمایش در سال ۲۰۱۹ میلادی برنامه‌ریزی شده‌اند.
 
کد مطلب: 97952
برچسب ها: فیلم سینمایی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *