۰
يکشنبه ۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۵

دود فلرهای نفتی در حلق اهوازی‌ها

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: سهم خودرو در آلودگی نسبت به سهم صنعت در خوزستان در مقایسه با سایر کلان‌شهرها کمتر است که این موضوع به فعالیت فلرهای نفتی برمی‌گردد که موجب بالا رفتن سهم آلودگی صنعت شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: سهم خودرو در آلودگی نسبت به سهم صنعت در خوزستان در مقایسه با سایر کلان‌شهرها کمتر است که این موضوع به فعالیت فلرهای نفتی برمی‌گردد که موجب بالا رفتن سهم آلودگی صنعت شده است.
به گزارش ایسنا، احمدرضا لاهیجان‌زاده در جلسه شورای ترافیک که (3 آذرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به طرح LEZ (کنترل آلودگی هوای شهر) اظهار کرد: خودروهایی که در محدود LEZ تردد می‌کنند نباید فرسوده باشند. همچنین باید معاینه فنی شده باشند. 
 
وی با بیان اینکه محدوده LEZ باید دوربین کنترل هوشمند داشته باشد، تصریح کرد: معاینه فنی باید در این محدوده انجام شود و به تدریج در سطح شهر اجرا شود. البته برای کلان‌شهر محدوده LEZ کل شهر است.  حدود 90 درصد از 57 درصد سهم صنعت در آلودگی به دلیل وجود فلرهای نفتی است. این امر موجب شده است که سهم آلودگی خودرو کمتر نشان داده شود. 
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: میزان آلودگی در ساعت 6 صبح و بعدازظهر که خودروها بیشتر تردد می‌کنند جهش چشمگیری پیدا می‌کند و شرایط شهر در دو تا سه ساعت از سالم به ناسالم می‌رود. 
 
وی بیان کرد: در سال گذشته تقریبا برای نخستین بار اینورژن را در آذرماه و دی‌ماه در اهواز داشتیم، بنابراین باید حمل و نقل ترافیک در این شهر مدیریت شود. در این زمینه باید توجه شود که اهواز حالت "دشت" دارد و وزش باد در این شهر نسبت به برخی شهرهای دیگر بیشتر است. 
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به بحث سیاهه انتشار، تصریح کرد: سیاهه انتشار، همه منابع آلودگی هوا را شناسایی و سهم هر کدام را در هر پارامتر مشخص می‌کند. طبق مطالعات سال 91، سهم خودرو در آلودگی 30 درصد بوده است. سهم خودرو در آلودگی نسبت به سهم صنعت در خوزستان در مقایسه با سایر کلان‌شهرها کمتر است که این موضوع به فعالیت فلرهای نفتی برمی‌گردد که موجب بالا رفتن سهم آلودگی صنعت شده است. 
 
لاهیجان‌زاده عنوان کرد: در سال جاری سازمان حفاظت محیط زیست اعتباری دریافت کرد و چند کلان‌شهر را انتخاب کرد تا مطالعه سیاهه انتشار در آن‌ها انجام شود که اهواز جزو این شهرها بود. مطالعه سیاهه انتشار در اهواز اجرایی شده و امیدواریم این مطالعه تا کمتر از یک سال انجام شود. مطالعه سیاهه انتشار می‌تواند زمینه‌ای برای برنامه‌های بعدی کاهش آلودگی هوا شود.
کد مطلب: 97967
برچسب ها: اهواز
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *