۰
دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۱

کی‌روش: مربی بعدی تیم‌ملی معلوم است

سرمربی تیم ملی فوتبال در گفت‌وگو با رسانه‌های ایرانی درباره خاطرات تلخ و شیرینش از بازی‌های تیم ملی، کار سخت در جام ملت‌ها و برنامه‌های تیم‌ملی صحبت کرد.
سرمربی تیم ملی فوتبال در گفت‌وگو با رسانه‌های ایرانی درباره خاطرات تلخ و شیرینش از بازی‌های تیم ملی، کار سخت در جام ملت‌ها و برنامه‌های تیم‌ملی صحبت کرد.
به گزارش ایسنا، کارلوس کی‌روش در نشست خود با سردبیران و خبرنگاران رسانه‌های مختلف درباره بهترین پیروزی که در خاطر دارد اظهار کرد: در فوتبال پیروزی، بهترین دارو است و هر کدام ارزش خودش را دارد اما پیروزی مقابل قطر قبل از صعود به جام جهانی ٢٠١۴ برزیل و در ادامه پیروزی برابر با کره جنوبی در اولسان بهترین پیروزی ما بود زیرا آن بازی‌ها نقطه بازگشتی برای ما بود. نه تنها به خاطر صعود چون پشت آن بازی‌ها داستان‌های زیادی بود. همه بردها خوب هستند. مطمئنا کادر من ١١ شکستی که متحمل شدیم را هم در خاطر دارند چون بازنده خوبی نیستم و همه آن بازی‌ها را در خاطر دارند.
در فوتبال پیروزی، بهترین دارو است و هر کدام ارزش خودش را دارد اما پیروزی مقابل قطر قبل از صعود به جام جهانی ٢٠١۴ برزیل و در ادامه پیروزی برابر با کره جنوبی در اولسان بهترین پیروزی ما بود. باخت مقابل لبنان و باخت به ازبکستان در تهران از تلخ‌ترین شکست‌ها برای ما بود. باخت مقابل عراق هنوز در گلویم است.
وی درباره این که چه شکست‌هایی را در ذهن دارد هم گفت: باخت مقابل لبنان و باخت به ازبکستان در تهران از تلخ‌ترین شکست‌ها برای ما بود. فوتبال بدی بازی کردیم و استحقاق برد نداشتیم.
او درباره این که آیا برای دیدار برابر آرژانتین و اسپانیا حسرت می‌خورد گفت: باختیم اما درون خودمان راضی بودیم چون می‌دانستیم کار خوبی انجام دادیم. فوتبال به جزئیات کوچک مربوط است. در شغل ما جایی برای اشتباه نیست اما فکر می‌کنم بازی‌هایی مثل آرژانتین و اسپانیا و پرتغال که داوری منصفانه نبود. آن باخت‌ها در گلویم گیر کرده است. باخت مقابل عراق هنوز در گلویم است. در جام ملت‌ها بازی‌های سختی خواهیم داشت. تیم عراق بازیکنان خوبی دارد. امیدوارم در بازی ما و عراق، داور نتیجه را رقم نزند.
کی‌روش اظهار کرد: بعد از جام جهانی فکر می‌کردم حمایتی وجود دارد و قرار است پیشنهاد تمدید قرارداد چهار ساله باشد اما متوجه شدم که این پیشنهاد تا جام ملت‌هاست. من برنامه‌ام را با فدراسیون ادامه خواهم داد و اما کسانی هستند که نمی‌خواهند من با فدراسیون فوتبال همکاری کنم چون برای مربیان دیگری برنامه دارند. آرزوی من موفقیت تیم ملی ایران در همه مسابقات است اما اکنون آرزویم این است که با تیم ملی در فینال جام ملت‌ها حضور پیدا کنم.
وی در ادامه با کنایه گفت: مربی بعدی تیم ملی مشخص شده است؛ همان که هفته قبل گفت من اخراج می‌شوم و سپس تکذیب کرد! البته الان نوبت جشن است. ما اردویی پیش از جام ملت‌ها در قطر خواهیم داشت و سه بازی با قطر، لبنان، و قطر خواهیم کرد. بسیاری از تیم‌ها قبول نمی‌کنند با ما بازی کنند و تیم‌هایی که پیشنهاد ما را می‌پذیزند باید هزینه زیادی برای حضور آن‌ها در ایران پرداخت کنیم.
کی‌روش گفت: اوسیانو کروز ۵۹ بازی ملی برای پرتغال انجام داده است. دستیابی به حضور در پنج دوره از جام جهانی اتفاقی است که فقط من و آقای تابارس (سرمربی تیم ملی اروگوئه) می‌توانیم آن را رقم بزنیم. اگر به من اجبار شود که از پیشنهادهای باشگاهی چشم‌پوشی کنم، آرزوی من حضور در پنجمین جام جهانی است و برای رسیدن به آن تلاش می‌کنم.
برای شخص من دشوارترین کاری که برای انجام آن اجبار داشتم، تغییر تفکر رایج در تیم ملی بود. وقتی به تیم ملی آمدم بعضی از بازیکنان فکر می‌کردند کارت اعتباری دائم دارند که به وسیله آن همیشه در تیم ملی حضور خواهند داشت.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین میراث او در هشت سال گذشته، در فوتبال ایران چه بوده است، یادآور شد: برای شخص من دشوارترین کاری که برای انجام آن اجبار داشتم، تغییر تفکر رایج در تیم ملی بود. وقتی به تیم ملی آمدم بعضی از بازیکنان فکر می‌کردند کارت اعتباری دائم دارند که به وسیله آن همیشه در تیم ملی حضور خواهند داشت. وقتی وارد ایران شدم، بزرگ‌ترین چالشی که داشتم، این بود که تا لیست تیم ملی اعلام می‌شد، یکسری از مربیان نزدیک به من یا اصحاب رسانه یا اعضای هیات مدیره می‌گفتند ای وای ما فقط پنج بازیکن از استقلال و پرسپلویس داریم و به مشکل برمی‌خوریم! این بزرگ‌ترین مشکل من بود. فکر می‌کنم بزرگ‌ترین میراث این است که تیم ملی متعلق به کسی نیست و در عین حال متعلق به همه است. تیم ملی متعلق به ارزش‌ها و کسانی است که شایستگی حضور در این تیم را دارند.
او ادامه داد: با این تفکر که از تیم قهرمان باید بیش‌ترین بازیکن را دعوت کرد، مخالفم. این تفکر در ذهن من جایی ندارد. افرادی که به این گونه روش‌ها پایبند هستند به تجارت‌های حاشیه توسل دارند یا شجاعت و شهامت لازم برای دعوت از بهترین بازیکنان را ندارند. مطمئنا ما هم اشتباه می‌کنیم و امکان دارد در آینده هم اشتباه کنیم. در سال ۲۰۱۱ که به ایران آمدم، برای دعوت از ۲۳ بازیکن به مشکل برمی‌خوردیم چون این تعداد بازیکن خوب نداشتیم. بزرگ‌ترین میراث این است که کار مربی بعدی برای ۱۰ سال آینده سهل و آسان است.
هر روز کادرفنی تیم ملی از ساعت هفت صبح تا ۱۱ شب کار می‌کنند. بعضی مواقع یک بازی را چهار بار تماشا می‌کنند. وقتی بین دو بازیکن انتخاب می‌کنیم، باید منصفانه انتخاب کنیم چون می‌خواهم شب با خیال راحت بخوابم.
کی‌روش گفت: در حال حاضر ما حداقل ۳۶ بازیکن داریم که همگی استحقاق و لیاقت لازم برای حضور در تیم ملی را دارند. آقای اوسیانو تمام موهای خود را برای انتخاب بازیکنان از دست داده و موهای من هم در حال ریختن است از امروز تا ۲۶ آذر بزرگ‌ترین هدف‌مان این است که منصفانه‌ترین تصمیم‌ها را برای انتخاب بازیکنان و اسامی نهایی برای جام ملت‌ها بگیریم.
او با اشاره به حضور مجید حسینی در ترکیب اصلی تیم ملی ایران گفت: او بدون یک بازی ملی در جام جهانی بازی کرد و امروز بهترین مدافع ماست که در اروپا بازی می‌کند. کسی مخالف این تصمیمات است؟ این تصمیمات به صورت معجزه رخ نداد و روی آن کار کردیم. هر روز کادرفنی تیم ملی از ساعت هفت صبح تا ۱۱ شب کار می‌کنند. بعضی مواقع یک بازی را چهار بار تماشا می‌کنند. وقتی بین دو بازیکن انتخاب می‌کنیم، باید منصفانه انتخاب کنیم چون می‌خواهم شب با خیال راحت بخوابم. خیلی شفاف می‌گویم که کار دشواری پیش رو داریم. وقتی ۳۵ بازیکن داریم و تنها می‌توانم ۲۳ بازیکن انتخاب کنم، واقعا برای من سخت و زجرآور است ولی این کار من است و همیشه تصمیمات منصفانه گرفتم و از این پس نیز این کار را انجام خواهم داد.
کد مطلب: 98029
برچسب ها: کارلوس کی روش
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *