۰
سه شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۳

ارجاع پرونده دو فعال محیط زیست به دادگاه

وکیل مدافع دو تن از متهمین پرونده محیط زیستی‌ها، از ارجاع پرونده موکلین خود به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران خبر داد.
وکیل مدافع دو تن از متهمین پرونده محیط زیستی‌ها، از ارجاع پرونده موکلین خود به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران خبر داد.
محمدحسین آقاسی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: برای دفاع از یکی از موکلین خود در دادسرا حاضر شدم و دفاع کردم. یکی دیگر از موکلینم را هم علی رغم اینکه وکالت دارم، هنوز دادگاه نپذیرفته که به پرونده ورود کنم و برای ایشان وکیل تسخیری گرفته‌اند.
وی با بیان اینکه هر دو پرونده در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب مطرح هستند، گفت: متاسفانه به دلیل عقیده بر مطالعه و بررسی دقیق پرونده و با توجه به زیاد بودن تعداد مجلدات پرونده هنوز دستور تعیین وقت صادر نشده است.
آقاسی افزود: سام رجبی با عنوان اتهامی جاسوسی تبرئه شد اما اتهام دیگری به ایشان منسوب است و این بخش از پرونده در حال رسیدگی است.
بر اساس این گزارش، محمد حسین آقاسی ۳۰ مهرماه، در رابطه با آخرین وضعیت متهمین پرونده موسوم به محیط زیست با بیان اینکه این پرونده ۸ متهم دارد، در رابطه با عناوین اتهامی متهمین این پرونده عنوان کرد: ۵ نفر از این افراد اتهام جاسوسی داشتند و توسط بازپرس برای آنها کیفرخواست و قرار مجرمیت (جلب به دادرسی) صادر شد. پرونده برای دادستانی ارسال شد و بنا به جهاتی دادستان ایراداتی گرفتند و از بازپرس خواستند که اتهام افساد فی الارض برای این افراد تعیین شود. بازپرس هم روز شنبه ۱۴ مهرماه به این ۵ نفر اتهام افساد فی الارض را تفهیم کرد. از این میان برای سام رجبی یکی از متهمین این پرونده در ارتباط با اتهامات جاسوسی و مشارکت در جاسوسی قرار منع پیگرد صادر شده است. همه متهمین پرونده ساکن تهران هستند و  از تاریخ ۲۷ بهمن ماه سال ۹۶ دستگیر شدند یعنی حدود ۱۰ ماه است که در زندان اوین بازداشت هستند.
کد مطلب: 98083
برچسب ها: محیط زیست
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *