کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده مردم تهران در نطق میان دستور:

شهرداری پایتخت نظام جمهوری اسلامی را از بلاتکلیفی دربیاورید

تا قاچاق کالا، فرار مالیاتی و سلاطین سکه و دلار و شکر در کشور وجود دارد حتما پولشویی هم هست

6 آذر 1397 ساعت 19:02

دکتر مصطفی کواکبیان، روز سه شنبه در صحن علنی مجلس در نطق میان دستور خود با اشاره به هفته وحدت گفت: ای کاش از برخورد «لین» پیامبر(ص) و پرهیز از دوری و خشونت پیامبر اکرم(ص) درس بیاموزیم.


دکتر مصطفی کواکبیان، روز سه شنبه در صحن علنی مجلس در نطق میان دستور خود با اشاره به هفته وحدت گفت: ای کاش از برخورد «لین» پیامبر(ص) و پرهیز از دوری و خشونت پیامبر اکرم(ص) درس بیاموزیم.
متن کامل نطق میان دستور دکتر مصطفی کواکبیان، نماینده مردم شریف تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس به شرح زیر است:
"بسم الله الرحمن الرحیم
قال الله الحکیم فیما رحمه من الله لنت لهم و لوکنت فظا غلیظ القلب
لا نفضوا من حولک فاعف عنهم و استغفرلهم و شاورهم فی الامر
ای بحر تجلا گهرت باد مبارک
ای آمنه قرص قمرت باد مبارک
ای طور نبوت شجرت باد مبارک
ای مکه! نسیم سحرت باد مبارک
ولادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و مظهر صداقت و دانایی حضرت امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت که برماگذشت را تبریک می‌گویم و ای کاش از برخورد «لین» پیامبر(ص) و پرهیز از دوری و خشونت پیامبر اکرم(ص) درس بیاموزیم و با مردم مهربانانه برخورد کنیم و به شوراها این پارلمان‌های محلی اهمیت بدهیم و در کنفرانس وحدت حداقل از علمای اهل سنت خودمان هم تجلیل کنیم و حداقل پنج دقیقه به امثال مولوی عبدالحمید هم وقت سخن بدهیم.
بای بسیج نشانه بی‌ادعایی و بی باکی است
سین بسیج نشانه ساده زیستی و سلامت نفس است
یای بسیج نشانه یاوری محرومان و امام و رهبری است
و جیم بسیج نشانه جانبازی و جهاد در راه خداست
هفته بسیج را تبریگ گفته و امیدوارم با فرماندهی جدید بسیج از تقسیم‌بندی و اتصال این عزیزان به جناح‌ها و احزاب سیاسی پرهیز کنیم.
قطعا هرکس این خصوصیات را داشته باشد بسیجی است و هرکس از اینها بدور باشد دروغ می‌گوید بسیجی است؛ در این فرصت کوتاه پنج نکته کوتاه را تذکر می‌دهم.
اولا: در این وانفسای عالم مکاره جهان دیپلماسی و روابط بین‌الملل به عنوان عضو کمیسیون امنیت ملی و رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی عرض می‌کنم بیائیم به جای تضعیف فرماندهان دستگاه دیپلماسی کشور، از ظریف صداقت و شجاعت و دانایی در عرصه سکانداری سیاست خارجی تجلیل کنیم و بپذیریم که در کشور با وجود نزدیک به حداقل 15 میلیارد قاچاق کالا و 14 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی و املاک نجومی و وجود سلطان‌های سکه و شکر و دلار حتما پولشویی وجود دارد لذا دستگاه قضایی تمام قد و دستگاه اجرایی با تمام وجود قانون مبارزه با پولشویی را اجرایی نمایند.
ثانیا: بارها در این مجلس گفته‌ام تا چه زمانی قرار است شورای هماهنگی اقتصادی روسای سه قوه تداوم یابد بسیاری از تصمیمات آقایان نیازی به قانونگذاری دارد که به ملت شریف ایران عرض می‌کنم مجلس در راس امور از آن بی خبر است. نگرانی بنده این است از فردا شورای محترم نگهبان که براساس قانون اساسی باید حافظ شرع و قانون اساسی باشد علاوه برسیاست‌های کلی نظام و علاوه بر مصوبات شورای عالی فرهنگی و علاوه بر شورای عالی فضای مجازی از این به بعد مصوبات شورای هماهنگی اقتصادی را مبنای تصمیم‌گیری خودشان بداند؛ راستی از مجلس راس امور چیزی باقی می‌ماند!؟
ثالثا: بارها اصلاح‌طلبان سراسر کشور از ما می‌پرسند در این شرایط تنگناهای اقتصادی شما در مجلس چه می‌کنید؟! صادقانه به مردم عرض می‌کنم ما علی‌رغم اینکه فراکسیون بزرگی داریم ولی زمانی به توفیق دست خواهیم یافت که دوستان به اصطلاح مستقل به کمک ما بیایند والا ما کاری نمی‌توانیم بکنیم و ان‌شاءالله در همین شرایط هم توفیقاتی داشته باشیم و البته چون نمایندگان براساس نظام انتخابات حزبی به مجلس نیامده‌اند بهتر از این نمی‌شود. امیدواریم درآینده با اجرای طرح پارلمان اصلاحات در همه استان‌ها صرفا نمایندگان منتخب احزاب به مجلس راه یابند تا پاسخگوی مردم باشند.
رابعا: آقای وزیر کشور به چه حقی حکم شهردار منتخب شورای شهر تهران را نگه داشته‌اید؛ مگر استمزاجا قبلا از شما نظر نخواسته‌اند و شما تائید کرده‌اید؟ مگر دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی نگفته‌اند دکتر حناچی هیچ مشکل امنیتی و اطلاعاتی ندارند؟ و هیچ تخلف و فساد مالی و اخلاقی ندارند؟ تازه ایشان سابقه بسیج و جبهه  هم دارند. راستی اگر وابستگان مقامات در سی سال قبل عضو گروهک منافقین شده‌اند می‌خواهید بگویم چه فرزندانی از برخی مقامات حتی اعدام شده‌اند؟ شما در کمتر از 24 ساعت علی‌رغم تخلفات عدیده مالی در پرونده املاک نجومی بلافاصله پرونده امثال قالیباف را تائید می‌کنید ولی در اینجا پایتخت نظام جمهوری اسلامی ایران را چرا بلاتکلیف می‌گذارید.
خامسا: این روزها برخی خبرگزاری‌‌های سایت‌های مدعی اصولگرایی علیه اصلاح‌طلبان مجلس کلیپ می‌سازند و علیه ما جوسازی می‌کنید علی‌رغم اینکه بارها گفته‌ام بنده فقط هفت و هشت میلیون از دانشگاه می‌گیرم و هیچ حقوقی از مجلس نمی‌گیرم و صرفا هزینه خودرو و دفتر و همراهان را همانند کارپردازان ادارات ما دریافت می‌کنیم و شاید چند برابر آن را هم خرج کنیم. سایت‌های مدعی تقوا گفته‌اند فلانی می‌گوید 25 میلیون تومان حقوق می‌گیرم. امیدوارم همان سایت‌ها اصلاح نمایند."
 


کد مطلب: 98110

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/98110/شهرداری-پایتخت-نظام-جمهوری-اسلامی-بلاتکلیفی-دربیاورید

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir