کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حبس ابد برای شهروندان مخالف بحرینی

9 آذر 1397 ساعت 16:00

رژیم بحرین در نخستین گام پس از انتخابات پارلمانی، 12 شهروند مخالف را به حبس های بلندمدت محکوم کرد.


رژیم بحرین در نخستین گام پس از انتخابات پارلمانی، 12 شهروند مخالف را به حبس های بلندمدت محکوم کرد.
به گزارش پایگاه 'مرآه البحرین' محکمه جنایی این کشور، دو شهروند را به اتهام تشکیل یک سازمان اطلاعات محرمانه به حبس ابد، هشت نفر را به 15 سال و دو شهروند دیگر را به 10 سال حبس محکوم کرد.
رژیم بحرین ادعا کرده است که این افرد اقدام به تشکیل سازمانی به نام 'سازمان اطلاعات محرمانه انقلاب بحرین' با هدف شناسایی و دستگیری افراد مشکوک به همکاری با دستگاه های امنیتی بحرین و ربودن آن ها کرده اند.
این اقدام رژیم آل خلیفه فقط چند روز پس از برگزاری انتخابات پارلمانی و شهرداری های این کشور انجام شد.
ازسوی دیگر نیروهای امنیتی رژیم بحرین بامداد جمعه با یورش به منزل شیخ 'فاضل الزاکی' روحانی برجسته شیعه وی را بازداشت کردند.
مزدوران آل خلیفه پس از دو ساعت تفتیش منزل این روحانی وی را به مکان نامعلومی منتقل کردند.
شیخ فاضل الزاکی پیش از این نیز به دلیل شرکت در تظاهرات های مسالمت آمیز منامه دستگیر شده بود.
بحرین از 14 فوریه 2011 ( 25 بهمن 1390) صحنه انقلاب مردمی علیه هیات حاکمه است. بحرینی ها خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کارآمدن دولتی منتخب و آزادی زندانیان سیاسی کشورشان هستند.
انتخابات پارلمانی و شهرداری های بحرین شنبه 24 نوامبر (3 آذر) با وجود تحریم آن از سوی گروه های مختلف برگزار شد.
رژیم بحرین درحالی انتخابات مجلس و شهرداری ها را برگزار کرد که آزادبودن آن به دلیل سرکوب مردم، ممانعت از حضور جریان های رقیب و تحریم مخالفان، زیر سوال رفته بود و سازمان های حقوقی بشری از آن به عنوان انتخاباتی فرمایشی که توسط اقلیت حاکم برگزار می شود، نام بردند.
گزارش های منتشره نشان می دهد که شعب رای گیری در تمام طول زمان برگزاری انتخابات بسیار خلوت بود و آمار مشارکت 67 درصدی شهروندان که از سوی 'خالد بن علی آل خلیفه ' وزیر دادگستری اعلام شد به هیچ وجه صحت ندارد.
جمعیت اسلامی 'الوفاق' بحرین اعلام کرد که به دلیل گسترده بودن تحریم انتخابات فرمایشی از سوی مردم و برخلاف ادعاهای رژیم آل خلیفه، حداکثر مشارکت در انتخابات نمایشی پارلمان و شهرداری ها بین 28 تا 30 درصد بود.


کد مطلب: 98203

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/98203/حبس-ابد-شهروندان-مخالف-بحرینی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir