کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کواکبیان در نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با سفرای کشورهای اسلامی پیشنهاد داد:

تشکیل کمیته مشترک برای رفع اختلاف میان کشورهای اسلامی

9 آذر 1397 ساعت 17:36

دکتر مصطفی کواکبیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در نشست مشترک کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با سفرای کشورهای اسلامی سخنرانی کرد.


دکتر مصطفی کواکبیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در نشست مشترک کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با سفرای کشورهای اسلامی سخنرانی کرد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، متن سخنان وی به شرح زیر است:
خدمت همه سفرای کشورهای اسلامی، هفته وحدت را تبریک می‌گویم و از حضور شما در مجلس شورای اسلامی ایران تشکر می‌کنم.
خداوند در آیه 92 سوره انبیاء نیز می‌فرماید: «ان هذه امتکم واحده و انا ربکم فاعبدون» دوستان گرامی؛ اگر امروز شاهد جنایت و اعمال تروریستی داعش، القاعده، جبهه النصره در یمن، سوریه، عراق، افغانستان و سایر کشورهای اسلامی و در راس آن فلسطین عزیز هستیم؛ اگر رژیم صهیونیستی از معامله قرن سخن می‌گوید؛ اگر ترامپ نابخرد از انتقال پایتخت اسرائیل اشغالگر پرده برمی‌دارد؛ اگر امروز کشورهای اسلامی از کاروان اقتصادی، صنعتی، علمی، تکنولوژیکی، قدرت هسته‌ای و توان نظامی و توانمندی فرهنگی از کشورهای پیشرفته غربی و اروپایی عقب هستند؛ اگر امروز دولت آمریکای قلدر کشورهای اسلامی را علنا تحقیر می‌کند؛ اگر در برخی کشورها شاهد برادر کشی هستیم؛ اگر و اگر و اگر... همه و همه به خاطر آن است که اولا: ما به صورت راهبردی با یکدیگر متحد نیستیم. ثانیا: ادامه آیه کریمه و «انا ربکم...» را فراموش کرده‌ایم. خداوند واحد، قبله واحد، پیامبر واحد، مناسک واحد، دین واحد و کتاب واحد یعنی قرآن را از یاد برده‌ایم. ثالثا: «فاعبدون» آیه را فراموش کرده‌ایم. به جای پروای الهی از مستکبران پروا داریم. ما به جای آنکه پیامبر رحمه الله العالمین را اسوه قرار دهیم هوای مستکبران را داریم. به تعبیر رهبر انقلاب ما باید ولایت خداوند را به رسمیت بشناسیم نه اینکه ولایت آمریکا را به رسمیت بشناسیم.
جناب آقای فلاحت پیشه رئیس محترم جلسه و سفرای گرامی چند پیشنهاد دارم:
اولا: نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با سفرای کشورهای اسلامی حداقل هر سه ماه یکبار تکرار شود.
ثانیا: براساس روایت نبوی که فرمودند: «الا اخبرکم بافضل من درجه الصیام، الصلاه و الصدقه؟ قالوا: بلی. قال: صلاح ذات البین افضل.» پیشنهاد می‌کنم یک کمیته مشترک از کمیسیون امنیت ملی و برخی سفرای کشورهای اسلامی، کمیته‌ای به عنوان اصلاح روابط بین کشورهای اسلامی را تشکیل و اختلافات را رفع و فصل کند. بنده خودم به عنوان مسئول پیگیری روابط با عربستان سعودی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای پیگیری این موضوع اعلام آمادگی می‌کنم.
ثالثا: گسترش روابط پارلمانی به خصوص بین کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران و کمیسیون‌های سیاست خارجی کشورهای اسلامی برقرار شود.
 
 


کد مطلب: 98213

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/98213/تشکیل-کمیته-مشترک-رفع-اختلاف-میان-کشورهای-اسلامی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir