۰
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۲۰

برگزاري اولین اتاق فکر در وزارت ورزش

اولین نشست اتاق فکر ورزش ایران از سوی مرکز پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان با حضور اساتید تربیت بدنی و ورزش در محل این وزارتخانه برگزار شد.
 در این نشست که بزرگانی مانند دکتر احسانی، دکتر کوزه گری و اساتیدی از سایر نهادها و وزارتخانه‌ها حضور داشتند، ابتدا حسن زاده رییس مرکز پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان در سخنانی کوتاه هدف از تشکیل اطاق فکر ورزش را تاکید وزیر ورزش و جوانان دانست و گفت: ورزش کشور برای رسیدن به آرمانهای بالای خود و استانداردهای جهانی نیاز به طرحی منسجم و قابل اجرا دارد که هم با استانداردهای جهانی همخوانی داشته باشد و هم اینکه با فضای فرهنگی و اجتماعی و ساختاری ورزش ما بتواند همگون و هماهنگ باشد.

حسن زده افزود: ما از همه اساتید تربیت بدنی و علوم ورزش دعوت می کنیم که هر طرح و ایده‌ای دارند ارائه کنند و این اتاق فکر هم بهانه‌ای است تا بتوانیم از وجود همه افکار بزرگان عرصه ورزش استفاده کنیم.

در این نشست دکتر احسانی از اساتید برجسته رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی، گفت: در ورزش برنامه محوری باید اساس کارها باشد و این مجریان هستند که باید براساس برنامه حرکت کنند نه اینکه افراد و مسئولین برنامه ها را براساس میل شخصی خود تغییر دهند.

وی ادامه داد: بنده تحقیقاتی وسیعی را بر روی ۵ کشوری که در المپیک لندن اول تا پنجم شده اند، داشته‌ام و نتایجی که به دست آمده به ما می گوید که آنها برنامه دارند و برنامه محورند. یعنی ورزش را از مدارس به صورت علمی آغاز کرده‌اند و سیستم مرتبی هم بنا نهاده اند و افرادی که در این سیستم کار می کنند، باید براساس استانداردهایی که تعریف شده، عمل کنند و این می شود که می بینیم نتایج فوق العاده‌ای که در المپیک می گیرند، بر اساس برنامه ريزي است نه اینکه احساسی و اتفاقی باشد.

مسئول كميته‌ي آموزش فدراسيون فوتبال در ادامه‌ي صحبت‌هايش عنوان كرد: آنها در ورزش قهرمانی با آموزش و پرورش و مراکز علمی کاملا هماهنگ هستند و در ورزش همگانی با شهرداری‌ها و سایر نهادهای مردمی تعامل دارند. شما در این ۵ کشوری که که گفتم هیچ پارکی را نمی توانید پیدا کنید که زمین ورزشی و فضای ورزشی نداشته باشد. از طرفی ما فکر می کنیم پول آنها خیلی بیشتر از ماست. در حالی که بمراتب کمتر از ما هزینه می کنند، اما درست و بر اساس برنامه هزینه می‌کنند. مثلا در کشوری مثل آمریکا به قهرمان المپیک خود ۱۶ هزار دلار می‌دهند، اما سیستماتیک با قهرمان خود برخورد می کنند و ما یکباره می گوییم ۲۰۰ سکه که چندین برابر آنها می شود. من می گویم بیاییم این پول ها را از پایه هزینه کنیم تا در بالا و در قله قهرمانی با تب کردن یک تک ستاره همه آرمانها و آرزوهای ما در المپیک برباد نرود.

دکتر احسانی افزود: ما باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که روسای فدراسیونها - مدیران کل و حتی شخص وزیر در قالب برنامه مدونی امور ورزش را به پیش ببرند. مهم نیست که چه فردی وزیر یا رییس و مدیر کل می شود، مهم اینجاست که بدانیم آقای وزیر یا رییس فدراسیون می توانند در قالب برنامه‌ای که طراحی و تدوین می شود توسط اتاق فکر با استانداردهای جهانی خودشان را تطبیق بدهند یا خیر. اگر توانستند ورزش ما پیشرفت می‌کند، اما اگر قبول نکرد و نتوانست، باید مدیری را انتخاب کنیم که در چارچوب برنامه بگنجد.

در این نشست همچنین اساتیدی همچون دکتر سلیمی، افضلی، دكتر اسماعیلی، حیدر از مربیان با تجربه ورزشی، دکتر قاسمی، حسین زاده رییس تربیت بدنی شهرستان دماوند و از قهرمانان ورزشی و تنی چند از بزرگان و اساتید رشته ورزش و تربیت بدنی حضور داشتند. 

قرار است نشست های اتاق فکر به صورت مدون برگزار شود.
کد مطلب: 9838
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *