۰
سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۰

چاره رفع مشکلات کشور استیضاح نیست

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس با تاکید براین که مشکلات کشور با استیضاح دکتر ظریف تمام نمی شود، گفت: بهارستان را همه سرما زده است، انگار تمام مشکلات با حرف زدن تمام می شود و چاره آن است.
نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس با تاکید براین که مشکلات کشور با استیضاح دکتر ظریف تمام نمی شود، گفت: بهارستان را همه سرما زده است، انگار تمام مشکلات با حرف زدن تمام می شود و چاره آن است.
به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «قاسم میرزایی نیکو» در جلسه علنی روز سه شنبه در تذکر شفاهی افزود: شاید سرمای زمستان ترامپی با نشستن دوباره خانواده نظام و گرمای کرسی رفاقت و صداقت از بین رود. فاصله‌ها را جدی بگیرید، نزدیک ترین راه خرد جمعی در این سرزمین است که در روزهای دور برادرانمان بودند.
وی ادامه داد: مردم انتخاب کردند و شاید ببخشند اما حافظه تاریخ فراموش نخواهد کرد چرا که طوفان اگر بیاید گریزی نیست. بی‌حاشیه عزیزان جان مشکلات کشور با استیضاح دکتر ظریف تمام نمی‌شود یا فقط شوی تبلیغات دلواپسان نظام تصمیم دارند که بالاخره کار جناحی کنند.

** دولت از ابتدای آبان ماه سال جاری بیمه تکمیلی جانبازان را قطع کرده است
شادمهر کاظم زاده نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی هم در تذکر شفاهی خود خطاب به دولت در خصوص قطع بیمه تکمیلی جانبازان و ایثارگران است، گفت: دولت برخلاف الزام قانون برنامه ششم توسعه از ابتدای آبان امسال بیمه تکمیلی 420 هزار جانباز، شاغل و بازنشسته را توسط بنیاد شهید لغو و به ادارات مربوطه احاله داده و این جانبازان با صدها مشکل درمانی مواجه هستند و آرامش آن ها برهم خورده است.
وی در تذکر دیگری به وزارت بهداشت گفت: چرا مطالبات پزشکان و داروخانه داران پرداخت نمی شود.
شهروز برزگر کلشانی نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی نیز در تذکری به ستاد احیای دریاچه ارومیه تاکید کرد: چرا بدون مطالعه، دستور دادند آب سد زولا به دریاچه ارومیه رهاسازی شود در حالی که در سال 98 سلماس با بحران بی‌آبی روبرو خواهد شد.

**تذکرهای کتبی نمایندگان به مسئولان
علی اصغر یوسف نژاد عضو هیات رییسه در ادامه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی تذکرهای کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد که براساس آن مرادی نماینده مریوان در تذکری به رییس‌جمهوری افزود: چرا استان کردستان بی‌صاحب است و مسائل جناحی در استان غالب است، بی توجهی هیات دولت به رفع بحران دریاچه زریوار مریوان و با توجه به گزارش مدیران استان مبنی بر تحقق 47 درصد صنعت استان، دلیل تخصیص نیافتن بودجه 47 درصدی چیست؟
وی در ادامه در تذکر دیگری به وزیر اقتصاد گفت: دلیل قاچاق کالا از مرز باشماق مریوان چیست؟.
نصرالله پژمانفر نماینده مشهد و نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه ارومیه و 40 نماینده دیگر در تذکر به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره علت عدم نظارت بر محتوای نمایش‌های صحنه‌ای که در ماه‌های اخیر موجب رنجش بسیاری از دلسوزان نظام شده است تذکر دادند.
در ادامه این تذکر آمده است: مواردی مانند تک خوانی بانوان، استفاده از پوستیج به جای حجاب،‌ توهین به مقدسات، شوخی‌های جنسی، انجام رذایل اخلاقی، رقص‌های دسته جمعی بانوان و آقایان و انتشار کلیپ از این نمایش همچنین عدم نظارت بر فضای نمایشی و آموزش‌های تئائر دلیل صدور مجوزهای بی‌ضابطه به موسسات هنری تک و چند منظوره که به یکی از نقاط آسیب‌پذیر فرهنگ مبدل شده به نحوی که در برخی این موسسات اولویت‌های هنری و نمایش‌ها با اختلاط بانوان و آقایان در آموزش ها همراه بوده است.
علت انتشار کتب مروج کفر و الحاد در قالب رُمان و آثار شبه علمی فاقد پشتوانه‌های تئوریک تایید شده در مجامع علمی با تکیه بر استدلال‌های قابل تامل در نظریات تطور، هوش مصنوعی و کوانتوم برای مخاطبانی که غالبا در رده‌های سنی نوجوان و جوان هستند چیست؟ از دیگر محورهای تذکر به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه و علیرضا محجوب نمایندتهران به وزیر امور خارجه در خصوص تسریع در تعیین سفیر سفارتخانه‌های بدون سفیر تذکر دادند؛ همچنین درباره تسریع در تخصیص بسته‌های حمایتی به حقوق‌بگیران و بازنشستگان کشوری و لشکری به رییس جمهوری تذکر دادند.
طیبه سیاوشی و 6 نماینده دیگر درخصوص درخواست ایمن‌سازی پل‌های عابر پیاده جهت حمایت از حقوق شهروندان و امنیت آنان به وزیر کشور تذکر دادند.
کد مطلب: 98516
برچسب ها: استیضاح
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *