۰
سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۹

هشدار MI6 نسبت به قدرت فزاینده چین

رئیس سرویس اطلاعات خارجی انگلیس به کرملین هشدار داد که غرب را دستکم نگیرد.
رئیس سرویس اطلاعات خارجی انگلیس به کرملین هشدار داد که غرب را دستکم نگیرد.
 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، الکس یونگر در دومین سخنرانی عمومی خود بعد از برسرکار آمدن در سال 2014 به عنوان رئیس MI6 با اشاره به مسمویت سرگئی اسکریپال جاسوس پیشین روسی در انگلیس گفت: دولت روسیه از یک ماده شیمیایی در سطح نظامی در خاک انگلیس استفاده کرد.
وی ادامه داد: من باید بر این نکته تاکید کنم که حتی اگر دولت روسیه به دنبال بی‌ثباتی در کشور ما است، ما نمی‌خواهیم که روسیه را بی‌ثبات کنیم زیرا مابه دنبال افزایش تنش نیستیم.
یونگر 55 ساله همچنین گفت: جاسوسان انگلیس تاکنون توانسته‌اند چندین توطئه نیروهای داعش را در خارج از کشور متوقف کنند. سازمان MI6 همچنان به همکاری شرکای خود در اروپا برای تقویت روابط امنیتی کار می‌کند.
وی افزود: انگلیس تاکنون به فرانسه و آلمان برای جلوگیری از وقوع حملات تروریستی کمک کرده است.
 یونگر در ادامه این سخنرانی در پاسخ به سوالی درباره قدرت فزاینده چین گفت: در حال حاضر قدرت، پول و سیاست به سمت شرق در حال سوق یافتن است. این حقیقت جدید سیاسی است که ما باید منطبق با آن حرکت کنیم.
وی ادامه داد: وابستگی نسل پنجم شبکه‌های تلفن همراه( 5G ) به تکنولوژی چین موضوعی است که نیاز به بحث و بررسی دارد. ممکن است در آینده چین بر بخش اعظم و کلیدی تکنولوژی‌های جهان از جمله ژنتیک، هوش مصنوعی و ... حاکم شود ما باید این مساله مورد بررسی قرار دهیم.
کد مطلب: 98527
برچسب ها: چین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *