۰
چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۷

گرانی اجناس و پایین آمدن دلار پذیرفتنی نیست

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: عده ای به بهانه افزایش قیمت دلار کالاهای خود را گران کرده اند، اما اکنون که قیمت دلار پایین آمده حاضر نیستند اجناس خود را ارزان کنند که این موضوع قابل پذیرش نیست.
آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: عده ای به بهانه افزایش قیمت دلار کالاهای خود را گران کرده اند، اما اکنون که قیمت دلار پایین آمده حاضر نیستند اجناس خود را ارزان کنند که این موضوع قابل پذیرش نیست.
به گزارش ایرنا، وی روز چهارشنبه در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با بیان اینکه گوش شنوا برای شنیدن مشکلات اقتصادی مردم کم است، تاکید کرد: داد عده ای از مردم از بی انصافی و گرانی روز افزون گروهی از تجار در آمده است که پشت سر هم اجناس خود را گران می کنند.
وی با بیان اینکه هدف تعزیرات، نظارت برای جلوگیری از تخلف کسبه است گفت: در جامعه اسلامی نباید چیزی به نام تعزیرات وجود داشته باشد، چراکه کسبه در جامعه اسلامی تخلفی مرتکب نمی شوند.
آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه جامعه ای ترقی می کند که همه افراد آن به فکر هم باشند افزود: در رسانه ها مشاهده کردم که عده ای 30 هزار میلیارد تومان به جیب زده اند، اگر هر کس در این وانفسای اقتصادی و به بهانه های مختلف به فکر پر کردن کیسه های خود باشد، چنین جامعه ای پیشرفت نمی کند.
وی با تاکید بر اینکه خطر برخی ها در داخل کشور برای فشار به مردم کمتر از رئیس جمهوری آمریکا نیست اظهار داشت: آمریکا با تهدید و برخی نیز در داخل با کارهای خلاف خود در حال ضربه زدن به مردم هستند

** تواضع میان استاد و شاگرد موجب رونق محافل علمی می شود
آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) گفت: هم شاگر در مقابل استاد باید تواضع کند و هم استاد در مقابل شاگرد باید متواضع باشد.
وی، تواضع در مسائل علمی را اخلاق اسلامی برای پیشرفت دانست و افزود: اگر بین استاد و شاگرد تواضع وجود داشته باشد، پذیرش علم و تعلم بهتر رقم می خورد و تواضع میان استاد و شاگرد موجب رونق یافتن محافل علمی می شود.
این مرجع تقلید با بیان این که اگر استاد در مقابل شاگرد خود تکبر داشته باشد، بساط تعلیم و تعلم برچیده می شود اظهار داشت: بدون تواضع، آموزش علم مختل می شود و خوشبختانه در حوزه های علمیه این تواضع بین استاد و شاگرد از گذشته های دور بوده است.
آیت الله مکارم شیرازی گفت: هدف، رسیدن به حقیقت است و باید اجازه داد تا شاگردان حرف های خود را بیان کنند و اگر اشتباه نیز می گویند در تلاش برای اصلاح آن باشیم.
کد مطلب: 98559
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *