۱
۰
چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۲۵

روحانی: آزادترین دانشگاه‌های دنیا را داریم

رئیس‌جمهور اظهار کرد: دانشگاه‌های ما آزادترین دانشگاه‌های دنیا از لحاظ اظهارنظر و بیان نقد هستند و فکر نمی‌کنم کشوری مانند ایران باشد که دانشجویان خیلی آزاد نظرات و انتقادات خود را مطرح کنند.
رئیس‌جمهور اظهار کرد: دانشگاه‌های ما آزادترین دانشگاه‌های دنیا از لحاظ اظهارنظر و بیان نقد هستند و فکر نمی‌کنم کشوری مانند ایران باشد که دانشجویان خیلی آزاد نظرات و انتقادات خود را مطرح کنند.
 به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در پایان سفر کاروان تدبیر و امید به استان سمنان، در نشست خبری که در ساختمان استانداری برگزار شد، با اشاره به حضور خود در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی سمنان، گفت: دانشگاه‌های ما آزادترین دانشگاه‌های دنیا از لحاظ اظهارنظر و بیان نقد هستند و فکر نمی‌کنم کشوری مانند ایران باشد که دانشجویان خیلی آزاد نظرات و انتقادات خود را مطرح کنند.
وی افزود: در دولت تدبیر و امید تقریباً همۀ روزهای ۱۶ آذر با گرمی و نشاط فراوان در سراسر کشور جلسات مختلف برگزار شده و سخنرانان مختلف در این جلسات صحبت کردند. در این زمینه براساس گزارش وزارت کشور، سال گذشته ۱۲۰۰ جلسه و نشست دانشجویی در روز دانشجو برگزار شد که افتخاری برای دولت محسوب می‌شود.
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به پرسشی درباره برنامه‌های دولت برای کریدور شمال به جنوب، اظهار کرد: مسیر شمال به جنوب کشور از طریق استان سمنان نزدیک‌ترین مسیر است. در این زمینه دولت در سال‌های قبل طرح تأسیس آزادراه معلمان را در دستور کار خود قرار داد اما امروز اندکی از قولی که در این‌باره داده‌ایم عقب هستیم ولی براساس وعده‌ای که سازمان برنامه و بودجه داده، قرار است با تخصیص ۲۴۰ میلیارد تومان به این پروژه و سایر پروژه‌های عقب‌مانده، این تأخیر در تحقق وعده دولت جبران شود.
روحانی همچنین به این پرسش که آیا افزایش ۲۰ درصدی حقوق برای سال ۹۸ پاسخگوی فشارهای اقتصادی وارده به مردم خواهد بود؟ پاسخ داد: تلاش دولت برای کاهش فشارهای وارده به مردم، تنها به افزایش ۲۰ درصدی حقوق‌ها معطوف نمی‌شود بلکه اقداماتی برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی با تخصیص ۱۴ میلیارد دلار برای ارز ۴۲۰۰ تومانی و ارائه بسته‌های حمایتی، از دیگر برنامه‌های دولت در این زمینه است.
رئیس‌جمهور در ادامه خاطرنشان کرد: ممکن است افزایش ۲۰ درصدی حقوق‌ها برای سال ۹۸ نگرانی‌های مردم را به طور کامل برطرف نکند، اما توان دولت همین مقدار است.
کد مطلب: 98611
برچسب ها: حسن روحانی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


آریو
Iran, Islamic Republic of
" روحانی: آزادترین دانشگاه‌های دنیا را داریم"
نمونه اش دانشگاه امیر کبیر و تفاقات اخیر آن است!