۰
شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰

برنامه موتلفه برای انتخابات

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: ما جلسات خود را برای انتخابات شوراها از 6 ماه پیش شروع کردیم. منتهی در این 6 ماه بیشتر به سیاست‌گذاری انتخاباتی پرداختیم اما باز ما هم که از 6 ماه پیش به موضوعات انتخاباتی سال 98 پرداختیم در این 6 ماه بحثی درباره این که نامزدها چه کسانی هستند مطلقاً نداشتیم.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: ما جلسات خود را برای انتخابات شوراها از 6 ماه پیش شروع کردیم. منتهی در این 6 ماه بیشتر به سیاست‌گذاری انتخاباتی پرداختیم اما باز ما هم که از 6 ماه پیش به موضوعات انتخاباتی سال 98 پرداختیم در این 6 ماه بحثی درباره این که نامزدها چه کسانی هستند مطلقاً نداشتیم.
به گزارش ایسنا، محمد نبی حبیبی در گفت‌وگویی در پاسخ به پرسشی در خصوص تاثیر فقدان آیت‌الله مهدوی کنی بر فعالیت سیاسی اصولگرایان، اظهارکرد:‌ در دوره مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی، ایشان به صراحت در میدان کار سیاسی می‌آمدند اما در حال حاضر به نظرم می‌رسد که مخصوصاً فقدان مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی به طور کامل جبران نشده است، نه اینکه بگوییم اصلاً جبران نشده است.
وی در ادامه بیان کرد: شخصیت‌های بسیار بزرگی الان هم داریم. توقع ما به عنوان احدی از جمع اصولگرایان این است که روحانیت، مشخصاً جامعتین حتماً آن شرایط قبلی را که برای نیروهای انقلاب محوریت می‌کردند، بیشتر از گذشته و در شرایط حاضر حتی روی دوش بگیرند. این توقع را از روحانیت داریم و امیدواریم که این توقع ما برآورده شود.
دبیرکل حزب موتلفه همچنین درباره فعالیت جمنا نیز تصریح کرد: نفس این که عده‌ای دور هم جمع شدند و خواستند حتی‌المقدور نیروهای خاصی که آنها به آن اصولگرا می‌گفتند یا کسانی که انقلابی هستند را جمع کنند، کار خوبی بود. در کار سیاسی این ضرورت بسیار بسیار بیشتر است و امیدوارم این کار تشکیلاتی جمنا در این رابطه خاص کار مفیدی انجام دهد ضمن این که محصول کار جمنا هم قابل دفاع بود. در سال 76 طیف دوستان همفکر ما دور هم جمع شده و متفق شدند و از آقای ناطق نوری حمایت کردند ولی رای مجموعه این طیف 26 درصد از مجموع آرا شد.
حبیبی ادامه داد: سال 76 رقابت بین کسانی بود که تازه می‌خواهند رئیس‌جمهور شوند. در سال 1396 کسانی که آمدند رقابت کنند با دولت 4 سال استقرار یافته آمدند رقابت کنند و در مجموع رای آنها به جای 26 درصد سال 76 به 41 درصد افزایش یافت. اما آیا هیچ ایرادی به جمنا وارد نیست؟ اصولاً وقتی کار دست بشر می‌افتد باید منتظر باشیم و توقع داشته باشیم و غیر این نمی‌توان انتظار داشت.
این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که آیا مشخص است که برای 98 می‌خواهید چه کنید؟ گفت: در واقع آنها(جمنا) چیزی اعلام نکردند تا جایی که من اطلاع دارم. اما ما جلسات خود را برای انتخابات شوراها از 6 ماه پیش شروع کردیم. منتهی در این 6 ماه بیشتر به سیاست‌گذاری انتخاباتی پرداختیم اما باز ما هم که از 6 ماه پیش به موضوعات انتخاباتی سال 98 پرداختیم در این 6 ماه بحثی درباره این که نامزدها چه کسانی هستند مطلقاً نداشتیم.
حبیبی در ادامه در پاسخ به این پرسش که ممکن است برای انتخابات 98 برای مجلس لیست مستقل بدهید اظهار کرد: ما باید وارد میدان شویم. این لیست را در دوره‌های مختلف انتخابات تا به الان نه برای این دوره‌ای که در پیش داریم، بلکه در دوره های قبل هم همین بود این لیست را فراهم می‌کنیم و کردیم. در بزنگاه انتخابات ممکن است دو اتفاق رخ دهد. یک این که اصولگرایان و همفکران ما در تشکل‌های گوناگون تصمیم به ائتلاف می‌گیرند و موتلفه هم خود را جزو این ائتلاف قرار می‌دهد. دوم این که اصلاً ائتلافی در کار نباشد و هر حزبی می‌تواند وارد شود. سیاست ما قبلاً این بود و الان هم همین است. گفتیم در هر دو صورت باید با دست پر به میدان برویم.
کد مطلب: 98711
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *