۰
شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۱

فعالیت یک کنیسه یهودی در امارات علنی شد

همزمان با افزایش روند عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی، رسانه ها از وجود یک کنیسه در امارات خبر دادند که سرانجام پس از گذشت سه سال فعالیت های خود را علنی کرد.
همزمان با افزایش روند عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی، رسانه ها از وجود یک کنیسه در امارات خبر دادند که سرانجام پس از گذشت سه سال فعالیت های خود را علنی کرد.
به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه فرامنطقه ای 'رای الیوم'، این کنیسه سه سال پیش با اطلاع مقام های اماراتی از سوی شماری از تاجران یهودی که برخی از آنان را صهیونیست های ساکن در امارات تشکیل می دهند، در دوبی ساخته شد.
ناظران بین المللی، ساخت این کنیسه را گامی رو به جلو در عادی سازی و گسترش روابط میان کشورهای عربی به خصوص امارات با رژیم صهیونیستی ارزیابی کردند.
این نخستن اقدام در عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی محسوب نمی شود، اکتبر گذشته «میری رگو» وزیر ورزش و فرهنگ رژیم صهیونیستی به همراه تیم جودوی اسراییل در مسابقات جهانی این رشته در امارات حضور پیدا کرد و ضمن بازدید از مسجد جامع ابوظبی با برخی از مقام های این کشور دیدار و ملاقات داشت.
در این مسابقات اتفاق بی سابقه ای هم رخ داد، پس از کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی جودو از سوی یک جودوکار اسراییلی، سرود رژیم صهیونیستی برای نخستین بار در خاک یک کشور اسلامی نواخته شد.
در ابتدای سپتامبر گذشته نیز تیم والیبال زنان امارات با تیم زنان رژیم صهیونیستی به رقابت پرداخت و پیش از آن نیز تل‌آویو میزبان دوچرخه ‌سوارانی از امارات و بحرین بود.
چندی قبل یکی از اعضای کمیته مرکزی جنبش ملی آزادسازی فلسطین (فتح) با انتقاد از تلاش برخی کشوهای عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، گفت: اقدام این کشورها به منزله کودتای علیه خودمان است
عادی سازی روابط ابوظبی و تل آویو تنها به این موارد محدود نمی شود، بلکه دو طرف در رزمایش های نظامی مختلفی که پیش از این در کشورهای دیگر برگزار شده است، مشارکت داشته اند.
کد مطلب: 98743
برچسب ها: امارات
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *