۰
شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۲۳

قوه قضائیه عضو سازمان مدیریت بحران کشور شد

کارگروههای تخصصی ۱۴گانه مدیریت بحران کشور با عضویت قوه قضائیه و سازمان انرژی اتمی در سازمان مدیریت بحران موافقت کردند.
 کارگروههای تخصصی ۱۴گانه مدیریت بحران کشور با محوریت بررسی عضویت قوه قضائیه و سازمان انرژی اتمی در شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور در سالن جلسات وزارت کشور برگزار شد.

اکبرپور معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: هدف از تشکیل این جلسه ارائه و تدوین راه کارهای اجرایی و عملیاتی برای عضویت قوه قضائیه و سازمان انرژی اتمی در شورای عالی مدیریت بحران کشور است که این حضور می تواند ضامن ایمنی چرخه مدیریت بحران در کشور باشد.

وی افزود: قوه قضائیه می تواند از مرحله پیشگیری وارد مدیریت بحران شود چراکه این مرحله از وظایف ذاتی این قوه است. معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: امکاناتی که حضور قوه قضائیه در چرخه مدیریت بحران ایفا می کند تسهیل در امور و اختیارات مدیران است.

وی تصریح کرد: استفاده بهینه و بهنگام از ابزار و امکانات در زمان بحران نیازمند آیین نامه و قانون است که این امر مستلزم حضور قوه قضائیه در کارگروه های عضو مدیریت بحران کشور است.

اکبرپور با اشاره به عدم تشکیل اداره کل بحران در برخی وزارتخانه ها گفت: ادغام ادارات کل بحران با پدافند غیرعامل عملی غیر قانونی است، چراکه پدافند غیرعامل در زمینه های نظامی فعالیت می کند در حالی که وظایف ادارات کل بحران فقط در زمینه حوادث طبیعی است. معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: در زمینه های اقدامات قضایی و نیز نحوه برخورد با حوادث هسته ای، آموزش مدیران و مردم مهمترین هدف تشکیل کارگروه های تخصصی در مدیریت بحران کشور است.

لازم به ذکر است از جمله مصوبات این نشست می توان به عضویت قوه قضائیه در شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور پس از تصویب در شورای هماهنگی و سیر مراحل قانونی به استناد بند های ۱۴ و ۱۵ ماده ۸ قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور و نیز تشکیل کارگروه تخصصی حوادث هسته ای و پرتوی با مسئولیت سازمان انرژی اتمی و عضویت آن سازمان در شورای هماهنگی و شورای عالی مدیریت بحران کشور پس از تصویب در شورای هماهنگی و سیر مراحل قانونی اشاره کرد.
کد مطلب: 989
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *