۰
دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۴

ایران دهمین تولیدکننده فولاد در جهان

رئیس انجمن فولاد از دو پله صعود رتبه ایران در بین تولیدکنندگان جهانی فولاد و همچنین راه‌اندازه بانک اطلاعاتی محصولات فولادی خبر داد.
رئیس انجمن فولاد از دو پله صعود رتبه ایران در بین تولیدکنندگان جهانی فولاد و همچنین راه‌اندازه بانک اطلاعاتی محصولات فولادی خبر داد.
به گزارش ایسنا، امروز (دوشنبه) نشست انجمن فولاد برای اطلاع‌رسانی روند برگزاری نخستین جشنواره نمایشگاه ملی فولاد ایران، با حضور رئیس انجمن فولاد و برخی از اعضای انجمن تولیدکنندگان فولاد برگزار شد.
در این نشست بهرام سبحانی - رئیس انجمن فولاد - با اشاره به این‌که ایران اولین تولیدکننده فولاد در منطقه است، اظهار کرد: در هشت ماهه نخست سال جاری میلادی رتبه ایران در بین تولیدکنندگان جهانی فولاد از ۱۲ به ۱۰ صعود کرده است.
وی در ادامه از برگزاری نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران خبر داد که هدف آن نشان دادن توانایی‌های تولید داخل در زمینه محصولات فولادی است.
به گفته سبحانی برخی از محصولات مورد استفاده در صنعت فولاد در داخل تولید و بومی‌سازی شده، اما مصرف‌کنندگان اطلاعی از آن ندارند و به دنبال نمونه‌های خارجی هستند.
در همین راستا رئیس انجمن فولاد از راه‌اندازی یک بانک اطلاعاتی خبر داد که در آن همه محصولات و همچنین ایده‌های تولید محصولات داخلی در بخش فولاد ثبت می‌شود و همه قسمت‌های زنجیره فولاد از آن اطلاع خواهند داشت.
سبحانی میزان تولید محصولات نوردی و میانی فولادی در هشت ماهه نخست امسال را به ترتیب ۱۴ میلیون و ۲۳۲ و ۱۶ میلیون و ۶۴۰ هزار تن عنوان کرد که نسبت به سال گذشته ۱۰ و ۱۸ درصد افزایش داشته است.
وی همچنین خاطرنشان کرد: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد امسال حدود هشت تا ۱۰ میلیون تن فولاد مازاد مصرف داشته باشیم که انتظار می‌رود گمرک و دولت شرایط تسهیل صادرات آن‌را فراهم کنند.
به گزارش ایسنا، جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران از ۱۷ تا ۲۰ دی ماه در برج میلاد برگزار خواهد شد.
کد مطلب: 98908
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *