۰
پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۲

موضع ایران برای مذاکرات صلح یمن

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که جمهوری اسلامی ایران از انجام مذاکرات صلح یمن و رسیدن به راه حل های مردمی برای حل بحران استقبال می کند.
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که جمهوری اسلامی ایران از انجام مذاکرات صلح یمن و رسیدن به راه حل های مردمی برای حل بحران استقبال می کند.
به گزارش ايسنا، مسعود گودرزی با اشاره به برگزاری دور جدید گفت‌وگوهای صلح یمن با حضور طرف‌های درگیر و با نظارت سازمان ملل در استکهلم سوئد، اظهار کرد: با مروری به روند بحران های منطقه این فرمول به خوبی مشهود است که بعد از وقوع بحران شاهد اطاله آن و سپس شروع مذاکرات مجددا و اطاله آن خواهیم بود.
وی افزود: با توجه به این که دخالت های منطقه‌ای بحران را در درگیری‌ها ادامه‌ می‌دهد و سایر کشورها برای حل بحران‌ها ورود پیدا می‌کنند باید در وهله اول در بحران یمن کشورهای خارجی مداخله ای نداشته باشند و گروه‌های داخل یمن برای حل مشکل به یک توافق برسند.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران از انجام مذاکرات صلح یمن استقبال می‌کند، گفت‌: راه‌حل های مردمی برای حل بحران منطقه‌ای همواره نتیجه‌ بخش خواهد بود که نمونه آن را در سوریه و عراق دیدیم و لازم است همین موضع در مورد یمن هم پیگیری شود. قطعا اگر موضوع به گروه های یمنی واگذار شود آنها می‌توانند به تفاهم برسند. حال این که در صحنه مذاکرات کسانی که از وجود بحران حمایت می‌کنند، علاقه ای به نتیجه‌ رسیدن مذاکرات ندارند و به همین دلیل حصول نتیجه‌ با مشکل مواجه می‌شود.
گودرزی با تاکید بر این که اولویت اول در مذاکرات یمن باید برقراری آتش بس باشد، گفت‌: یمنی ها در مدیریت سیاسی طرح مشارکتی را مطرح می‌کنند که باید در این موضوع طرف های درگیر به یک تفاهم برسند، کما این که معمولا پشت صحنه در متن مذاکرات تاثیرگذار بوده است.
 
کد مطلب: 99091
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *