۰
پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۶

قصه یارانه‌ها از زبان نماینده اصلاح‌طلب

یک نماینده مجلس شورای اسلامی درباره افزایش یارانه ها گفت: دولت روحانی یارانه‌ها طرقی دیگر یارانه‌ها را افزایش داده است سبدهای حمایتی کالا و یا افزایش مستمری، مستمری بگیران از همین نوع است.
یک نماینده مجلس شورای اسلامی درباره افزایش یارانه ها گفت: دولت روحانی یارانه‌ها طرقی دیگر یارانه‌ها را افزایش داده است سبدهای حمایتی کالا و یا افزایش مستمری، مستمری بگیران از همین نوع است.
به گزارش ايلنا، غلامرضا حیدری درباره مطرح شدن افزایش یارانه‌ها از سوی برخی از مسئولان کشور گفت: بحث یارانه‌ها در ایران جدید نیست در جمهوری اسلامی از همان ابتدا مطرح بوده است. زمانی شهید مطهری طرحی را ارائه کردند مبنی بر اینکه به افراد بالای ۶۰ سال که از کار افتاده هستند یارانه دهند که تا امروز هم ادامه دارد و یا قبل از انقلاب بهزیستی وجود داشت و بعد از انقلاب کمیته امداد امام خمینی آمد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این کمک‌ها برای اقشار آسیب‌پذیر است، گفت: دولت آقای هاشمی طرح ریشه‌کن کردن فقر را مطرح کرد، بعد از آن در زمان آقای خاتمی بحث شناسایی اقشار آسیب‌پذیر مطرح شد و طرح جامعی نیز مورد بررسی قرار گرفت. وزارت رفاه یکی از کارهایی بود که بنا شد بستری برای این مهم باشد.
وی ادامه داد: تقریبا اکثر کاندایدها این شعار را در زمان انتخابات می‌دادند و می‌دهند. زمانی آقای هاشمی آن را مطرح کردند، وقتی دیگر آقای کروبی گفتند که باید ۵۰ هزار تومان به هر فرد داده شود تا اینکه دولت آقای احمدی‌نژاد آمد ایشان می‌خواستند این شعار را عملی کند اما متاسفانه صورت مساله را پاک کرد و به همه یارانه دادند و یک بار سنگین را بر دوش دولت گذاشتند.
حیدری افزود: دولت آقای روحانی هم ابتدا با این شعار روی کار آمد اما بعدها در قالب بسته‌های حمایتی این عدد را افزایش داد به گواه دستگاه‌های ذیربط مددجویان کمیته امداد و بهزیستی دریافتی‌شان سه برابر شده است و یا طرح تحویل سلامت نیز از این دست کمک‌ها بود.
وی با اشاره به طرح تحول سلامت گفت:‌ برای اجرایی شدن درست طرح تحول سلامت باید کار کارشناسی صورت می‌گرفت و آن را به صورت پایلوت و تدریجی انجام می‌دادند و بعد به حالت فراگیر درمی‌آوردند. متاسفانه طرح تحول سلامت یک بار سنگین بود که هزینه‌های عمومی کشور را افزایش داد در این مورد هم باید شناسایی می‌کردند چه افرادی به این طرح نیاز دارند.
حیدری تاکید کرد: کسانی که طرح افزایش یارانه را مطرح می‌کنند بیشتر یک شعار انتخاباتی است و باید دید چقدر واقعا نیت کمک به مستمندان را دارند.
نماینده مردم تهران تاکید کرد:‌ در این دولت افزایش یارانه‌ها با موارد دیگر صورت گرفت مانند بسته‌های غذایی، افزایش حقوق مستمری‌بگیران کمیته امداد و یا بهزیستی بنابراین می‌بینیم که یارانه‌ها چند برابر شده است.
کد مطلب: 99092
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *