۰
شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۱

جامعه‌ای خسته از قبولی کنکور و مدرک‌گرایی

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کردستان، گفت: سایه کنکور بر سر آموزش و پرورش سنگینی کرده اما در تلاش هستیم که دانش آموزان را به سوی طرح‌های پژوهشی و فناوری سوق دهیم.
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کردستان، گفت: سایه کنکور بر سر آموزش و پرورش سنگینی کرده اما در تلاش هستیم که دانش آموزان را به سوی طرح‌های پژوهشی و فناوری سوق دهیم.
به گزارش ایسنا، طالب محمدی امروز( 24 آذر ماه)  در آغازین روز هفته پژوهش که در دبیرستان دخترانه شهیده مهری رزاق‌طلب سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه هفته پژوهش از 24 لغایت 28 آذر ماه آغاز می‌شود، اظهار کرد: استان کردستان در هفته پژوهش با شعار« پژوهش هدفمند و فناوری ارزش آفرین در خدمت تولید ملی» این هفته را گرامی می دارد.
وی با اشاره به اینکه 15 پژوهش سرا در استان فعال است، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های گرامیداشت هفته پژوهش تقدیر از پژوهش‌سراهای برتر و پژوهشگران برگزیده استان است.
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کردستان، بیان کرد: از دیگر  برنامه‌های گرامیداشت هفته پژوهش در کردستان، تقدیر از دو آموزش و پرورش برتر استان، برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، اجرای طرح حامی و تجلیل از چهره‌های فرهنگی، پژوهشی و فعال علمی صاحب‌نام در عرصه آموزش و پرورش خواهد بود.
محمدی عنوان کرد: تقدیر از معلمین پژوهش، معرفی و تقدیر از پایان‌نامه‌های برتر کارشناسی ارشد و دکتری در حوزه آموزش و پرورش، دانشجو برتر تربیت معلم و همچنین تقدیر از تعداد 45 دانش‌آموز پژوهشگر در سطح استان از جمله برنامه های این هفته است. در این راستا معلمین می‌توانند دانش آموزان را به سمت و سوی پژوهشگری هدایت کنند.
محمدی با اشاره به اینکه در حوزه طرح پژوهشی حرکت‌های خوبی در استان صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: حذف تکالیف مشق شب دانش آموزان در دوره ابتدایی و توسعه پژوهش از مهم ترین اقدامات موثر برای دانش‌آموزان است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان نیز گفت: یکی از مبانی هفته پژوهش تولید انسان‌های متفکر و کاوشگر است و باید کودکان را از همان ابتدای پیش دبستانی با تربیت پژوهشگرانه آموزش داد تا بتوانند به آینده روشن دست یابند.
به گزارش ایسنا، حسین فیروزی امروز( 24 آذر ماه) در آغازین روز هفته پژوهش که در دبیرستان دخترانه شهیده مهری رزاق‌طلب سنندج برگزار شد ، با اشاره به برگزاری هر ساله این مراسم به عنوان هفته پژوهش در تمام مدارس استان، اظهار کرد: پژوهش هدفمند و فناوری ارزش آفرین در خدمت تولید ملی، شعار امسال در این هفته است.
وی با اشاره به مهم بودن امر پژوهش در مدارس‌ تصریح کرد: هدف از برگزاری مراسم نمادین در مدارس‌ استان، جلب توجه بخش‌های مختلف جامعه به امر پژوهش و فناوری است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان، با بیان اینکه نقش معلمین در ساختن فردای جامعه بر اساس تربیت محققان جوان و نوجوانان است، عنوان کرد: ارزش کار معلمین خروج دانش آموزان محقق از مدارس و نوآوری در ساختن آینده کشور است. هدف آموزش و پرورش صرفا فرا گیری و حافظه پروری نیست بلکه،  افزایش قدرت تفکر دانش آموزان، دانش پژوهان و فناوران از جمله اهداف این سازمان است.
وی افزود: دانش آموزان با شروع خواندن کتاب به صورت علمی برای حل مسائل، ضمن شکوفایی شادی معنوی خود در سطح جامعه، موجب انجام کارهای بزرگ و نقش آفرینی در سطح ملی و جهانی می‌شوند.  پژوهش‌گران به مرز و محدوده جغرافیایی خاصی محدود نشده و متعلق به بشریت هستند.
فیروزی، تربیت پژوهشگران و فناوری در آموزش و پرورش را بسیار مهم دانست و عنوان کرد: در این راستا باید از کتاب درسی برای پرورش فکری، تدبیر و تفکر دانش‌آموزان استفاده کرد.
وی با اشاره به ارزش معلمان و قدر دانی آنها، ذکر کرد: امروز در آغازین روز هفته پژوهش و فناوری از معلمین در خواست می‌کنیم پرورش پژوهشگران را در دستور کار و برنامه‌ریزی خود قرار دهند. 
معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان، بیان کرد: مدیران و اولیای مدارس به‌جای حافظه‌پروری، پرورش نیروهای خلاق و پژوهشگران و فناوران را در دستور کار خود قرار دهند چرا که پژوهش یک نیاز اصلی در جامعه است.
فیروزی با اشاره به اینکه جامعه از قبولی کنکور و مدرک‌گرایی خسته شده است، گفت: جامعه در این شرایط نیازمند پژهشگر، فناور، مبتکر و مهندسان نوآوری بوده که در راستای خلق ثروت ملی تلاش کنند.
وی خاطرنشان کرد: خلق فعالین پژوهش‌گر از طریق مدارس صورت می‌گیرد و در آموزش و پرورش‌های توسعه یافته، تربیت پژوهشگران و محققان بسیار حائز اهمیت است. یکی از مبانی هفته پژوهش تولید انسان‌های متفکر و کاوشگر بوده و باید کودکان را از همان ابتدای پیش دبستان به تربیت پژوهشگرانه آموزش داد تا بتواند به آینده روشن دست یابند.
کد مطلب: 99226
برچسب ها: کنکور
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *