۰
يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۲

تقدیر از ساربان فداکار

در مراسم هشتمین آیین "اهدای تندیس ملی دانشجویان فداکار" از احمد عامری شهرابی، ساربان فداکاری که با اطلاع‌رسانی به موقع از حادثه قطار جلوگیری کرد تقدیر شد.
در مراسم هشتمین آیین "اهدای تندیس ملی دانشجویان فداکار" از احمد عامری شهرابی، ساربان فداکاری که با اطلاع‌رسانی به موقع از حادثه قطار جلوگیری کرد تقدیر شد.
به گزارش ایسنا، هشتمین آیین "اهدای تندیس ملی دانشجویان فداکار" با حضور ۱۸ فرد و ۹ گروه برگزیده برگزار شد  و در این مراسم از احمد عامری شهرابی، ساربان فداکار که با اطلاع‌رسانی به موقع از حادثه قطار جلوگیری کرد تقدیر شد. همچنین نماینده زنده یاد سید محمد ساجدی، گرافیست انقلابی که در مسیر بازگشت از مراسم اربعین حسینی به دیار باقی شتافت تندیس دانشجوی فداکار دریافت کرد.
رییس جهاد دانشگاهی در این مراسم که عصر امروز در  تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد، با تبریک ولادت امام حسن عسکری(ع)،  گفت: کسی که در بلندی روح به این حد می‌رسد که حاضرند از جان و مال خود در راه کمک به احیای دین خدا و کمک به مردم بگذرند، دوست ندارند نامشان مطرح شود اما وظیفه نهادهای فرهنگی و سازمانی مثل جهاد دانشگاهی این است که این‌مراسم را برای قدردانی و فرهنگ‌سازی برگزار کنند.
دکتر حمیدرضا طیبی افزود: از همه‌سازمان‌هایی که در برگزاری این مراسم به جهاد دانشگاهی کمک کردند تشکر می‌کنم و امیدوارم خداوند توفیق دهد سال به سال این مراسم بهتر برگزار شود.
دبیر هشتمین‌"آیین اعطای تندیس ملی فداکاری دانشجویان ایران" نیز با بیان اینکه منطق ایثار و فداکاری حماسه آفرینی است، گفت: ایثار و فداکاری در هیچ سطحی هدر نمی‌رود بلکه جوانه می‌زند.
حسن فارسی با اشاره به اینکه با مشارکت سازمان جهاد دانشگاهی تهران و جهاد دانشگاهی و دیگر دستگاه‌ها ۲۷۹ تندیس فداکاری اهدا شده گفت: از میان ۲۷۹ تندیس اهدا شده، ۲۴۸ تندیس به افراد و ۳۱ مورد به گروه‌های فداکار اهدا شده؛ همچنین ۱۵۲ تندیس به گروه‌ها و افراد دانشگاه‌های دولتی و ۷۲ مورد به گروه‌ها و افراد دانشگاه آزاد اهدا شده است.
وی افزود: ۶۷ نفر از برگزیدگان از استان تهران و ۱۵۲ مورد از سایر نقاط کشور این‌ تندیس را دریافت کرده‌اند و علاوه بر آن در دوره‌های قبلی سه دانشجوی خارجی و یک دانشجوی ایرانی شاغل در خارج از کشور هم برگزیده دریافت تندیس ملی فداکاری دانشجویان ایران بوده‌اند.همچنین در دومین دوره برگزاری این آیین از دو خبرنگار شهید خبرگزاری ایسنا هم تقدیر شده است.
فارسی با بیان اینکه هشتمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری دانشجویان ایران با مشارکت هفت دستگاه برگزار می‌شود، افزود: از ۲۹ مهرماه که فراخوان ثبت‌نام دانشجویان فداکار آغاز شد تا پایان ۳۰ آبان‌ماه ۱۰۸ مورد ثبت‌نام داشتیم. پس از امتیازبندی اختصاصی در شش جلسه، ۱۸ فرد و ۹ گروه شایسته دریافت این تندیس شناخته شدند علاوه بر آن‌ها با نظر شورای سیاست‌گذاری دو فرد غیردانشجو هم این تندیس را دریافت خواهند کرد.
دبیر هشتمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری دانشجویان ایران در ادامه با اشاره به اینکه چهار نفر از برگزیدگان از خواهران و ۱۴ نفر از میان برادران هستند گفت: ده مورد از برگزیدگان از استان تهران و ۱۹ مورد از سایر نقاط کشور هستند.
فارسی در پایان با تشکر از دستگاه‌های مشارکت کننده از پیام رییس مجلس شورای اسلامی هم قدردانی کرد و افزود: پیام دکتر لاریجانی ما را دلگرم کرد. گنجاندن ایثار و فداکاری در قالب و شاخص‌گذاری برای آن کاری دشوار است اما لازم است نمادها را شناسایی و معرفی کنیم تا تکثیر شوند. نکته‌ای که لازم است به آن اشاره کنم این است که اعضای شورای سیاست‌گذاری هم انسان‌اند و جایزالخطا اگر در این انتخاب دوستان کسی احساس می‌کند حقی از او ضایع شده از آن‌ها عذرخواهی می‌کنیم و امیدواریم عذر ما را بپذیرند.
همچنین در این مراسم نمایندگان شهدای دانشجوی مدافع حرم سید محمدجواد حسن‌زاده( دانشجوی رشته کارشناسی ارشد اصلاح ژنتیک دانشگاه تربیت مدرس)، بابک نوری(دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق دانشگاه تهران)، علیرضا مرادی(دانشجوی رشته الکترونیک دانشگاه آزاد واحد یادگار امام) تندیس دانشجوی فداکار را به نمایندگی از این شهدا دریافت کردند.
در ادامه این‌ مراسم به نمایندگان زنده‌یاد امیر محمد اژدری (دانشجوی جهادگر رشته مکانیک دانشگاه آزاد تهران شمال) و زنده یاد هاجر مرادی (دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان) تندیس دانشجوی فداکار اهدا شد. زنده‌یاد هاجر مرادی با اهدای اعضای بدن خود به زندگی انسان‌ها طلوعی دوباره بخشید.
هم‌چنین تندیس ملی دانشجوی فداکار به فاطمه گودرزی(دانشجوی کارشناسی حرفه‌ای معماری طراحی محیط داخلی دانشگاه علمی کاربردی میراث فرهنگی)، سجاد دهقانی(دانشجوی مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه پیام‌نور زرین‌دشت)، علی محمدی احمد محمودی( دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد حقوق خصوصی دانشگاه آزاد چهارمحال و بختیاری)، میلاد آقایی(دانشجوی کارشناسی مهندسی شیمی دانشگاه پیام‌نور کردستان)، ندیم خشیش(دانشجوی مهندسی برق مجتمع آموزش عالی سراوان)، مصطفی مجاب(دانشجوی پرستاری دانشگاه علوم‌پزشکی فسا)، علی قائدنیای جهرمی(دانشجوی دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی)، فرشاد ناصری(دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد حقوق دانشگاه آزاد چالوس)، پیمان کردکی(دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد چالوس)، کسری زارعی(دانشجوی مهندسی مکانیک سیالات زابل )و فاطمه تاجیک(دانشجوی پزشکی دانشگاه آزاد)، آقای نوآبادی و خانم چوپان‌نژاد اهدا شد.
تندیس ملی دانشجویان فداکار به ۹ گروه دانشجویی فداکار هم تعلق گرفت که اسامی آن‌ها بدین شرح است: کانون سلامت مرهم- جمعیت دانشجویی طلوع مهر دانشگاه دامغان- کانون خیریه دانشجویی دستان مهر علی دانشگاه علوم پزشکی شیراز- انجمن خیرین جوان- گروه جهادی علویون قم- گروه جهادی مجاهدان خاک دانشگاه ارومیه- گروه‌ جهادی فاطمه‌الزهرا دانشگاه یزد- کانون دانشجویی جمعیت هلال احمر دانشگاه علوم‌پزشکی اردبیل- کانون هلال‌احمر دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی.
کد مطلب: 99304
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *