۰
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۲۵
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به صلاح نیست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط فعلی که با برخی مشکلات اقتصادی روبه‌رو هستیم، اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به صلاح کشور و مردم نیست.
ابراهیم نکو در پاسخ به این پرسش که چرا برخی از نمایندگان طرح یک فوریتی عدم اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها را ارائه کرده‌اند؟ گفت: در ابتدا باید تاکید کنم که این قانون برای اصلاح اقتصاد کشور و رفع مشکلات اقتصادی ضروری و لازم بوده و هست.

وی تصریح کرد: البته باید توجه داشت که هر اقدام اصلاحی نیازمند شرایط و زیرساخت‌های خاص خود بوده و اگر قوانین بسیار خوب را هم در شرایط بد اجرا کنیم، مفید و موثر نخواهند بود.

نماینده مردم شهرستان رباط کریم و بهارستان در خانه ملت افزود: در ابتدایی که حاکمیت تصمیم به اصلاح شیوه پرداخت یارانه‌ها را اتخاذ کرد، اکثر مسئولان و اقتصاددانان از این تصمیم حمایت کردند و شاهد بودیم که این قانون با همکاری و تعامل مجلس و دولت و با همراهی مردم تصویب و اجرا شد.

نکو با اشاره به برخی التهابات در بازار ارز و همچنین گرانی‌ها گفت: همه ما از وضعیت اقتصادی کشور در حال حاضر اطلاع داشته و سختی‌ها، تورم، گرانی‌ها و تهدیدها و تحریم‌ها را مشاهده می‌کنیم.

این مسئول تاکید کرد: بنابراین به نظر می‌رسد که در این شرایط اگر بخواهیم فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را اجرا کنیم، نه تنها مشکلات اقتصادی کشور برطرف نشده بلکه به دلیل شرایط خاص موجود بر تشدید التهاب‌ها و تنش‌ها منجر خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بهتر است فاز دوم این قانون در آینده که بازار به آرامش و ثبات رسیده باشد، اجرایی شود چرا که در حال حاضر اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به تورم لجام گسیخته فعلی دامن خواهد زد.

نکو در پایان اذعان داشت: به همین دلیل برخی از نمایندگان طرح عدم اجرای فاز دوم این قانون را ارائه کرده و شاهد بودیم که یک فوریت آن با اکثریت آرا به تصویب نمایندگان رسید و امیدواریم در روزهای آینده جزییات آن نیز به تصویب نهایی برسد.
کد مطلب: 9953
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *