۰
شنبه ۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۰

قیمت طلا، سکه و ارز در نخستین روز زمستان

قیمت ارز، طلا و سکه در بازار امروز روند تقریبا با ثبات و بدون نوسانی را تجربه کرد تا این امید را زنده کند که زمستان نیز پا جای پای پاییز در مسیر ارزانی بازارها بگذارد.
قیمت ارز، طلا و سکه در بازار امروز روند تقریبا با ثبات و بدون نوسانی را تجربه کرد تا این امید را زنده کند که زمستان نیز پا جای پای پاییز در مسیر ارزانی بازارها بگذارد.
به گزارش ایسنا، قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار امروز (شنبه) تا زمان ارسال این خبر به سه میلیون و ۴۱۰ هزار تومان رسیده و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۳۰۴ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت دارد.
از سوی دیگر، قیمت هر مثقال طلای ۱۷ عیار در حال حاضر معادل یک میلیون و ۳۱۹ هزار تومان قیمت دارد و هر گرم طلای ۱۸ عیار قیمتی معادل ۳۰۴ هزار و ۳۰۰ تومان دارد.
امروز سکه طرح قدیم با قیمتی معادل سه میلیون و ۲۵۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود. این در حالی است که قیمت نیم‌سکه یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۴۰ هزار تومان و سکه گرمی ۶۲۰ هزار تومان است.
همچنین در بازارهای جهانی، آخرین قیمت هر اونس طلای جهانی به ۱۲۵۶ دلار رسیده است.
رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران درباره وضعیت بازار امروز اعلام کرد: قیمت طلا و سکه تقریبا در بازار امروز روند با ثبات و بدون نوسانی را تجربه کرده است و امیدواریم در ادامه نیز ارزانی را در این بازار شاهد باشیم. رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران با بیان اینکه نرخ اونس جهانی طلا به ۱۲۵۶ دلار رسیده است، گفت: گرچه قیمت جهانی هر اونس طلا نسبت به روزهای قبل با اندکی کاهش مواجه شده اما نسبت به هفته‌های گذشته روند افزایشی را نشان می‌دهد که امیدواریم به زودی نرخ جهانی نیز با کاهش و ارزانی مواجه شود.
وی تصریح کرد: اگرچه برخی به دنبال آشفته شدن بازار سکه و طلا به نفع خود هستند اما اقدامات مسوولان اقتصادی دولت و بانک مرکزی نشان می‌دهد که هدف آن‌ها این است که تا پایان سال ثبات و ارزانی طلا و سکه در کنار بازار ارز را ادامه دهند و به‌گونه‌ای مدیریت کنند تا برخی نتوانند در سه ماه پایانی امسال بازار را به زیان مردم و به نفع خود با نوسان و چالش همراه کنند.
سقوط دوباره دلار بانکی به زیر ۱۰۰۰۰ تومان
در حالی که روز چهارشنبه هفته گذشته نرخ خرید دلار در بانک‌ها پنج رقمی شده بود، بار دیگر این نرخ به زیر ۱۰ هزار تومان سقوط کرد و امروز بانک‌ها هر دلار آمریکا را ۹۹۰۰ تومان می‌خرند.
به گزارش ایسنا، بانک مرکزی در پی کاهش نرخ ارز در بازار آزاد و بازگشت ثبات به ارز، به بانک‌ها این مجوز را داد تا بتوانند ارزهای مردمی را خریداری کنند که البته این نرخ در ابتدا بسیار پایین‌تر از بازار آزاد بود، اما رفته‌رفته با کاهش نرخ ارز در بازار آزاد و افزایش نرخ خرید دلار در بانک‌ها، این نرخ‌ها به هم نزدیک شده‌اند؛ تا جایی که در روزهایی بانک‌ها ارز را با قیمت بیشتری نسبت به بازار آزاد از مردم خریدند.
بر اساس این گزارش، امروز (یکم دی) بانک‌ها هر دلار آمریکا را با نرخ ۹۹۰۰ تومان می‌خرند که نسبت به روز چهارشنبه هفته گذشته با کاهش بیش از ۱۰۰ تومانی همراه بوده است.
همچنین نرخ خرید یورو در بانک‌ها نیز امروز نسبت به هفته گذشته کاهشی بوده و قیمت خرید هر یورو به ۱۱ هزار و ۲۶۲ تومان رسیده است که این نرخ نیز نسبت به هفته گذشته بیش از ۱۰۰ تومان کاهش یافته است.
بانک‌ها امروز هر پوند انگلیس را نیز ۱۲ هزار و ۶۶۷ تومان می‌خرند که این نرخ هم نسبت به هفته گذشته بیش از ۱۰۰ تومان کاهش یافته است.
از سوی دیگر بانک‌ها در صورتی که مدارک مسافران تکمیل باشد، تا سقف ۵۰۰ یورو برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع و تا سقف هزار یورو برای سایر کشور ارز مسافرتی پرداخت می‌کنند که نرخ یورو مسافرتی نیز امروز در بانک‌ها ۱۱ هزار و ۵۹۱ تومان است که با احتساب کارمزد این رقم به حدود ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان می‌رسد.
بر اساس اعلام صرافی‌ها، نرخ فروش لیر امروز در بازار غیر رسمی ۱۹۰۰ تومان، نرخ فروش درهم ۲۷۰۰ تومان و نرخ فروش پوند نیز ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان است.
کد مطلب: 99591
برچسب ها: سکه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *