۰
يکشنبه ۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۴

مهم‌ترین اولویت جهان اسلام از زبان شمخانی

محمود الزهار از رهبران برجسته و رئیس فراکسیون حماس صبح امروز با علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون آخرین تحولات فلسطین با وی گفت‌وگو کرد.
محمود الزهار از رهبران برجسته و رئیس فراکسیون حماس صبح امروز با علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون آخرین تحولات فلسطین با وی گفت‌وگو کرد.
به گزارش ایسنا، امیر دریابان شمخانی گفت: مهم‌ترین اولویت جهان اسلام حمایت از آرمان فلسطین و آزادی قدس شریف است و هرگونه اقدامی که موجب ایجاد انحراف در مسیر مبارزه با رژیم صهیونیستی به عنوان اصلی‌ترین تهدید جهان اسلام گردد خیانت به مسلمانان جهان تلقی می‌شود.
نماینده مقام معظم رهبری با تجلیل از تلاش رزمندگان مقاومت و ایستادگی مردم غزه و کرانه باختری در مقابل رژیم صهیونیستی، پیروزی تحسین برانگیز مقاومت در جنگ 5 روزه اخیر را حاصل پایبندی به آرمان فلسطین و فداکاری در برابر زیاده خواهی رژیم صهیونیستی و ضعف و زوال بیش از پیش این رژیم دانست.
علی شمخانی افزود: آنچه موجب نابودی رژیم صهیونیستی خواهد شد، فساد درونی و گسترده سران آن، بیداری ملت‌ها و هوشیاری نسبت به توطئه‌ها و ظلم‌هایی است که این رژیم کودک‌کش در حق بشریت مرتکب شده است.
وی با تجلیل از ایستادگی و مقاومت مردم فلسطین در برابر اشغالگران و ضرورت مقابله مستمر با سیاست‌های سرکوب‌گرانه رژیم صهیونیستی علیه مسلمانان تاکید کرد: امروز حامیان فلسطین در سراسر جهان معتقدند تنها راه پیروزی و احقاق حق مردم، تکیه بر اراده داخلی و مقاومت اسلامی است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با انتقاد از سازمان ملل به دلیل عدم اجرای تعهدات خود برای بازسازی غزه و تامین حداقل‌های معیشتی و خدماتی برای ساکنین تحت محاصره بر حمایت قاطع ایران از مقاومت و ملت مظلوم فلسطین و تداوم ارسال کمک‌های غذایی و دارویی به مردم غزه تاکید کرد.
محمود الزهار وزیر خارجه سابق فلسطین از رهبران برجسته و عضو دفتر سیاسی و رئیس پارلمانی حماس نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت‌های رهبری، دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران از مقاومت فلسطین افزود: ما رژیم صهیونیستی را غاصب، فاقد مشروعیت و در سراشیبی افول می‌دانیم و هر اقدامی که منجر به تایید این رژیم و چشم‌پوشی از باز پس‌گیری سرزمین‌های فلسطین شود را مردود می‌دانیم.
وی با بیان اینکه بیداری اسلامی رو به افزایش است و بدون شک ما پیروز خواهیم شد تاکید کرد: مواضع ایران همیشه اثربخش بوده و مردم فلسطین این را به خوبی احساس می‌کنند که کسانی هستند که آنها را حمایت کنند و ان‌شاءالله به‌زودی همگی در مسجد الاقصی نماز خواهیم خواند.
وی با تقبیح حاکم شدن سیاست‌های تفرقه‌آمیز در جهان اسلام که موجب کاهش حساسیت نسبت به فلسطین و استیفای حقوق مردم مظلوم آن شده است اظهار داشت: برخی کشورهای عربی با تلاش برای مقابله با جمهوری اسلامی که عامل ثبات و صلح در منطقه است مسیر تضعیف جبهه مقاومت و همکاری با دشمنان جهان اسلام را می‌پیمایند.
کد مطلب: 99622
برچسب ها: جهان اسلام
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *