۰
يکشنبه ۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۵

سیاست های تلافی جویانه هند و پاکستان

روابط هند و پاکستان به دلیل کشمکش های سیاسی و مناقشات مرزی تضعیف شده است و هر دو کشور اقدامات تلافی جویانه ای در روابط با یکدیگر پیش گرفته اند که بیش از پیش روابط دو جانبه دهلی و اسلام آباد را دچار تزلزل خواهد کرد.
روابط هند و پاکستان به دلیل کشمکش های سیاسی و مناقشات مرزی تضعیف شده است و هر دو کشور اقدامات تلافی جویانه ای در روابط با یکدیگر پیش گرفته اند که بیش از پیش روابط دو جانبه دهلی و اسلام آباد را دچار تزلزل خواهد کرد.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از نشریه اکونومیک تایمز، هند و پاکستان هنوز هم درگیر کشمکش های سیاسی هستند که اوایل سال جاری روابط میان این دو کشور را تضعیف کرده بود. در حالی که پاکستان اعطای گاز به ساختمان مسکونی تازه ساخت هندی ها در اسلام آباد را رد کرده بود، دولت هند نیز در اقدامی تلافی جویانه اوایل ماه جاری اجازه دیدار «سهیل محمود» نماینده عالی رتبه پاکستان از کلکته هند را صادر نکرد.
به نوشته این نشریه، با وجود اینکه پاکستان مدت ها به لاش برای این انجام این دیدار بود اما هیچ یک از دو طرف از عدم سفر نماینده پاکستان به کلکته صحبت نکردند.
گزارش ها حاکی از این است مکاتبات دیپلماتیک بسیاری صورت گرفته اما هیچ یک فایده ای نداشته است. مجتمع مسکونی مذکور درست در مرکز مناقشات و درگیری های دیپلماتیک هند و پاکستان ساخته شده است. گفته می شود گروهی از افراد به این مجتمع های در حال ساخت حمله کرده و آب و برق آنها را قطع کردند که باعث ایجاد درگیری های سیاسی و دیپلماتیک شده است.
این مجتمع های مسکونی در حال حاضر محل زندگی دیپلمات ها و کارمندان هندی است و به رغم لوله کشی گاز، هنوز گاز این خانه ها وصل نشده است، زیرا این همان چیزی است که هنوز توسط مقامات دولتی پاکستان از جمله وزارت مالیه تایید نشده است و به دلیل سرد شدن هوا سکونت در این مجتمع ها سخت تر شده است.
هند پیشتر پاکستان را به هک و مسدود ساختن وب سایت های هند متهم کرده که مربوط به درخواست ویزای هند توسط مردم پاکستان بود. به گفته مقامات هند این وب سایت ها هنوز هم به درستی کار نمی کنند و مسئولیت این تخریب با پاکستان است.
پس از تاسیس دو کشور هند و پاکستان در سال 1947 به دلیل مسائل مختلف از جمله موضوع کشمیر و واقع بودن سرچشمه‌های کانال‌های پنجاب در هند این دو کشور دچار اختلافات گسترده ای شدند. افزایش اختلافات هند و پاکستان در سال 1965 و در مورد مسئله کشمیر باعث در گرفتن جنگ میان دو کشور شد که پس از سه هفته درگیری با دخالت سازمان ملل آتش بس برقرار شد.
بیشتر اختلافات این دو کشور بر سر کشمیر است که هر یک از بر این شهر ادعای مالکیت دارند و جنگ های فراوانی در این منطقه رخ داده است. پاکستان معتقد است که هند تلاش می کند تا توجه جهان را از جنایات انجام شده توسط نیروهای دولتی در کشمیر هند دور نگه دارد.
کد مطلب: 99667
برچسب ها: هند پاکستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *